Vi har inte bestämt var vi ska bo än men sist jag vaer på roskilde bodde vi på west och jag trivdes jävligt bra där.
Har lyssnat en hel del på Cold war kids nu. Fan va bra de är! Ska bli grymt att se! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
konserver!! Kidney i chilisås, jummie den här tråden jher blivit en stor del av mitt liv, haha
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
När tror ni nästa bandsläpp dyker upp då??
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
hoppas jag med! :) Förra året släppte de ju en del roliga akter så sent som i juni. Spank Rock och Lagwagon och några till om jag inte mins fel..
Lagwagon var grymt kul! Men blev tvungen att dra för Deftones..
•pave paradise•
Spank Rock var också grymt!! :)
Och ni som gillar Queens of the Stone Age får inte missa Josh Homme's andra band Eagels of Death Metal ! Jävligt feta! :)
Eagels är sjukt bra, kul att dom kommer. Missa spelningen i sthlm, alltid trevligt med andra chanser :)
blir de något bandsläpp idag då? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rätt fräckt, det där! Lär ju dröja ett tag innan fler band släpps, vore för bra att få släpp redan nu!
Jag tycker att de skulle sparat lite bokningar så de hade något att publicera varje onsdag. Det var ju nästan veckans höjdpunkt att se vad de släppte. Men samtidigt så vill de väl släppa allt de har klart nu så folk köper biljetter (vilket jag gjorde idag=).
Thou shalt not make som noise for Detroit
Det kommer alltid 5 - 10 (ofta feta) akter efter det stora släppet. Även om det inte blir varje onsdag nu så kommer det mer! :)
Minst två små släpp alltså..
RATM kanske blir aktuellt ändå..känns ju otroligt spännande nu när de la Rocha börjat hetsa regeringen liksom, varför skulle de sluta efter 4 spelningar?
•pave paradise•
Det hade varit riktigt tungt om de fick dit RATM. Men jag har svårt att tro det. Det är väl sagt att de bara ska köra fyra spelningar i år. Visserligen var det först sagt att det bara skulle bli en show, så lite hopp är det väl...
Thou shalt not make som noise for Detroit
Tror inte det jag heller.. Jag tror på Dropkick Murphys (om man kollar vart de är i början på juli) och kanske.. The Roots!!! (hoppas iaf) :D
wohooo.. forumet är uppe igen! :)
Är det någon som vill bli min "buddie" på roskildeforumet så heter jag luddewho :)
Hoppas oxå på The Roots! Dropkick Murphys kan iofs va rätt kul oxå! eller Masta Ace, han kommer väl till Splash som e ungefär samtidigt som Roskilde?
Kickshit represents the fat and the strange ones..
stones throw och talib kweli spelar på både splash och roskilde. Så man kan ju hoppas att Masta Ace och The roots (som spelar på splash) kör samma grej! :)
det skulle va grymt! vill gärna se Masta Ace live, The Roots oxå för all del, men jag har sett dom ett antal gånger tidigare..
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Moderator
2007-05-05 21:00
känns som träningsläger nu. full som fan tre dagar i rad. nån som har koll på var man hittar bra skrindor? behöver en att köra öl i...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Jag ids inte kolla om det här har diskuterats tidigare i tråden så tag er i akt ni upprepningens motståndare, men: Brukar biljetterna ta slut varje år, och ungefär när sker i så fall detta?
Börjar bli lite sugen efter nya släpp. Kan det liksom bli bättre än vad det redan är? hm... Pjotor Biljetterna brukar inte ta slut varje år... har du tur så kan du haffa en rätt sent i år, men hade jag varit du så hade jag köpt mig en biljett så fort som möjligt!
pajson Aight, är tvungen att vänta tills lönen ramlar in men nu känner jag mig lugnare, tack!
Tjenixen! Fan vilken aktiv trad, fett skont att se att sa manga ar pumpade for festivalen :) Jag har lite fragor till er gamla roskilde-ravar, om ni kommer kunna sita er ifran att prata om lineupen. Jag har varit pa ett antal mindre festivaler forr, men det har aret blir forsta gangen jag drar utomlands till en festival, och roskilde har man ju hort historier om, sa jag ar javligt pumpad och hoppas det blir en riktigt bra vecka. Men, min fraga till er ar hur roskilde skiljer sig fran andra festivaler, rent stamnings och festmassigt typ? Om man jamfor roskilde med hultsfred, hur ar det annorluna forutom att det ar storre? vad ar battre, vad ar samre, vad kan man gora pa roskilde som man inte kan gora pa svenska festivaler? Hur ar danskarna? Beratta sa mycket ni kan, sa skulle jag vara tacksam! Ursakta avsaknaden av svenska versaler :)
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
FarmorBerit: En ganska stor skillnad mellan Roskilde och Hultsfred är att man lätt kan hitta folk i väldigt många åldrar på Roskilde, medan man lätt kan hitta fjortisar och folk som inte kan hantera alkohol men dricker för att det är "tufft" på Hultsfred.
•pave paradise•
Ojoj, nu är det bara 53 dagar kvar. Snart är vi däär I roskildeatmosfäär
FarmorBerit För det första känns inte Danmark mer utomlands än typ Skåne. :D Nämen jag tycker det är ganska stor skillnad, både stämnings & festmässigt. Det är ju bra mycket större och mer uppstyrt. Egen radiokanal och egen tidning som trycks under festivalveckan. Spritstånd, öl, kiosker, bankomater, mycket mat och annat gott inne på campingen. Bra tillgång till dusch och toalett (om man är noob och inte pallar bajamajor). Bra tillgång till att ladda telefoner, bilbatteri osv. Mycket olika aktiviteter, bla en fet skatepark, grafitti, poesi, teater, biotält osv. Det känns jävligt stort & uppstyrt och det tillför ju en hel del till stämningen. Feststämningen är ganska soft, trots att det är ett riktigt fylleslag. Mycket softa människor i alla åldrar. Känns inte lika svinigt som hultsferd. Troligen pga att det är större camp och mer varierad ålder. Och så blir man inte lika svinigt full på dansk pilsner. Inte lika hetsigt med poliser och så. Poliserna är jävligt chill och bara promenerar runt och ser till att det inte blir bråk typ. (Vilket nästan aldrig händer) Folk röker cannabis överallt och polisen är chill med det. Och framförallt är det ju mer fest! Med tanke på hur pass mycket större det är än tex Hultsferd.
Ihabia Sa det finna folk i alla aldrar pa roskilde men inga fjortisar? Later nastintill for bra for att vara sant :)
Nosferatu Det later riktigt mysigt maste jag saga, det verkar som om man inte kommer sitta i campet sadar jattemycket om man kan dra och pieca, kolla en film eller valja mellan andra rolika aktiviteter. Verkar sjysst med polisen ocksa, aven om jag inte riktigt forstar varfor det ar sa accepterat med refeer (laste om deras anti-drog kampanj pa sidan?) men jag hoppas du har ratt.
Tack for det utforliga svaret nosferatu!
En snabb fraga till bara; ar det dyrare med kak och bars, och rekomenderar ni att man tar med sig ol utifran eller ar det lika bra att satsa pa pilsnerbasen?
Nu ar jag mer peppad an nagonsin iallafall, och alla whoaiter ar hjartligt valkomna till
the international bestefar camp :)
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
jag såg inga fjortisar där förra året iaf!
•pave paradise•
FarmorBerit "Verkar sjysst med polisen ocksa, aven om jag inte riktigt forstar varfor det ar sa accepterat med refeer (laste om deras anti-drog kampanj pa sidan?) men jag hoppas du har ratt." De har en anti-drogkampanj och uppmanar folk att ta hand om varandra och avstå från droger typ. Grejen är den att som sagt så röker folk cannabis precis överallt! Det har väl blivit lite så inoffeciellt att anti-drogkampanjen rikar sig till mindre vanliga och tyngre droger eller mer psykedeliska droger. Men polisen är ju väl medveten om att det röks frikostligt och låter faktiskt folk göra det då det ställer till med långt mindre problem än tex alkoholen. De har varken resurser eller intresse av att ingripa vad det gäller cannabis för privat bruk. Om du scrollar upp i tråden så skrev jag om 2004 (då Danmark införde en mer restrektiv syn på cannabis och andra droger), då en tjej från Holland blev gripen och utslängd pga av cannabisbruk. Då gick Roskildes talesman ut och gav henne en ursäkt, festivalbandet tillbaks och sa det att de på Roskildefestivalen kommer att hålla samma inställning till cannabisbruk som de alltid har haft. Så ja, polisen är chill! :)"ar det dyrare med kak och bars, och rekomenderar ni att man tar med sig ol utifran eller ar det lika bra att satsa pa pilsnerbasen?" Öl är billigt i Danmark. Speciellt om du har tillgång till bil och kan ta dig in till stan för att handla. Annars blir det typ 100 extra för en back (på campingen dårå) Men den ölen är å andra sidan kall! :) Mat är ju typ alltid ganska dyrt på festivaler och dylikt. Att laga mat någon gång om dagen är i allafall att rekomendera om du frågar mig.
allt är grymt med roskilde - allt är pest med hultsfred. det är det enda du behöver veta...
skriv kort, helst inte alls
haha xD Ja, lite så är det faktiskt. Brukar dok vara ganska bra lineup på Hultsfred. I år är det första året sedan jag slutade åka dit som jag inte känner att: Fan vad att man missar det där! Och det där! osv..
Nosferatu Jag borjade leta efter ditt inlagg men gav upp efter en kvart, du maste ha skrivit typ halva traden sjalv :D Later underbart, kommer nog folja ditt rad och halla mig till kall ol, och forsoka laga lite egen mat iallafall. Angande deras drogpolicy sa ar det ju sakert att du har ratt, har aven hort samma fran mina vanner - att det galler nagon slags tyst overenskommelse och generell acceptans. Helt underbart. Jag belv bara lite konfunderad efter att ha last pa deras hemsida: Drugs are illegal at Roskilde Festival, as they are in the rest of Denmark. As a result, police officers will be present and will handle drug-related violations in accordance with Danish law. Ihabia Arligt talat sa bryr jag mig inte om det kommer mycket ungdomar, bara dom haller sig pa mattan och ar dar for att umgas och ha kul, och inte javlas och vara dryga. Soulchild Sag vad du vill, men jag hade kul pa hultsfred forra aret :) Lite kul ar det med rivaliserande festival anhangare, antingen ar man hultsfred- eller roskilde-fralst, ingen gemensam mark har inte! :)
FarmorBerit Här är det jag syftade på angående 2004: Dear festival folks, We are aware that a VERY disagreable episode in 2004 has given some people the impression that we have changed our policy on hash. This is NOT THE CASE. 2005 will not be any different than it was in 2004, 2003, 2002 and so on. In 2004 the Danish government forwarded a new law about drugs. A law that was much tougher on drugs than before and a signal to the police about taking serious action on drugs including hash. The law came into effect on July 1st 2004 - Thursday during roskilde Festival. This created some confusion among us at the festival and resulted in a Dutch girl being thrown out of the festival. Luckily everybody wisened up and the following day everyone apologised to the girl and gave her back her wristband with many apologies. We are very sorry for this incident and spent much energy stating this to as many media as possible under the festival in order to avoid any confusion. Hopefully this clears up any misunderstandings. Esben Danielsen Spokesman, roskilde Festival. Och sen det från sidan:Drugs are illegal at Roskilde Festival, as they are in the rest of Denmark. As a result, police officers will be present and will handle drug-related violations in accordance with Danish law. Du skrev själv att: det galler nagon slags tyst overenskommelse och generell acceptans. Kunde inte formulerat det bättre själv! Polisen har alltså överseende vad det gäller just cannabis. :)
Nosferatu P26 Tack for att du orkade hitta inlagget :) Jag hoppas att du marker att jag inte forsoker argumentera eller saga imot dig, utan jag forsoker snarare forsta varfor det ar som det ar pa roskilde. Egentligen sa spelar det ingen storre roll, bara det har aret blir likadant som de forra :) Ar det nagon som vet hur det gar till med aktiviteterna? T.ex. vaggarna, ar det bara ta med sig burkar och kora, eller maste man typ anmala sig nagonstans?
Moderator
2007-05-09 14:00
antingen blir du inbjuden att måla eller så går du till en sponsrad vägg och får låna färg, minns inte om det var belton eller montana men det var ordentliga burkar på den allmänna väggen. det är inte fritt att måla överallt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Legoland Hur funkar dom sponsrade vaggarna? Om man ar en fyra fem pers och vill lagga en konceptvagg, maste man da gora det pa den allmanna vaggen, och hur mycket plats far man da? Javligt bra med belton forovrigt, det forvantade jag mig inte.
nja farmorberit, det var nog mest mitt misslyckade försök att ironisera över den till synes utbredda inställningen att man måste välja sida mellan de olika festivalerna - och den något onyanserade bilden av "fel" festival som följer på detta. personligen tycker jag att hultsfred är skitnice, men varför välja när man kan ha båda? och framförallt, varför ha nån sorts pretentiös anti-inställning till endera festival och döma ut allt konsekvent och utan nyans...
skriv kort, helst inte alls
Moderator
2007-05-09 15:30
bra fråga, men ställ er i kön snacka med funktionärerna som har hand om den. (det är typ en inhängnad längst en vägg på kanske 30 meter eller nått) berätta vad planen är så hjälper dem er säkert. eftersom platsen är begränad och folk vill måla mycket kan det antagligen bli lite svårt med alldeles för avancerande grejor. men det är bara spekulationer. vi ville bara göra lite throwups så det var ju inga problem.
FarmorBerit "Jag hoppas att du marker att jag inte forsoker argumentera eller saga imot dig" Självklart! Ville bara förklara hur det ligger till. Så att folk vet att det är lugnt liksom! Det kan ju tänkas vara hårdare tag om man läser på sidan och så men det är som sagt ingen fara! :)
Soulchild Precis, fast jag erkanner att jag nog ar mer pumpad infor roskilde an vad jag nagonsin var infor hultan :) Legoland Later helt klart som om det kan ga att fixa. Bra att man inte maste kontakta dom innan angaende burkar och vagg utrymme, tack for infon. Det ar kul att se att folk ar sa pumpade och att det verkar finnas en sa stark gemenskap bland roskildebesokarna, jag menar denna trad ar hur aktiv som helst och har varit det ett bra tag, jag fick svar pa alla mina fragor, och folk verkar trevliga - jag vill bara krama om er allihopa :)
så sött :)
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
FarmorBerit Hahaha! Är du involverad i den bestefar videon du länkade? Så jävla bra! Har ni ett bestefarcamp kommer jag lätt dit och hänger! :D
Hehe.. Vi brukar också köra på den bestefar ala Riket när vi är på fyllan i danmark. Lillebror!! bestefar!!
Haha involverad nej, bara en grej en polare hittade pa youtube som vi garvar at, men camp bestefar kommer vara oppet for alla, det kommer vara de beste campet i hele vares liv ;)