Mastodon besöker Norge en vecka innan Roskilde. Hoppas på ett danskt besök.
•pave paradise•
Även Smashing Pumpkins är i Europa i Juni, på Rock Am Ring och Rock Im Park i Tyskland.
•pave paradise•
Chemical Brothers har också Europaturné, är i Amsterdam bara någon dag innan Roskilde. Känns rätt troligt...
Chemical Brothers vore sinnessjukt fett att se.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Jag skulle gärna se:Regina Spektor Leela Bai Sidewalk Snoop Dogg (igen)EPMD Arcade Fire Jedi Mind Tricks + en helvetes massa andra!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
snoop var galet :) vore fett igen!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Moderator
2007-01-31 10:55
Björk klar! sjukt nice!
Björk på Roskilde Festival ’07 Den islandske verdensstjerne Björk spiller sin eneste skandinaviske koncert til sommer på Roskilde Festival.
Oven på sidste uges offentliggørelse af Red Hot Chili Peppers er vi nu klar med endnu et navn i den absolutte verdensklasse. Vi er stolte over at kunne lægge scene til den islandske naturkraft Björk i år. Det bliver hendes eneste skandinaviske optræden til sommer, så Björk-fans kan roligt indløse billet til Roskilde Festival allerede nu.
BJÖRK (ISL) har siden dagene med The Sugarcubes tryllebundet hele verden med sin særlige blanding af elektronik og organisk kraft. Hendes værker er elskede på tværs af sædvanlige musikalske skel. Der er vitaminer at finde for folk med hang til udfordrende electronica og eksperimenterende instrumenteringer – såvel som den dragende popmelodi. På scenen kan man i særdeleshed opleve alfepigens helt unikke nærvær og ukrukkede indlevelse.
Vi glæder os til et gensyn med Björk. Sidst hun gæstede Festivalpladsen var i 2003, hvor hun lukkede festivalen med en sublim finale. 50.000 ellers oplevelsesmættede mennesker forelskede sig i troldepigen fra Island denne søndag aften – og flere anmeldere udråbte koncerten til en af de allerflotteste i Roskilde Festivals nyere historie.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
ooooo det ska lätt ses!
Björk är så jävla bra live så det finns inte!
Haha..fan vad tufft..
•pave paradise•
jag köpte min biljett idag :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
björk! hade typ inte tänkt åka men fan jag kan åka bara för hennes skull. fan jag börjar nästan skratta av glädje!
Jag är starkat i världen
men vemfan bryr sig om rcppppeppers :/
björk till roskilde. är nog lyckligast just nu!!!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Härligt. Nu har man garanterat att det kommer annat än RHCP-älskare iaf. Snart dags att köpa biljett.
•pave paradise•
Jedi Mind Tricks o Jay z... fast jay Z kan manväl inte ens drömma om att se där... eller va tror folk? vad kommer bli deras stora hiphopsatsning i år liksom ... om de va kanye förra året ./
hur många tror på bra väder? känner på mig att det blir katastrof denna gång
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det komer bli perfekt väder! :)
Moderator
2007-02-02 19:20
Jopp. 23-25 grader typ och lite lite moln lagom så man inte blir sönderbränd men ändå får lite färg. I åtta dagar på rad.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
ja och runt 20- 25 hela nätterna, alla nätter. :)
och svalt på morgonen så man inte vaknar i en pöl av svett
Moderator
2007-02-02 20:12
självfallet. faktiskt, tre minuter smått regn varannan dag när festivalområdet öppnat, så det inte är så dammigt. det tror jag det blir. det är min prognos.
ja min med! Jag är övertygad!
2007 = ojämnt år, vilket brukar betyda bra väder, men förra året blev det bra väder, så det kanske en katastrof efter 2 bra väder-år i rad.. men, jag hoppas självklart på bra väder!
hur mkt kostar de me dom där färdiga tälten??
Moderator
2007-02-02 22:06
2100 repsektive 2400 danska kronor beroende på vilket av dem du köper. fast dem står riktigt långt bort som jag förstått...
Det ska ju bli rekordsommar i år igen om man ska tro vädergubbarna, så de e bara hålla tummarna .. men det kan ju fan inte bli bättre än 2006, en omöjlighet ..
Vädergubbar är inte att tro på. Roskildevädret får bli hur det vill, bara det inte blir lera upp till knäna igen. Och om det skulle bli lera upp till knäna, ja, då är det bara att sätta igång med ler-race. Om det haglar.. ja, då hoppar jag in i bussen och myser lite. Med förra årets värme blir det skugga.. osv Slutsats: Vädret är inte det viktigaste, jag vill bara dit.
pajson: Du kommer med största sannolikhet åka hem efter dag 1 med den attityden.
•pave paradise•
Ihabia Känns som att man fått se det värsta och det bästa, rent vädermässigt.. ingenting kan stoppa mig nu!!
Whatever you say. Alla jag träffade som haft den inställningen har fått ångra sig, rejält.
•pave paradise•
Band Ane?
Band Ane=Tjej med laptop.
•pave paradise•
dansk hype första danska bokningen och så..
ryktas om korn...umm känns rätt slitet nu eller?
Jo, Korn vill man inte ha. Bara tre/fem ur originalet kommer ju turnera så..
•pave paradise•
THE WHO bokat! grymt!
Rock is not dead!
fett!!
frågan är ju hur fett det egentligen är utan Keith Moon?
dagens sanning.. Tror dock att det kommer bli nice ändå! :)
Moderator
2007-02-08 16:46
dem fortsätter på gubbspåret från i fjol! det funka ju då så då funkar det väl i år med... men det känns inte superinspirerande. men björk bokningen är fortfarande ett alibi som räcker mer än väl för att boka the who sådär.
The Who... helvete... börjar bli oundvikligt nu :( Med tanke på att de kört med Keith Moon i snart 30 år känner jag på mig att det spelar mindre roll, DÄREMOT är det en fråga hur de låter utan John Entwistle, vill påstå att hans intensiva basspel hade en större del av bandets sound än Moons trummande (även om han var grym). Gubbspår? wtf? Shape up lego :P
Look with your own eyes - See with your own mind
fan vilken ohet bokning av the Who. Tycker att det varit alldeles för få hiphop-bokningar de senaste åren. När ska jag få se Stones Throw-grabbarna, egentligen?
2009
Bring it! boka timbuk o promoe plzzz
>>Sizzla Men de har ju varit på Roskilde en massa gånger. Det räcker nu.
2009
Stones Throw vore det ultimata! Känns som att det borde vara dags snart alltså.
Kallar man The Who en ohet bokning har man högst sannolikt inte så stor koll på musik, alternativt extremt inskränkt :)
Look with your own eyes - See with your own mind
Ihabia Hade nog varit en annan sak om jag inte varit där tidigare och upplevt tex leran. Kan inte bli så mycket värre än så.. Inte ens snö kan stoppa mig nu, för björk kommer!! :)
>>PennDraken DEt är ant, jag har en ganska inskränkt musiksmak, men jag kan ändå uppskatta mycket olika musik. Jag tycker dock att The Who känns rätt oheta, är det 3 av 5 kvar, va? När gjorde de bra musik senast? Typ 70-talet.
2009