I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-11-20 17:09
när börjar banden bli klara då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-20 18:01
1815! Börjar fan bli i dyraste laget för en student. 
Minns inte vad det kostade förra året, men jag tyckte redan då att det var rätt dyrt.
Snart kommer folk tycka att det blir för dyrt vilket kommer återspeglas i försäljningssiffrorna.
2009
Moderator

2006-11-20 18:24
jag köpte i.o.f.s. från tyskland och pyntade över 1900 men jag tror det var runt 1650 eller nått sånt. fan jag ser det på gott och ont. 1600 eller 1800 är lite skitsamma för mig och det håller många av dem där 14åringarna på hultsfred borta. det finns liksom inte det där, första fyllan på roskilde folket...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-11-20 18:51
det står ju 1495 kr på hemisdan ;S:S:S:S???? 1 800 är mkt som fan-- ajja ska dit ivf ska rocka era ass! Hoppas bara Jurassic 5 kommer det skulle vara fett som fan! Och Patrice men de lär ju inte ta dit honom.. Ajja ser fram emot det som fan iaf! Haha lol peace out!
Moderator

2006-11-20 18:51
för att det är danmark och dkr...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-11-20 20:40
När höjde de senast? Antar och hoppas på att det inte är varje år de höjer..

Och 200 spänns höjning, det är ju faktiskt bara några mer bax på seven eleven eller fötex.

2006-11-21 11:44
De höjer ju varje år. Så länge folk fortsätter köpa kommer de höja. Kostade ju runt 1200 för bara några år sen. kan inte se att kostnaderna har ökat så mycket på bara några år. Tycker faktiskt det är lite dålig stil.
2009
Groupie

2006-11-21 12:48

03 kostade det ju 1300 SEK, dom har ju tappat det helt nu för fan!

2006-11-22 02:06
De kanske har planer på en riktigt fantastisk festival nästa år. Kan vara värt pengarna.
•pave paradise•

2006-11-22 11:06

Det värsta är att höjningarna knappast lett till några förbättringar. Det enda jag kan komma på är den konstgjorda bad-sjön.

2009
Moderator

2006-11-22 11:30
Det är ju framförallt gagerna som driver upp priserna skriver dem ju och det är ju mycket dyrare att gå på konsert nuförtiden än bara för några år sen.   
Groupie

2006-12-03 13:55
Men nu är dollarn sjukt låg så det kan dom inte heller skylla på, dom är bara giriga!

2006-12-04 13:43
borde bygga en glaskupa över hela festivalen för dom pengarna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-04 14:18
Ja, eller åtminstone lägga ut de där träflisorna de lägger ut vid toaletterna vid regn även i de största gångarna/vägarna. 
2009

2006-12-04 16:22
kom fram till att jag hellre spenderar en vecka eller två i amsterdam än att dra till roskilde. visst, det är kul men det har liksom en anda av studentliv på nåt vis...kollade ändå inte på några band (mer eller mindre) sist jag var där, och supa kan jag ju göra vart fan som helst :)

plus att jag hatar att bo i tält så jävla mycket. finns fan inget värre än att kräla ut ur tältet som en uttorkad ödla i stekande dansk ökenvärme

2006-12-04 16:55
>>Demento

Jo, det finns nåt värre och jag var med om det på Roskilde i somras. Vaknade natten mot måndagen (alltså den första måndagen) av att jag låg i en vattenpöl. Nån hade öppnat tältet som jag och en polare sov i, och lämnat det öppet i spöregnet. Det var dock inte det värsta. Tjyven hade nämligen passat på att skära av min däckade polares festivalarmband och tagit min packning och en FULL back öl. Allt jag hade kvar var de dyblöta kläderna jag somnade i, en blöt sovsäck och min plånbok (som jag sov på).

Jag var jävligt nära att lägga ner och åka hem. På polisstationen träffade vi en kille som blivit knivrånad på sitt armband när han pissade. Så jävla sjukt.
2009

2006-12-04 16:57

Tilläggas ska även att jag inte kör på nån low life-stil på festivaler, så kläderna i packningen var mina ordinarie vardags-snygg-kläder...

2009

2006-12-04 19:12
Ja, jag vet inte med dig men...DET GÖR ONT ATT MÖTA GNAGET.

alltid lillebror.

2006-12-04 21:49
Pressområde..pressområååde.
•pave paradise•

2006-12-05 03:20
Womack P21
jag vaknade i ett uppvärmt tält med min polares urin över mig, min sovsäck och samtliga mina kläder på roskilde 2005. det är fan värre! dom enda kläder jag hade förutom dom blev nerspydda av en annan bekant under festivalen, så jag fick cruisa runt i en gratis t-shirt som tele2 delade ut vid stationen halva tiden...

2006-12-05 12:07
>>Demento

Ja möjligen, men du kunde iallafall tvätta dem när du kom hem.

Saknar min J Dilla t-shirt...
2009

2006-12-06 19:13
Itäs sick jag tänker ta med mig typ tre t.shirt och sen jeans och shorts. sen kan man ju alltid vara halvnaken.. tröja är inte absolut nödvändigt eller? äckligt att ta på sig nya fräscha kläder när man känner sig som en toalettborste..

2006-12-07 12:13
>>Sizzla

Du anar inte hur kalla danska sommarnätter är!

Själv känner jag mig hyfsat fräsch efter en varmdusch och rena kläder....
2009

2006-12-07 18:14

nnej faktist inte ..ajjt så man kan duscha där eller?

2006-12-08 10:26
Varm dusch kostar pengar. Kall dusch gratis. Bada i sjö gratis. En vecka utan dusch, ovärderligt.
•pave paradise•

2006-12-08 10:50
eller hur, vem duschar på festival? keepin it dirty 24/7

2006-12-08 14:55

okej dirty fett men om man får spya på sig ...

2006-12-09 22:56
Det racker artt duscha i mitten av veckan typ. Man kanner sig sa SJUUUUKT snygg och frasch., Men risken finns for beroende.

Sen sa suger ju de sma duscharna ratt hart. alltsa gaskammarfeeling, alla star pa rad med en tval. Och alla ackliga tjocka lesbiska hippietjejjavlar som glor. Alla ar typ tjocka och har en regnskog mellan benen o tittar pa dina brost, arligt talat.
fro killarna ar de nog mer chill.

2006-12-13 18:11

Det där med att det blir dyrare varje år är ju inte festivalens "fel" direkt.

Roskilde festival arbetar ju ideellt och all vinst går till välgörande ändamål. Prisökningen beror ju på att festivalen förbättras och blir större varje år. Fan i år hade de ju till och med spritkiosker på campingen! :D Artister och bokningar blir ju också dyrare varje år.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-12-14 23:15
Någon som fett hem 'Canopy Cards' ännu?

2006-12-15 15:57
Jag ska försöka hinna med spelningar. 2006 bandlista var lovely, men jag lyckades missa nästan allt. 2007 ska det bli andra bullar och en lite mer seriös paj :)

Campet är busskampingen (längst bort på västra?). Tre-fyra bussar som åker ner och festivalar till det! Väldigt trevligt att åka med dessa bussar. Ett stort och härligt gäng + att man får frukost varje morgon. Musiken går på och dom galningarna från holland dansar på taket!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2006-12-15 18:06
Hm jag har ett avlägset minne att jag var inne i en sådan discobuss nån natt. Det spelades väldigt hög musik, alla avr glada, och jag vet fortfarande inte om det var okej att gå in där. Men annorulunda var det. Även om det känns lite för avancerat för festival.

2006-12-16 18:35
pajson F20
låter nice. :) men orka bo "längst bort" någonstans? jag bodde på c i somras. tillräckligt drygt att ta sig nånstans ändå ju.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

2006-12-16 22:27
C var så jäääävla vidrigt..blev nästan rånad och jagad varje gång jag gick förbi...KUL alltså, men för jävla vidrigt.
•pave paradise•

2006-12-17 01:19
Inte för att jag vill fukka nåns mode men har man vart på Roskilde på den tiden då Roskilde verkligen var något från en annan planet,ja då lider man nu när man åker dit och ser att inget av det gamla Roskilde finns kvar...

Rip Roskilde festivalen

2006-12-17 13:30

Might that happen to me i will solontly fuck them up with my dark hands from africa!

2006-12-18 11:19
Gah 

Två ord: Snacka skit!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-12-18 12:41
Jag vill ha fet old school house eller iaf inspererad av den :)

Kanske lite Armand Van Helden

Eller varför inte Frankie Knuckles :O
Love Music And Dance

2006-12-18 15:13
Nosferatu

Antingen så har du bara varit där dem senaste åren eller så är du bara en som förnekar fakta..det gör ont att inse men så är det.Roskilde kommer aldrig att bli det som Roskilde en gång var.

Det fanns ett Roskilde,där man fick tag på vad man än vill ha.Det fanns ett Roskilde där det inte sprang runt en massa fjortisar och fyllebråkade med varandra.Fjortisarna fanns jag var en av dem mina första år på festivalen men man gick inte runt och startade bråk på fyllan av respekt för festivalen.Det fanns en tid då festival biljetterna inte kostade skjortan,där polisen alltid slog sig ner som vilken besökare som helst. Allt började förändras när den nya danska regeringen kom..

Känner du igen det här så vet du att det är inte samma festival längre.. sluta förneka det bara för att du lever kvar med illusionen av att det är samma festoval som för snart 10 år sen

2006-12-18 15:36

Gah 

Antingen så har du bara varit där dem senaste åren eller så är du bara en som förnekar fakta..det gör ont att inse men så är det.Roskilde kommer aldrig att bli det som Roskilde en gång var.

Nu vet inte jag hur gammal du är eller vilken period du pratar om, men jag håller verkligen inte med dig. Jag har åkt på Roskilde sen slutet på 90-talet och festivalen utvecklas och blir större varje år. (Och har säkerligen gjort så innan "min tid") Därav prisökning, mer bekvämligheter, fler evenemang, större utbud vad det gäller allt man kan tänka sig konsumera och  större deltagande.

Det fanns ett Roskilde,där man fick tag på vad man än vill ha.

Vad syftar du på då? Droger eller?

Det fanns ett Roskilde där det inte sprang runt en massa fjortisar och fyllebråkade med varandra.Fjortisarna fanns jag var en av dem mina första år på festivalen men man gick inte runt och startade bråk på fyllan av respekt för festivalen.

Det där är ju skitsnack. Större festival innebär fler besökare och antagligen fler "fjortisar", men att det skulle vara fjortisar som fyllebråkar och håller på stämmer inte. Jag har aldrig stött på fjortisbråk på Roskilde och majoriteten av alla jag träffat och festat med är i min ålder. (i alla fall 20+) Jag kan inte minnas att det skulle vara tillräckligt många fjortisar att ens lägga märke till. Roskilde är ingen bråkig festival och har aldrig varit det.

Det fanns en tid då festival biljetterna inte kostade skjortan,där polisen alltid slog sig ner som vilken besökare som helst. Allt började förändras när den nya danska regeringen kom..

Som sagt, festivalen blir större varje år och musiken blir dyrare att boka. Roskilde har alltid arbetat ideellt och all vinst går till välgörande ändamål. Så att biljetterna blir dyrare går inte att komma ifrån. Det betyder inte att festivalen blir sämre, tvärtom. Poliserna är fortfarande softa och jag har aldrig hamnat i trubbel. Jag som gillar att röka gräs har aldrig haft problem med Polisen där.

Känner du igen det här så vet du att det är inte samma festival längre.. sluta förneka det bara för att du lever kvar med illusionen av att det är samma festoval som för snart 10 år sen

Det där med att allt var bättre förr är en klyscha som sällan stämmer. Roskilde utveklas varje år och utbudet av musik, mat, dryck, evenemang osv utvecklas ständigt. Så jag skulle säga att det är tvärtom. Roskilde blir bättre och bättre.

2006-12-18 15:52
En sak som definitivt förändrats sen tio år tillbaks är publiken.
De första fem åren jag var där så var det absolut inga problem med att stå mitt i publiken och ha svinkul - om man råkade bli omkullknuffad så fanns det minst två pers i närheten som hjälpte en upp och själv har jag väl hjälpt minst ett 20-tal som trillat. 
Tänker inte försöka påstå att det inte fanns folk som blev sura över att få en crowdsurfande idiot över sig, men de som bara lät folk trilla var i klar minoritet. Majoriteten skjutsade bara vidare.
Senaste åren jag var där (har tyvärr  missat två år i rad nu) så har det blivit mer och mer uppenbart att många är där med prioriteringen att ha gjort "festivalgrejer" (typ sova utanför tältet, supa ner sig helt, kasta saker, bränna granntält) och inte att ha sett bra band när festivalen är slut : /
Att Roskilde blivit tightare och lite för strikta med säkerheten kan man inte klandra dem för. Känns som att de tyvärr var tvugna att ta i lite i överkant för att visa att de gjorde någonting efter Pearl Jam '00.

Med detta inte sagt att festivalen är kass, bara att publiken blivit lite väl egotrippad...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-12-18 16:26

Det låter som att du menar folk har blivit mer ego och minder empatiska de senaste 10åren, vilket självklart inte stämmer.

Det var mindre antal besökare för 10 år sedan. Mer folk = mer trängsel = fler som kan trillar och fler som kan bli sura. Men det är klart man hjälper någon om de trillar. :) Klart man kan gå och ha kul på konserter nu för tiden också. Det är ju trängre, men det får man ju ta liksom.

Och det är klart folk är fulla. Återigen, mer folk, fler fyllskallar. Men jag tycker inte att det går att jämföra med Svenska festivaler som Hultsfred och Agustibuller för att nämna några. Där snackar vi grisfylla. Tycker Roskilde är soft. Mycket brass och mellanöl liksom! :)

Och jag tror inte allt var så fridfullt, ansvarsfullt och vuxet typ 96 som vissa vill påstå. Mer knark möjligen.

2006-12-18 16:44
Nosferatu 
* "Det var mindre antal besökare för 10 år sedan. Mer folk = mer trängsel = fler som kan trillar och fler som kan bli sura."
- Nja, det stämmer inte riktigt. För runt tio år sen så var det ju publikrekord med över 90 000 besökare (förmodligen fler), efter det har de begränsat antalet biljetter och utökat tältområdet.
I alla fall så funkade det väldigt bra (även om det ryktades om att platsen blev klassad som katastrofområde)

Håller helt med om att de svenska festivalerna är i en alkoholklass för sig själva och vill bara inflika att jag inte hittills gjort någon jämförelse mellan Rosk och någon av de svenska :P
Jag har inte heller sagt någonting om att folk är fulla, utan inställningen folk har: att vara full på festival och inte att vara på festival och full ("man måste ju ha minst en riktig festivalfylla, annars så räknas det ju inte").

Det var garanterat inte en lugn stund back inna '96, men jag såg garanterat färre egon : /

10-4, over...

2006-12-18 23:02
Senaste åren jag var där (har tyvärr  missat två år i rad nu) så har det blivit mer och mer uppenbart att många är där med prioriteringen att ha gjort "festivalgrejer" (typ sova utanför tältet, supa ner sig helt, kasta saker, bränna granntält) och inte att ha sett bra band när festivalen är slut : /

haha skrämmande hur bra det där egentligen stämmer in på hur jag spenderade min visit på roskilde. dock var det egentligen inget jag direkt planerade men det blev så. såg två konserter under hela festivalen. för min del är artisterna inte det viktigaste på en festival, att ha kul på campingen är ju oändligt mycket viktigare. har aldrig varit mycket till konsertmänniska iofs, om det inte är ett band jag verkligen gillar så pallar jag sällan att stå bland ett gäng svettiga idioter som knuffas fram och tillbaka.

dom flesta jag känner som drar till roskilde regelbundet skulle garanterat göra det även om det inte var något band som verkligen lockade. det handlar ju om mer än det...vissa tycker ju uppenbarligen att det är spektakulärt kul att supa typ en vecka i sträck och bo i tält. jag är inte en av dom dock, ok men inte mer.

2006-12-19 15:35

jag tror det var samma skit 96 som 2006. Skillnade är att man är 10 år äldre och har en helt annan inställning till "festivalande" och skapar sig en annan uppfattning av festivalen.

Om 10 år kommer de som började åka 2006 tänka tillbaka och påstå att det var bättre förr, färre fjortisar och färre egon.

2006-12-19 17:31
Nosferatu 
* "Om 10 år kommer de som började åka 2006 tänka tillbaka och påstå att det var bättre förr, färre fjortisar och färre egon."
- Men det gör inte per automatik att de (eller jag) har fel. Om halten "egon" är ökande så kommer det ju märkas även för de som dyker in när egona är i majoritet ;)

Min inställning till festivalande var första året ('93) att försöka se alla band jag var det minsta intresserad av. Det var bara stressigt och det var mycket skönare att ta det lite lugnare året efter.

Demento - En stor grej med att åka på festival är mycket riktigt att hänga ut på tältplatsen och tönta sig med polarna, men (för att komma in lite mer på vad jag menar med "egon" så) om man bara vill festa med polarna och supa ut sig (d.v.s. inte tycker det är okej om "utomstående" kommer in i tältlägret och vill festa med) så är det skevt...
Träffade f.ö. en snubbe får några år sen som inte varit inne på konsertområdet annat än när Maiden (eller var det motörhead) spelade och killen hade ändå varit där i ett tiotal år redan :)

10-4, over...

2006-12-19 17:53
Jag vill se Explosions In The Sky.
•pave paradise•

2006-12-19 18:11
Mabande P29

Men det gör inte per automatik att de (eller jag) har fel. Om halten "egon" är ökande så kommer det ju märkas även för de som dyker in när egona är i majoritet ;)

Fast vad är det som talar för att antalet "egon" skulle öka? Jag förstår inte hur det skulle kunna ligga någon logik eller sanning bakom det?

Jag har också stött på många människor som typ aldrig ser några band och bara festar, men jag har sällan varit med om att folk vill festa för sig själva och blir sura om man slår sig ner i deras camp. Kan inte minnas ett enda tillfälla faktiskt.

2006-12-20 16:07

2006-12-20 16:38
Awesome!
•pave paradise•