I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-03 17:00
men fuck, sälj till mig!

2007-06-03 17:32
höhö, bokade 20 stycken sista dagen för det är alltid klantarslen som glömmer köpa biljetter tid. 8 st har redan gått åt. galet att folk kan vara så sega.
Din hojtlåda är tom.

2007-06-03 18:27
Åk och köp utanför området annars, står ju massa typer som säljer biljetter. blir visserligen ngr hunka mer, men det är ju värt det? :)

Legoland
Yeah! Vi borde hooka upp och hänga lite, dansa lite dans i ngt trevligt tält! :D
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-06-03 19:52
i år kommer det nog bli mer än några hunkor mer...helt stört, biljetterna på blocket är uppe på 3-4000 redan. och naturligtvis har jag en hel drös med kompisar som inte hann köpa sina biljetter. inga bra vibbar av detta...
skriv kort, helst inte alls

2007-06-03 20:22
chonbo

vad vill du ha för en biljett då?

2007-06-03 20:59
Lugna er gott folk, sätt er ner och ta ett djupt andetag!
Det är ingen fara, Rizmo har fått en biljett nu så nu blir det fest!
CAMPIONI!

2007-06-03 21:50
hur fick folk?

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2007-06-04 00:39
Go eget företag, go presspass, go kontakter!

•pave paradise•

2007-06-04 01:09
Jo, kollade in blocket. Ett taskigt sätt att tjäna pengar på, stackars festivalare som måste betala så mkt bara för att ngn vill ha extracash! Släpp biljetterna fria.

Det kan ju vara så att det släpps fler biljetter? För att undvika den svarta marknaden kanske det sparas ett antal biljetter som släpps i slutet, för då kommer inte den marknaden att hinna växa lika mkt?
Ngt sådant i alla fall, min kompis hade ett fint utlägg om det iaf.

2007-06-04 01:10
Äh, jag försöker bara finna sätt till fler biljetter.. ge lite hopp!

2007-06-04 07:38

Sist det blev utsålt släppte de några tusen extra biljetter.. De tog dock slut på ett kick..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-06-04 09:30
jag var in på nån engelsk sida (glömt adressen nu) där biljetter fortfarande fanns till normalpris. fraktade dock inte utanför UK.

jag har kompisar som behöver biljetter, så det är lite kris just nu.

2007-06-04 17:21
Beställ via Tyskland.
•pave paradise•

2007-06-04 17:29
sajt?

2007-06-04 17:48

!OBS!

Det finns ganska många ställen som säljer biljetter till rövarpriser. Problemet är att de inte är officiella återförsäljare så det finns ingen garanti på att du blir insläppt när du väl kommer dit.

Så om man köper biljett från ställen utöver de som nu har sålt slut, be alltid om biljett/bokningsnummer och kolla upp det med någon biljettansvarig Roskildeperson innan du betalar!

Det ska vara biljetter från Billett service.no, ticnet.se eller billet net.dk. Det finns alltså ingen som helst garanti att bli innsläppt vad det gäller biljetter från andra ställen.

Såg folk förra året som inte kom in med sina biljetter. De såg precis ut som riktiga biljetter och hade tydligen kostat massor av pengar. Inte så kul att hamna i den sitsen.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-06-04 18:51
huum nu börjar man bli girig >:) kanske borde sälja sin biljett? och dra till hultsfred istället? :S uuh tål att tänkas på, men fattig tattare på roskilde eller hyfsat rik på hultsfred, det är frågan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-04 19:03

Jag tycker personligen att det är sjukt tveksam stil att sälja sin biljett till löjliga överpriser...

Värst är ju någon idiot som säljer bokningsnummer på tradera, alltså ingen biljett!! Bara bokningsnummer för 2700:-

nackskott..

2007-06-04 20:04
tydligen fanns det i norge i helgen

2007-06-04 20:07
finns i norge nu med ser jag..

Groupie

2007-06-04 20:23
Vad var det för ställe i tyskland då? Har kollat runt lite men hittar inget!

Norge verkar inte funka...

2007-06-04 20:46
blazeandamaze: vet inte riktigt vad du gillar för musik, men såvida du inte är dansfreak och absolut vill höra ed banger-akterna i sommar, så ska du inte välja hultsfred före roskilde. för i alla andra avseenden är roskilde klassen bättre i år...

2007-06-04 22:14
Finns det INGA biljeter kvar eller?

2007-06-05 00:30
Soulchild

Man dansar väl bäst till Tiesto och Basement Jaxx. Vad på Hultan toppar det i dansväg? :)
CAMPIONI!

2007-06-05 01:32
HELVETE ATT DOM ÄR SLUT
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-06-05 02:04
Mark Lanegan kommer också! Nu är cirkeln sluten/komplett...
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-06-05 02:57
blaze
sälj aldrig din roskildebiljett för hultan, serri!

nos
hah, va? hur kan man ens våga sälja sitt boknigsnr för så mkt pengar? snubben/damen måste ju skämta. nackskott deluxe.

2007-06-05 18:37

Roskildebiljett 40.000:-

2007-06-05 18:57
haha klockrent!

2007-06-05 19:09
men seriöst, nu är det kört med roskilde... finns ju inte en chans att man hittar en biljett till rimligt pris nu. KUKEN
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-06-05 19:43

hittade en biljett (till en kompis) till orginalpris idag så.. helt omöjlig är det inte.

Men det är väl nu sista chansen är. Jag fick tag på ett bokningsnummer.. Och de bokningsnummer som bokades strax innan biljetterna tog slut utgår väl imorgon senast tror jag. Men kolla ticnet hela tiden imorgon. Jag vet inte om det dyker upp lite biljetter nu när bokningarna går ut.

2007-06-05 19:44

biljetter som blivit bokade men ej uthämtade dvs..

2007-06-06 01:59
Haha, vilket fantasipris. Hade varit rätt kul att betala 40 000 för den biljetten, bara för att få se säljarens reaktion.

Fast... det hade ju aaaldrig varit värt 40 000 heller. :)

2007-06-06 13:00
hur funkar det om man köper en biljett från en sida i ett annat land, för de står ju tydligen att man ska hämta den i de landet, kan man få den skickad nån som vet? mina polare letar runt som fan, själv fixade jag biljett i tid så vi ses där! ;D

2007-06-06 13:11
Hitta alla officiella återförsäljare och fortsätt leta oupphämtade biljetter, alltså de som läggs in i databasen igen trots att det står uppbokat; detta är det bästa sättet om man inte vill missa Roskilde eller punga ut med tusentals stålar för mycket.
•pave paradise•

2007-06-06 17:17

det dök upp biljetter idag på den norska officiella sidan. Men de tog slut på en gång.

Har kollat ticnet utan resultat..

2007-06-06 17:24
jag fick en biljett efter många om och men. jag fyllde år i söndags, blev lovad en biljett, blev tillsagd att dom inte fått tag på en. slänger ett kuvert i ansiktet på mig idag efter 3dagars hetsletning från min sida över hela internet. varför är det så jävla kul att retas med just mig?

2007-06-06 17:27
haha!

klockrent! ;)

2007-06-06 21:08
Vad är dealen med att sälja så dyrt? Är ju rätt taskigt.

2007-06-06 21:52

Blir alltid så när biljetterna tar slut..

Många är giriga och ännu fler så pass sugna på en biljett att det blir "tvugna" at betala ca 3000:-

Det är ju inte så svårt att sälja en biljett för 3000:- Då blir folk giriga helt enkelt..
Moderator

2007-06-06 22:23
vafan! skit i biljettsnacket nu. alla vet.

den stora nyheten är att all tuborg som säljs på festivalområdet i år kommer säljas på burk. en god och dålig nyhet i ett som jag har en känsla av inte kommer slå så väl ut för tuborg. Det som gjorde att man sket i fötex var att man fick ju fan ändå på glasflaska och det var lite svalare, godare och allmänt litebättre.
Nu när ansträngningen att gå en liten bit sparar så mycket pengar känns det jävligt off att betala dyrt för ett flak burk33or.

I flak, 155dkk incl pant.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-06-06 23:27
Nos

Jo, självklart. Förstår mig nog inte på den girigheten. Hur man kan låta en person missa en festival bara för att man själv vill ha extracash.

2007-06-07 02:19
Legoland

Vad rekomenderar du för en Roskilde-oskuld då?
Kostar ett flak burk på campingområdet 155dk nu då?

Om man vill ha på flaska men skiter i smaken, eller billigare på burk ska man gå till närmaste livsmedelsaffär då?
CAMPIONI!
Moderator

2007-06-07 09:42
jag tänker att man kan ta ett par extra turer till affären, ibland kommer dem kylda tuborgflaken vara himmelriket och värda varenda krona. men när man ändå bara häller i sig kan man lika bra ta bra mycket billigare öl från affären.
vill man ha på flaska är det relativt döfött om du inte har bil, det är tungt att släpa backar.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-06-07 11:08

För er som inte har biljett!

I morse fanns det några biljetter att köpa på ticnet.. Nu är det dock slut igen..

Vet inte om det var de absoult sista biljetterna som inte blivit uthämtade..

Men håll utkik.

2007-06-07 12:38
HA! nu lär det bli zigenarfritt på festivalen när det inte finns backar att sno.
Din hojtlåda är tom.

2007-06-07 12:59
vafan!! jag var fan uppe klockan 6 och stalkade ticnet. förjävligt.

2007-06-07 18:26
Med tanke på hur fruktansvärt varmt och svettigt det var idag, och med tummarna hållna att det kommer vara sådant väder på Roskilde så kommer jag osökt in på min fråga;

Finns det ågon relativt fräsch sjö i närheten man kan bada i som inte nån kiss-bäck leder ut i? :)
CAMPIONI!

2007-06-07 18:41
jag hoppas det blir lagom mulet, som förra året

2007-06-07 21:10
Någon annan som flyger in? :D
•pave paradise•

2007-06-07 22:18
rizmo: jag var på roskilde för första gången förra året och då fanns de två konstgjorda sjöar en som man får fiska i och en man får bada i, men ingen av dom var särskilt fräscha :)