I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-20 22:10

då får man skylla sig själv! :P
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-20 22:10
brukar med göra så men blir helt slut som nu senast te.x vet jag inte hur många gånger jag höll på att svimma när jag gick omkring..de va fett jobbigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-20 22:11
Hade Madlib kommit hade jag prioriterat det före allt annat.

Är det bara jag som ska se Mika förresten? :)
http://www.toptensomething.blogg.se

2007-04-20 22:12

tror det! :) Nej jag gillar inte honom men har iofs bara hört det som snurrar på tv/radio. är säkert fett live och så.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-20 22:13
ja men vi brukar chipa in vi som åker tillsammans till en fet weed pot så brukar bli typ hg av the finest och de e fan dödligt om man jämför me fnösket är i trakterna..men ja ska ta de lite lugnt nu..typ en om dan..på kvällen då.. :P e fan jevligt svårt de där..
förresten..var kan man köpa KALL öl på roskilde!!?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2007-04-20 22:13
det kan faktiskt hända att jag ser mika, den där grace kelly låten växer på mig, kan säkert bli skitkul live. the ark kan också hända att man går på. fast även såhär så känns det som att jag hellre sitter på min back och kjedjedricker grönöl än röjjer till eco chamber...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-04-20 22:14
ärligt så kan man gå loss på vilken konsert som helst egentligen..gick loss som fan på avril lavigne en gång lätt fetaste jag sett på roskilde :D
Moderator

2007-04-20 22:16
ölen är ju kyld när man köper backarna. lite beroende på hur bra tur man har men det kommer ju rakt från kylbilen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-04-20 22:17
aright, någon som minns vad en back gick på nu? måste räkna budget här
Moderator

2007-04-20 22:18
160 ikl pant (40) Om jag inte minns fel...

2007-04-20 22:19

Vi köpte ett hg orange haze 2002. Det tog slut på 4 dagar. Sen var alla panka! Hehe.. Så kan det gå. Saknar pusherstreet..

2007-04-20 22:19
ok de va ändån dyrt fan

2007-04-20 22:20

dyrt med öl på campingen..

2007-04-20 22:27
saknar pusherstreet som faaan..var en helt annan värd och kändes inte direkt som 1 timme hemifrån :P ..jiss får fan förska styra upp öl på annat vis iår går åt som fan ju

2007-04-20 22:28

Hörde några låtar med Nikaidoh Kazumi. 'Pulsation' är skitfin. Känns som en eftermiddagsspelning på söndagen. Hittade denna på youtube.

Får lyssna in mej mer på Roky Erickson. Känns som det är dags nu.

2007-04-20 22:29

köper alltid öl på netto eller inne i stan. åker med bilen och fyller den med backar. finns sjukt billig öl där. typ haribo. kostar inte hälften så mycket och smakar likadant.

2007-04-20 22:29
yup! nosferatu du får tipsa om roky erickson classics nu :D

2007-04-20 22:30
SP P28

kolla den samlingen jag länkade. hur bra som helst och täcker hela hans karriär. :)

annars kan jag rekomendera 13th floor elvator's plattor..

2007-04-20 22:33

2007-04-20 22:33
Ska jag göra. T.o.m min flickvän har en Roky Erickson platta och hennes skivsamling ryms i en skokartong.

2007-04-20 22:34

Roky Erickson's första band typ.

2007-04-20 23:08
jag öppnar ALLA att ta chansen och se john legend. han var aldrig nån av mina allra största favoriter, men live var han bland det absolut bästa jag sett alla kategorier...det förändrade verkligen min syn på honom. hans konsert på berns den 6 dec räddade mitt liv genom den kalla svenska vintern, typ...han är riktigt, riktigt vass live. hoppas han hamnar i ett bra forum på roskilde bara, helst inte för stor scen.
skriv kort, helst inte alls

2007-04-20 23:29

vad har ni för favoritölöppnare då?

Jag kör snusdosan första hand, tändaren i andra hand. :)

2007-04-20 23:29

ska lätt sen john legend btw.

2007-04-20 23:37
Har aldrig kunnat en flaska med annat än en öppnare. Jag kör öppnaren i en kedja runt halsen. Nördigt, men hade Paul Newman det i Cool Hand Luke så funkar det för mej!

Och, varför säljer dom tre liters vin inne på festivalen, när man inte får lov att ta med sej såna in på området?

2007-04-20 23:40
vad tror ni om vädret då? brukar väl vara varannan fint...
2004 var riktigt dåligt väder. 2005 var väl fint. hur var det förra året?
Thou shalt not make som noise for Detroit

2007-04-20 23:46
man får ta med vin in vad jag vet..

2007-04-20 23:49
Inte treliters väl? Har blivit stoppad med boxar.

Vädret? Blir säkert bra.

2007-04-20 23:57
fan vad jag plötsligt önskar att El-P också bokas..
•pave paradise•
Moderator

2007-04-21 00:10
med tanke på att det har varit rekordvärme i danmark var månad i typ ett år i sträck fortsätter det säkert och blir som i fjol. hoppas inte varmare bara.

2007-04-21 15:05
en nisse påstår att ratm ska lira på roskilde den 8e juli :P vågar man hoppas på det?

2007-04-21 15:14

vilken nisse?

2007-04-21 15:15
någon random nisse som listat ratm datum på något forum :S haha letar verkligen desperat efter något officielt

2007-04-21 15:47
ska väl försöka se följande artister, och det som står inom parantes bakom nån artist är albumrekomendationer..

Anthony B
Arcade Fire
(Funeral)
Beastie Boys
Björk
Blacksmith Presents: Talib Kweli & Jean Grae
Booty Cologne
The Brian Jonestown Massacre
The Congos
(Heart Of The Congos)
DJ Diplo
Dizzee Rascal
A Hawk And A Hacksaw
John Legend
Seun Kuti & Egypt '80
Mapei
Lee Perry & Adrian Sherwood
Queens Of The Stone Age
(alla deras skivor e feta!)
Stones Throw
Timbuktu & DAMN!
Tunng
Kickshit represents the fat and the strange ones..

2007-04-21 18:21
Ratm.com, perhaps? De ska inte spela utanför USA.
•pave paradise•

2007-04-21 19:17

Lite pepp!

Roskilde

2007-04-21 23:33

Kurt Cocain kommer! no homo

Käft då.

2007-04-22 12:12

HÄR står det att Korn ska spela på Roskilde på Söndagen.

2007-04-22 12:56
Bra med spelningar, kommer bli en jävla mycket spring för att inte missa något. Blir det som alla andra år så missar jag allt, men nej... inte i år!

Kommit på ett bra sätt att hinna med både öl och spelning, det är ju bara att köpa bärsen inne på området. Kommer kosta mer, men så värt det. Kan ju alltid fylla en 1,5liters om det nu behövs. Yey!

Måste styra upp listan över värda band. min vän gjorde det och kom upp i 70, hur ska det gå till egentligen?

träningsvärk deluxe av allt spring.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-04-22 13:05

Kommit på ett bra sätt att hinna med både öl och spelning, det är ju bara att köpa bärsen inne på området. Kommer kosta mer, men så värt det. Kan ju alltid fylla en 1,5liters om det nu behövs. Yey!

Jag trodde jag skulle svimma när jag köpte en öl inne på området!  Iskall tuborg efter 5 dagar med pissljummen fulöl i högsommarvärmen. Det LÄTT värt det. + att man som sagt får mer tid till konserterna. Främsta anledningen till att man missar band är ju att man vill dricka öl liksom.

2007-04-22 13:07

Jag ska med andra ord ta med mig mer pengar till iskall öl inne på festivalområdet i år! :)

2007-04-22 16:48
Det ska bli jävligt grymt med The Congos, LCD Soundsystem och Queens of the stone age. Det är samtidigt dom enda artisterna som jag känner att jag måste se, men det lämnar bara mer att upptäcka.

Hur tar ni er ner, med buss, bil eller tåg? Ni som åker tåg och ska vara där hela veckan, åker ni den sista juni?

2007-04-22 17:18

Funderar på att flyga i år om det inte blir för dyrt.

Fatta vad skönt när man ska hem. Hemma på en timma drygt! :)

2007-04-22 18:54
jag med me bron tihi :) fan att en av resterande bokningar ska slösar på korn, är inte de på typ varje festival varje år nuförtiden? + det är kass nu ju sen hed fann gud

2007-04-22 19:14

Det värsta var när Bowie ställde in dagen innan han skulle spela för att han fick en jävla godisklubba i ögat eller något sådant och de släpar dit Slipknot istället! :S

2007-04-22 19:24
haha ja! slipknot är ju verkligen värdig ersättare till bowie :) inte ens i närheten ju och slipknot sög stenhårt (var tvungen att se ändån)

2007-04-22 19:24
eller ja iaf lite, vädret -04 var inte speciellt motiverande

2007-04-22 19:29
vaknade upp dyngsur i en mindre sjö varje morgon för att vårt tält var trasigt sen gick man runt blöt och jävlig varje dag och bara frös..fyfan

2007-04-22 19:31

A det gäller att ha ett ordentligt tält! Jag är alldeles för bekväm av mig för att sätta mig i den sitsen. Men så var jag torr, full, bäng och glad hela 04 också! :) (nästan hela, man blev ju lite blöt till och från.)

2007-04-22 19:36
jo vi fick styra upp det med att bygga nytt golv med plastkassar osv, men annars var det misär ett tag när man var urfattig efter 3 dagar, 3 meter lera var man än gick med lömska hålor överallt som man inte såg så man heltplötsligt trilla ner och fick käka gyttja men när man tänker tillbaka var det asball ändån :) en jag åkte med hade med videokamera med 2 timmars film hehe ..bodde bredvid hippies som kom in och bjöd på örté och grejer och som hade varit där typ 20 år irad och de sa att vädret aldrig hade varit så jävligt som det var då..och de va första gången vi åkte dit :/