Finns väl ingen anledning till att behöva välja mellan supa, knarka, knulla & uppleva musiken! :) Man har ju onekligen 4 dagar på sig att enbart festa, sedan 4 dagar med fest och musik! Och jo, många människor ser mer än 10 akter!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
42 dagar kvar! :D
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
att ligga halvdöd vid sidanom med ett glas avslagen bärs är inte riktigt att se en konsert. men om ni räknar sånt så har jag väl sett en 15-20 grejer per år också.
Din hojtlåda är tom.
Förra året såg jag bara endast en hel spelning, sen var det mest snuttar av resten. riktigt kasst, men så kan det gå. I år ska jag verkligen styra upp det, om jag ska missa alla spelningar kan jag lika gärna sitta hemma och dricka ölen.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
haha en spelning! jag säger att du ser 5 i år
skriv kort, helst inte alls
Haller med om a tiesto kommer bli fet :) Hur kan man lyckas att bara ga pa en spelning? :D Ska forsoka fa in sa mycket som mojligt nu i sommar.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
Soulchild Såg ju lite av mer, men endast en hel. I år ska jag lyckas, lägger in en lista på alltet efter festivalen.
okej nu hypar vi upp tråden igen lite va? Vilka lyxprylar får absolut inte glömmas på festivalen? Jag tänker på saker som Partytält, bord med stolar, Cdspelare, kylbox, gasolkök m.m droppa vad just du inte klarar dig utan :)
Moderator
2007-05-21 20:01
rejäla dojjor. överväger en ordentlig jacka också... och såklart är en bandare med en rejäl cdspelare som tar mp3or ett måste. vagn kanske inte är så lyx men det är fan kämpigt utan en bra kärra att dra flak med.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Vad ska man dra med sig för en bandare då? Finns det någon festivalstandard att köpa? Är kass på bärbart ljud så ni får hjälpa mig
Moderator
2007-05-21 20:52
vi har kört på gamla spelare som stått hemma hos folk, bara dem har aux så tejpar vi på en cdfreestyle. skulle tippa att man kan få jävligt schysst ljud för en hyfsad peng på elgiganten nuförtiden.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
vi kör bussens musikutrustning, riktigt nice. saker som är ett måste på festival. förra året insåg jag hur bra det var att ha med sig frukt. köpte en hel påse med äpplen, sjukt gott. bröd och pålägg. alltid gott att ta sig en macka, även på festival. plastpåsar, sopsäckar. ifall det blir en regnig festial har man fötterna torra med sopsäckar. deo. lite fräsch får man vara ibland. sprit. då ölen inte funkar.
Fan alla kör cd nu för tiden alltså. Ingen förutom jag som kämpar med mina mixtapes veckorna innan??
Vad är det här nu då??? Det står att jag är 27! FYLLER JU INTE FÖRENS PÅ FREDAG! :S
oj caps..
grattis i förskott :)
Nosferatu Sitter också och kämpar med kassetter. Känns som att CD bara äter batterier. Jag började göra blandbanden i december. Har dock inte blivit så många som jag trodde. Funderar på att ta med mp3 spelaren och koppla den till bandaren. Hittade en gammal bandspelare som jag fäst ett gammalt bilbälte på som funkar som axelrem. Ska målas i nån fin färg sen. Har som tradition att slå sönder bandaren i slutet av festivalen. Alltid lika kul...
http://www.toptensomething.blogg.se
kör oxå blandband! cd-skivor blir bara repiga & hackiga + att det drar en helvetes massa mer batterier. band e softare om man har cd-spelare håller alla bara på och byter låt hela tiden och det blir ofta fett störigt..
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Blandband! "Spela in, inte bränna..."
AAH!! 38 dagar kvar! haha råka komma åt massa häftiga knappar när jag skrev det ovan, hela min skärm blev helt mongo! ballt. har jag lärt mig ngt nytt med datorn också, tack roskilde :D
Grattis nosferatu,jag fyller år dan innan dig :D!
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
Fan dom har visst ändrat min ålder med :P
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
Nu är man mest taggad att mysa till något pianodrivet eller liknande..hm..får kolla igenom listan igen
•pave paradise•
Grattis till dig mé Sagge! :)
Antony and the Johnsons skulle va kul att se!
Mark Lanegan kommer, YES! Sjunger han inte med QOTSA och lirar inte Josh Homme på trummorna med EODM så kommer jag bli SÅ besviken!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Klart han lirar trummor! :) Han är ju deras trummis liksom så varför skulle han inte? Det kommer bli jävla grymt i alla fall..
djkicko P25 Antony and The Jhonsons var?!?!?
eller var det bara en önskan? =D
tut!
Nosferatu P27 vart får man tag på resorb? Sjukt bra tips för övrigt, jag ska oxå ha med multivitanmindryck! kan vara bra när man vaknar eller iaf få i sig nån gång under festivalen :) vad kostar ett flak öl på campingen? för man man väl köpa det på campigområdet? eller går det bara att köpa från torsdagen då festivalområdet öppnar?? jag vill kunna komma in på söndagen, slå upp itt tält o gå o köpa ett flak kalla bärs direkt :P SEEEN! undrar jag om festivalbussarna nånsin blir stoppade av tullen på gräsen eller så..att bussarna blir genomsökta? blir tågen det över till köpenhamn? vet att hundar söker igenom t.ex swebus till oslo! men så är kanske inte fallet när man åker in i danmark?
CAMPIONI!
Sen vad jag förstått är West Camp den bästa sidan att bo på, det är lite lugnare, softare, mer svenskar osv medan Camp East är där alla danskar befinner sig och är odrägliga och bränner tält? :) Så kommer man in med tåg till festivalen stannar tåget närmast ingången till West då va?
CAMPIONI!
Rizmo Resorb finns på apoteket! :)vad kostar ett flak öl på campingen? för man man väl köpa det på campigområdet? Det finns både öl och sprit på campingen! :) Vet inte exakt vad det kostar men en hel del dyrare än på tex. netto vet jag iaf!
MisguidedAngel P23 det var bara en önskan..
har för mig att en back med 30 kalla tuborg kostar nåt i stil med 180 dkk på campingen..
Ja och runt 100 lappen på typ netto. (fulöl)
Nosferatu: För han bankade inte trummor när de lirade på Debaser, det var någon blond snubbe som lirade, sedan brukar de ha någon tjej också som trummis. Men vafan, han är ju en av grundarna och han kommer ju vara där på plats så han MÅSTE!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Ah ok. Han kanske var upptagen då. Men nu är ju både EODM och QOTSA på plats så jag tror lätt han kommer vara med! :)
Gooooo Mark!
•pave paradise•
sådärja! ledigt hela roskilde. vi ses på MCR!!!!! /wrist
skriv kort, helst inte alls
My Chemical Romance! Och vi ses definitivt inte där! :P Men vi ses på Stones Throw! :D
Villket camp bor ni på då? Östra eller västra? Hört att det är flest svenskar på Västra..? Och störande att man inte kan dela in banden i olika genrer på festivalsidan! Jag ska se Beastie Boys, RHCP, Tiesto och Mando Diao. Vilka fler band/spelningar tror ni jag hade uppskattat. Vill båda röja på fyllan och chilla till softa band när man inte är lika hypad! Inget metal eller punk bara.. so hit me! Rekommendera!!
CAMPIONI!
Kolla min press! Kan varmt rekomendera de jag listat där! :) West side FTW!
Nos Har spanat in din press ngr gånger, bra listat. Saknas dock ngr, fast dom får vara med på min lista :)
Och just det... WEST!!
Vilka har jag missat som man måste se enlig dig!? :)
Nosferatu Bandlista kommer strax!
Nosferatu Meckigt att få ihop en vettig och lagom realistisk lista. Förutom allt man vill se så finns det mycket som man är nyfiken på. Isället för att droppa hela min slutsats tänkte jag bara säga att din lita inte alls är illa, väldigt mkt stämmer. Men som tidigare nämnt så saknas lite och det är tex actic monkeys, muse, basement jaxx, lite grejer från UK och JAP.
joho! De står ju med under "Intressant och mycket möjligt att se:". Hehe.. Eller inte Muse. Men jag gillar inte Muse :)
Nosferatu Joo, men för mig står dom under sådant som jag vill se och inte bara "möjligt att se". Hur som haver, det blev rätt rörigt alltihopa. Ska sitta ner och göra en som du gjort, härma dig lite :)
Förövrigt har vi spikat att vi ska ha
Team Zissou Camp i år med typ en sådan här
flagga !
Och vi kommer antagligen bo vid C på West!