Neeeeeej!! Inge mer Ballroom!! :S
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
När presenterar de banden?
Nästa år.
•pave paradise•
Hej hej Jag efterlyser någon som gick in på det "smygöppnande" området kan vart vid 6-7 tiden på kvällen, hade du kamera med dig? Bra, för så här är det, vi gick in till "smygöppningen" för jag tänkte visa mina kompisar som var nybörjare på festival och på roskilde vart området var å vart alla scener osv var så dom visste lite hur dom skulle gå dagen efter! En av mina kompisar fick för sig att hoppa i leran, naken om vi bara fixade en handduk, och vi hittade en i en bar och han hoppade i leran, vi garvade så vi dog, MEN ingen från vårat camp (6 pers) hade kamera med sig, någon som har någon bild på detta? eller sett någon bild från detta? det blixtrade som fan och var många som tog kort, någon borde ha lagt upp kortet på internet eller sitta på det? jag tänker lägga upp samma efterlysning på roskilde hemsidans forum när jag orkar skriva på engelska, tacksam för hjälp :)
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
Langa upp några artister då roskan, helst Lily Allen och Ruff Sqwad!111
Nosferatu - Nu när den här tråden är uppe igen så kan jag ta tillfället i akt att definiera lite bättre vad jag menade med "egon": Potentiella dokusåpedeltagare. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Lukie P24 Ja! Brukar vara en å annan som smått förvirrat hamnar på den bussen :) Själv har jag bara tittat på den, vet inte ritkigt vad jag tycker om att dansa på ett busstak på fyllan! Även om staket finns så är risken stor att man faller ner.
Helhet F22 Nja! Rätt lugnt att ta sig in när vädret är fint. Värre var det för ngr år sedan när leran var upp till knäna!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Jag längtar som en apa efter en banan.
Samhället färgar inte längre av sig, vi färgar av oss.
Har de sagt vilkaa artister och band som kommer nnu?
Jag tror att Metallica blir ett av de band som släpps under det första bandsläppet.
•pave paradise•
lhabia Vad grundar du det på? Känsla eller något rykte?
158 dagar kvar! ooh
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riot_starter: Känsla. Och det faktum att Aftonbladet hävdade att Hultsfred skulle ha bokat Metallica. Går alltid i motsatt håll efter det AfB rapporterar.
•pave paradise•
lhabia Du har en poäng, helt klart. Enligt vissa källor ska ju även Iron Maiden vara klara. Dom hade tydligen sagt det på någon spelning i Danmark. Frågan är ju dock om Roskilde vill göra en repris på 2003 och headlina med både Maiden och Metallica igen, känns lite tveksamt men inte omöjligt... Dock ser jag mycket hellre något annat, t ex RATM om dom nu har återförenats!
Moderator
2007-01-24 13:54
Red Hot Chili Peppers bokade.
RED HOT CHILI PEPPERS (US) , LA’s stolteste sønner, gæster Roskilde Festival igen. Bandet har siden det brede gennembrud med
Blood Sugar Sex Magik fra 1991 været et af rockens helt centrale navne. De har blandt festglade fans altid været sikre leverandører af kropslig funkrock, der som få andre har præsteret at tale både til organet mellem ørerne og det mellem benene.
At opleve pebersvendene live er først og fremmest at opleve energien fra Fleas slagbas, Chad Smiths banken på chiligryderne og John Frusciantes mesterlige guitararbejde. Frontfigur Anthony Kiedis er trods bandets snart 25 år på scenen stadig en muskelsvulmende energibombe, så der er garanti for en stærkt krydret musikalsk oplevelse, der nok skal give blus i kinden hos publikum.
Vi bestræber os på, at nye bandnavne når offentligheden, inden blækket på kontrakten er tørt, og det ser ud til, at der tikker flere godbidder ind inden længe.
Hold øje med www.roskilde-festival.dk , hvor flere optrædende navne på Roskilde Festival 2007 bliver offentliggjort.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
buuuu ska verkligen INTE se rhcp.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
WOHO! RHCP! Bra start på roskildes bandsläpp!
Rock is not dead!
Fyfan..Nåja, kan vara kul att se. Men detta kan betyda att roligare stora band kan komma att INTE bokas..Metallica skulle vara kul i samband med nytt album. Och Radiohead.
•pave paradise•
Nah eftersom att rhcp probably headlinar så kommer det inte komma nå större band.
Rock is not dead!
det är ju aldrig så att det bara är ett stort namn brukar ju vara flera om dagen under hela festivalen...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
audioslave jag sket i dom sist. skulle nog vilja se dom ändå. hehe. har de ny skiva på g? har ingen koll.
Dom kommer ha mer stora band, men frågan är vilka. Audioslave skulle kunna vara ett av de banden egentligen, de har ju släppt en ny skiva för ett tag sen, Revelations heter den.
Rock is not dead!
RED HOT CHILI PEPPERS TILL ROSKILDE :D WHOOOOOOOOOOOOOAAAAAA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är trevligt att Red hot chili peppers kommer ... men dom var för tusan heta för sju år sen ... jag kan tänka mig att när jag väl är där nere i hettan och ölen flödar, klockan börjar närma sig prime time för RHCP att entra scen å man sitter i campet å börjar diskutera om det är värt att resa på sig för att dra in å kolla så............ är det så mycket trevligare att sitta kvar å knäcka en till pilser för att senare under kvällen enkelt kunna rycka åt sig nått RHCP fan å köra ett snabbt säpoförhör om konserten för att sedan få ett lika självklart svar : DOM VA BÄST!!! åsså inser man att det nog inte var så värt att se trotsallt... lite så kan jag tänka mig att det kommer va.
- da locos crew -
Moderator
2007-01-25 21:43
det känns som du kan se in i framtiden... :D
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
det kommer vara värt det, tro mig!
Rock is not dead!
nu kan det bara bli bättre bandsläpp.
http://www.toptensomething.blogg.se
Nah eftersom att rhcp probably headlinar så kommer det inte komma nå större band. Audioslave, Snoop Dogg, Black Sabbath, Duran Duran, Foo Fighters, Green Day, Fantômas, Sonic Youth, Bob Dylan, Roger Waters, Guns N' Roses, Tool, The Strokes, Deftones, Morrissey, Franz Ferdinand, Kanye West, Placebo, Arctic Monkeys, Sigur Rós och the Streets. Där har du en del stora band som spelat på Roskilde enbart under de två senaste upplagorna. Så sluta tro att Red Hot Chili Peppers är världens bästa band; de ska vara glada om de får spela på sista plats på Orange Stage på någon av dagarna. Rage Against The Machine och Metallica är aktuella namn just nu.
•pave paradise•
lhabia ugh? jag trodde att RATM bara skulle köra en re-union konsert i L.A till sommaren...det är alltså nåt åt turnéhållet eller?
Hörde att 2pac skulle komma
Love Music And Dance
om rage atm kommer är jag där absolut de äger fett!
sparrizzz F23 Bara de som är klara hittills.
hoppas dessutom på att de drar dit några reggae och hip hop artister så som, talib kweli, jurassic 5, common, sizzla, gentleman matisyahu det skulle vara så fett!
common, gentleman och matisyahu har man ju sett på Roskilde redan. Men det vore grymt med Stones Throw klicken! :) Och Kweli för all del. Sen så skulle jag lätt vilja se Blackalicious igen!
Demento: Rykten, bara rykten hittills. Men man har alltid vissa känningar ju. RATM spelar Coachella och ryktas besöka Europa, Pearl Jam hänger i Köpenhamn veckan innan Roskilde, Metallica är ett hett namn på danska tungor osv...it's looking REALLY good.
•pave paradise•
Moderator
2007-01-27 10:27
Pearl Jam på roskilde igen hade varit helt sinnessjukt. vilket mottagande dem skulle fått.
Hehe vi får väl hoppsa ingen dör den här gången, men kommer pearl jam kommer det bli grymt.
Rock is not dead!
Moderator
2007-01-27 13:58
dem spelade väl sin första festival sen roskilde förra året eller nått? har väldigt svårt att tro att dem kommer dit. men det hade varit kul. bara för sakens skull. få band är ju så förknippade med just en festival som dem... tyvärr får man säga men ändå.
antagligen blir det inte pearl jam, i och med att dom spelar i köpenhamn den 26e juni..
Rock is not dead!
Varför inte? www.pearljam.com www.ultimate-guitar.com bägge två snackar om festivalspelningar i Europa.
•pave paradise•
hm jag läste det på båda sidorna, jag hoppas verkligen att dom kommer till roskilde. Vi får se..
Rock is not dead!
tror ni de vill spela på roskilde då? efter vad som hände o sånt lär det vara bull och det måste nästan automatiskt bli som en minnesspelning då
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
om dom nu mot all förmodan skulle spela på Roskilde är det bara positivt och inget annat. Deras olyckliga rykte skulle ebba ut lite mer pga av en andra spelning på samma festival som förhoppningsvis blir lyckad. Det kommer resultera i att många människor kommer minnas dom för deras lyckade spelning istället för den olyckliga. Dessutom är det ett bevis på att man kan och måste gå vidare.
- da locos crew -
ColdE P60 : Jag tror de flesta tänker så, det är ju synd att nåt sånt ska göra att de in vill spela där igen. Det är ju inte direkt deras fel, men tyvärr tror jag det har betydelse. Men jag hoppas verkligen de spelar där.
Rock is not dead!
en sak är säkert. jag ska fan hålla mig på avstånd om jag ska se Pearl Jam igen. Vilket jävla helvete det var sist.
Det va gången 9? personer dog eller hur?
Rock is not dead!
Balzary, ja några blev nedtrampade på Pearl Jam, men Roskilde festivalen har tagit till fler säkerhetsåtgärder, och det ska inte hända igen.
Det är nästintill omöjligt att det där händer igen nu..
•pave paradise•