De som är kvar är de två som skrivit låtar under hela deras karriär, nämligen Roger Daltrey (sångare) och Pete Townshend (gitarrist). Keith Moon (trummis) har inte varit med sen sin död 1978, så att bandet fungerar utan honom är rätt uppenbart. John Entwistle (bassist) dog 2002, således är de inne på sitt 5:e år utan honom nu. När de senaste gjorde bra musik? Endless Wire släpptes 2006, grym skiva. Några fler frågor? Varför ska du basha ett band du bevisligen inte är insatt i? Det känns ju rätt onödigt.
Look with your own eyes - See with your own mind
The Who?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The Who klarar sig galant, speciellt om Zak hoppar in bakom trummorna. Fantastiskt skoj bokning.
•pave paradise•
Vad tror ni blir första hiphopbokningen då??
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
En bra fråga! Det ska bli kul och se :)
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
Undrar vad det stora hiphop-dragplåstret blir. Kanye förra året, året innan Snoop och Game. Vilka har släppot skivor? Jigga (inte troligt), Nas (vore fett, men jag tror inte han är tillräckligt gångbar hos pop-tjejerna/killarna), och the Game (vore kul att se honom igen, men inte så troligt). Återstår Sean P ;)
2009
Sage Francis, kanske? Släpper skiva i Maj o allt.
•pave paradise•
Red & Meth hade varit ruggigt fett som någon annan i tråden sa.. finns de större entertainers på scenen inom hiphop än dessa nerrökta män? en Non Phixion reunion hade också varit jävligt fett! Beastie boys har jag också alltid viljat se :) men ja..rent realistiskt så lär det väl bli ying yang twins, chingy å kanske dom slänger in buck 65 också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eller ett cypress hill som bara tillåts spela låtar från black sunday och temples of boom i ett litet tält hade varit det ultimata
Så länge hiphopsläppet inte blir P Diddy så är jag nog rätt nöjd. Snoop får gärna komma igen, med bättre ljud än senast (hörde iingenting av det som spelades när han var där sist). Sage skulle inte sitta fel alls.. hm, svårt det där. Hoppas på ngt a la Common, lite svängigare hiphop som peppar upp, skulle passa rätt fint i sommarkvällen!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
the roots hade suttit på sommarkvällen om vädret är fint :)
Roots vore inte helt otroligt, de släppte ju skiva i höstas. Men går de hem hos den stora massan som inte primärt lysnar på hiphop? T.ex. som en bokning av Kanye eller Snoop.
2009
Moderator
2007-02-11 18:28
borde inte Eminem typ göra comeback snart? han har ju varit lite i symundan på sistone förutom den där hemska singeln han gästade på.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
The Roots går nog hem på Roskilde, det är jag nästan helt säker på.
•pave paradise•
det var ju några år sen The Roots spelade på roskilde sist, för min del får dom gärna komma dit igen! El-P släpper ju ny skiva snart och det skulle va kul att se honom igen oxå!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Explosions In The Sky och Red Sparowes hänger i Europa slutet på maj, kanske resulterar i dubbel post-rock skönhet på Roskilde?
•pave paradise•
Ryktet om metallica till roskilde verkar vara rätt starkt. Metallica hade skrivit på sin hemsida att de kanske ska spela på en festival i ett land i europa där en av deras medlemmar härstammar ifrån.
Rock is not dead!
blä på metallica..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Hip Hop jurassic 5? de var visserligen i köpenhamn i oktober, fett om talib kweli bokas, promoe o timbuk2?
Jag skulle vilja se Frank N Dank eller Guilty Simpson
MY CHEMICAL ROMANCE (US) TIËSTO (NL) klara
OOOORKA med mcr... herregud.
Rock is not dead!
FITTA!!!!! ..ursäkta...
•pave paradise•
lool!? hittills har de inte bokat en ända hiphop grupp/artist eller reggae mannen det suuuger ju visserligen the who men det är liksom två bandmedlemmar kvar... kass
Det här var ju riktigt dåligt faktiskt, två superkassa akter i samma släpp. Man tror ju inte att det är sant, ännu värre är ju att dom förmodligen inte kommer vilja boka någon mer skitstor dansakt. Så där kan vi förmodligen glömma Underworld, Prodigy och Daft Punk som är i Europa kring Roskilde...
My Chemical Romance. Fan, då sjunker jy medelåldern med 10 år. Och stämningen blir manodepressiv...
2009
Haha vafan e det för skit dom bokar! Men om Red & Meth kommer så är allt förlåtet, men det är inte så troligt,Ghostface hade också vart nice, hoppas :)!
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
SNÄLLA, byt äckelbandet mot Converge!!! Skicka my chemical romance till Hultsfred, ändå bara poppare där har jag hört.. :( nu krävs det sjukt mycket för att man ska våga åka till Roskilde..Red Hot Chili Peppers, Björk och The Who i all ära, men hur mycket jag än tycker om de tre hatar jag ändå mychemicalromance tusentals gånger mer..
•pave paradise•
Vad tror ni om Pharoahe? Han skulle ju kommit förra året, och han ska ju släppa sin skiva nu närsomhelst.
2009
men vad ni håller på å spelar över era drama queen's!! Det är en handfull band av ca 170! st som är klara. Roskilde överlever nog MCR ska ni se!
Shit! Vad alla gnäller, visst håller med om att My chemical blabla & tiesto inte är så kul bokningar, men hur fan skulle det se ut om ALLA ca 170 akter var sånt man verkligen ville se? Ta det bara lugnt, det kommer bra grejer, ca 150 akter kvar att boka/offentliggöra!
Jag vill se Amy Winehose! och Jim White..
att genomsnittsåldern skulle sjunka med tio år på grund utav My Chemical Romance är nog inte så troligt. Ok, genomsnittsdansken kanske är yngre, (om någon), men vilken manodepressiv 12åring skulle få eller har råd att åka ner till Roskilde? Nej precis. Så farligt är det inte. De kommer spela en gång, förmodligen inte ens på Oranga scenen och efter det så har folk släppt dem. Jag tror knappast att de har så stort inflytande på folk att de är villiga att köpa en biljett till Danmark, en biljett till Roskilde för att se en spelning på 2h.
Winehouse*
aniii: de kommer aldrig få spela i 2h. de kommer bli utbuade efter 2min.
•pave paradise•
haha true indeed.
Rock is not dead!
Väldigt sällan nåt band kör i 2 timmar på Roskilde.
2009
Hoppas på bra väder
waters hade en fet konsert förra året som var riiktigt lång spara de sista gröna till den riktigt fett, 8 extra feta speakers i publiken eller vad det var..helt klart bästa de året
http://www.universitetsradioen.dk/roskilde/english/? där står nåt om Queens Of The Stone Age, men inte bekräftat av Roskilde själva än.. och, ja! Lupe Fiasco skulle va grymt!
Queens Of The Stone Age är sjukt tråkiga live.
hört samma om queens. om dom kommer hoppas jag på en tidig kvälls-spelning som man kan hänga till.
2h's spelning? Vore det så omöjligt? Fatboy körde la i 3, om jag inte minns helt fel.. fast fatboy är kanske inte riktigt samma sak + att det var dagens sista spelning på stora scenen.
2 timmar hände inte alls under Roskilde förra året med två undantag: Roger Waters (sista på Orange) och Diplo vs. A-Trak (sista på festivalen). Queens är helt ok live men inte utan Nick.
•pave paradise•
Queens är ju grymma liksom, men inte så kul att titta på. Softare att sitta och lyssna i så fall..
Hoppas på EL-P!! Eller kanske Brother Ali, eller någon av alla dom andra som släpper ny skiva i vår.....kom igen!
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
Moderator
2007-02-17 10:45
Det verkar som att mäktiga Roky Erickson kommer! så sjukt jälva fett! två roky spelningar i sommar. jadå! "Yes! I just received an email from Freddie Krc (Roky's drummer with the Explosives) and here is what he said regarding Roky's upcoming shows: THU MAR 1 / GREAT AMERICAN MUSIC HALL / SAN FRANCISCO / NOISE FEST THU MAR 15 / THREADGILL'S SOUTH / AUSTIN / ROKY'S ICE CREAM SOCIAL SAT APR 28 / POLO GROUNDS / INDIO, CA / COACHELLA FESTIVAL WED MAY 2 / HOUSE OF BLUES / NEW ORLEANS / PONDEROSA STOMP SAT JUN 16 / HULTSFRED FESTIVAL / SWEDEN JUL 5-8 / ROSKILDE FESTIVAL / DENMARK JUL 6-8 / RUISROCK / FINLAND AUG 8-11 / OYA FESTIVAL / NORWAY Some of the European shows are festivals, so check for actual performance dates. All this is great news.."
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Fattar inte allt gnäll om lite hiphop...var ju hyfsat med hiphop '06, problemet var bara att hälften åkte fast i tullen.
•pave paradise•
- Queens of the Stone Age släpper nytt i Juni, "Era Vulgaris". - Audioslave kommer INTE, då Chris Cornell hoppat av. - Metallica skojar till det och ser ut att vara på väg till Roskilde. - Incubus spelar på Rock Werchter Festival i Belgien 4 dagar innan Roskilde. - Mastodon spelar på Rock Werchter Festival i Belgien 4 dagar innan Roskilde. - Nine Inch Nails är på en världsturné som sträcker sig ut till slutet av Maj, med reservation för ytterligare datum. - Deftones avslutar en ofullständig europeisk turné i April. - Arcade Fire ute på turné fram till Juni.
•pave paradise•