I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-01 01:08
Pearl Jam vill vi ha, men kommer inte få..
•pave paradise•

2007-08-02 11:13

Som sagt, 7 miljoner i förlust. Vilket kommer att innebära att om det ska bli något Hultsfred '08 (vilket det verkar bli) så kommer det bli så äckligt sönderkommersialiserat med reklam av sponsrande storföretag överallt. Vilket i sin tur kommer att förvandla Hultsfred till ett jävla kommersjippo. Pepsi-scenen eller varför inte Mc Donalds matstånd? Vem vet...

R.I.P Hultsfred
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-08-02 13:25
•pave paradise•

2007-08-12 18:51
hmm jag har aldrig vart på Hultsfred:( ska åka första gången 2008 får fan var lite bra artister då:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-28 23:53
Några nyheter ang. Hultsfred? Det blir väll ännu ett festivalår?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-28 23:55
gonzalesjr:

Ser inte så ut, men det är inte säkert än.
•pave paradise•

2007-08-28 23:57

Aight lhabia, själv så hoppas jag att det blir av :]

2007-08-28 23:58
Många som hoppas på det. Jag ser dock mycket hellre att de försöker bygga upp något starkare så att '09 blir typ en fet comeback som garanterar en framtid för festivalen iaf.
•pave paradise•

2007-08-29 00:02
Det hade varit något faktiskt, helt sant. Men jag kan nog inte vänta så länge!

2007-08-29 00:03
Hört att det finns en rätt stor årlig festival strax utanför Köpenhamn..hm..
•pave paradise•
Moderator

2007-08-29 02:44
det ser väl visst ut som att det blir 08. hoppas på tokigt publikfrieri så dem kan köra på.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-08-29 10:24
jaja, dom kör.
skriv kort, helst inte alls

2007-08-29 10:24
dom för ju redan diskussioner med kent bl.a.

2007-08-29 20:15

Så länge svenska festivaler leker snutstat så kommer publiken svika. Vem vill festivala med ordningsvakter och poliser precis överallt? Och denna nolltolerans mot allt som kan tänkas brukas olagligt, de som väsnas för mycket etc gör ju ingen festivalare gladare direkt..

Nej förfan. De borde ta tillbaks den genuina festivalstämningen som tyvärr förstörs helt av arrangörerna i detta fall. Uppsala reggaefestival är ju ett annat exempel.

Snutstatsfasonerna kan de hålla i stan utanför krogen. En festivalcamping är inte riktigt samma grej vilket de inte fattat.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Moderator

2007-08-29 20:25
saken är ju den att dem inte får tillstånd att arrangera festivalen om inte polisens krav på ordningsvakter o.s.v tillgodoses. det är inte festivalen som leker polisstat, det är staten den äger rum i som är en polisstat.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-08-29 23:32

Okok..

Ja men då kan vi ju gratulera staten för deras framgång i att döda festivalsverige..

2007-08-30 11:45
har aldrig haft några problem med vakter o liknande på hultsfred. tycker det är raktigenom go stämning på den festivalen. men jag kanske har haft tur, vad vet jag.

för övrigt försvinner sex tjänster från rockparty som ett led i att rädda festivalen och ekonomin.

2007-08-30 12:22

Jag ser en festival som en enorm frihet. Det är enligt mig hela grejen med festivalkänslan. Och så har det alltid varit, men inte nu längre. I alla fall inte i Sverige. Det är klart att det behövs en ordningsmakt på plats om något skulle gå snett, men det börjar bli sjukt överdrivet här. Lite svårt att ta till sig denna festivalkänsla med ridande, patrulerande och civila poliser som övervakar campingen. För att inte tala om ordningsvakterna.

2007-08-30 17:21
håller med nosferatu till fullo, känner sig alltid iaktagen på hultsfred.

sen att det bokar skitdåliga artister är en annan femma.
Yo,i got a slight problem

2007-08-30 17:25
nu iår frågade en civilpolis mig om jag ville köpa extacy (!) fair play.
Yo,i got a slight problem

2007-09-02 00:27
ge mig daft punk, nas, talib kweli, air, lcd soundsystem, john legend, calvin harris m.m

2007-09-02 00:32
electro:

haha..ska Rockparty ha råd med allt det? whaaat?
•pave paradise•

2007-09-02 13:28
lhabia:

ja, har du inte hört att donald trump ska sponsra dom nästa år?

2007-09-02 13:39
electro:

Ja, jag hörde ryktena.
•pave paradise•

2007-09-02 14:29
Ärligt?

2007-09-02 14:42
nejrå. bara ett dumt svar på en dum fråga.

2007-09-02 14:43
hihi :)
•pave paradise•
Moderator

2007-09-02 17:12
dem som räknades upp känns väl inte alls orimligt? daft punk var jävligt nära i år eller om det var i fjol men det funkade inte logistiskt, air har spelat, talib skulle vara lagom på atlantis ingen dyr bokning... fast det känns rätt inaktuellt inför 08 med tanke på att John Legend och LCD Soundsystem gjorde festivalturnér i år.
Moderator

2007-09-02 17:12
dem som räknades upp känns väl inte alls orimligt? daft punk var jävligt nära i år eller om det var i fjol men det funkade inte logistiskt, air har spelat, talib skulle vara lagom på atlantis ingen dyr bokning... fast det känns rätt inaktuellt inför 08 med tanke på att John Legend och LCD Soundsystem gjorde festivalturnér i år.

2007-09-02 17:41

håkan durmér, på rockparty, om varför daft punk inte kom i år;

"Eftersom jag är ett sånt läckande såll så har jag säkert redan avslöjat det. Men vi var faktiskt nära att få dom i år. Deras manager tycker tydligen att Bokningsjanne är råskön. Tyvärr föll det på det rent logistiska. Dom skulle inte hinna transportera upp sina grejer till norden och få ner dom till sina kommande spelningar. Damn att dom ska ha så mycket ljus."

han har sagt att han mer gärna ser till att dom kommer 08 .. :)

jo, visst är john och LCD oaktuella men jag kan inte släppa min dröm om att få höra john sjunga "so high" på pampas en sen sommarkväll.

2007-09-02 21:36
electro:

Jag såg John sjunga på Arena på Roskilde :) så jag förstår varför du så gärna vill få honom till Hultsfred.
•pave paradise•

2007-09-02 22:28
lhabia:

ååh. damn, nu blir jag avis. han lär ju vara gryyyyym live.

2007-09-02 22:53
electro:

Jo..perfekt när man hade en tjej man älskade över allt annat som tyvärr inte var där, fick en att tänka på hur fint man har det och sånt..Legend berör live liksom, otroligt fint var det. Och det är ett HÖGT betyg från mig som växt upp i rock-träsket
•pave paradise•

2007-09-02 23:02
lhabia:

haha, yes, det är vackert .. får väl hoppas att han tar sig tid att komma hit nästa år.

2007-09-19 13:55
(^^,)

2007-12-05 15:19
FÖRSTA ARTISTEN ÄR BOKAD!

http://rockparty.se/

Topplistan på önskningar av akter ser ut såhär;

BandProcentAntalFoo Fighters 11% 2545In Flames 7% 1578Linkin Park 6% 1348

2007-12-05 15:22

1. Foo Fighters - 2545 röster
2. In Flames - 1578
3. Linkin Park - 1348

Hittade endast fyra hiphop akter i listan.. i följande ordning!
- Kanye West
- Teddybeats STHLM
- Saian Supa Crew
- Lil Kim

Kan ha missat, kollade inte så noga.

Tror ni festivalen kan bli värd att besöka nästa år?

Moderator

2007-12-05 15:24
peppen är igång, mailade huvudfunktionären häromdagen så jag dyker upp! hoppas på funktinärskampingen på samma ställe :P
Moderator

2007-12-05 15:31
satt och kollade lite på tidigare år. kolla denna jälva lineupen på nån mindre scen 95. herre min jävla gud.

Pay-Day:
Massive Attack Soundsystem (UK), The Chemical Brothers (UK), Tricky (UK), Underworld (UK), System 7 (UK), Dreadzone (UK), Latin Kings, Infinite Mass, Amen, Två Bålbär. DJ Paul Oakenfold (UK), DJ Manuel Perez, DJ Joke.

2007-12-05 16:53
Rösta på Lauryn Hill för fan!!!!
Västkust Rockerz

2007-12-05 18:54
Lauryn Hill har, enligt Wyclef, "stora problem och kämpar mot sitt svåra jag".

Tror de har bokat Kent, bara för att gå plus.
•pave paradise•
Moderator

2007-12-05 21:07
tror också dem bokat kent. för dem är bra och för att det drar skiiitmycket folk. ska bli kul hursom. jag hoppas dem bokar gessle och rhapsody in rock så jag inte behöver gå ut på området alls och dem tjänar en miljard.
Graffare

2007-12-05 21:10
Jag vill se Atmosphere @ Hultan 2008 isf tar jag med alla mina vänner!

hahah.. whut
http://metafourhiphop.com/

2007-12-05 21:52
Hahah godlovesugly X21 ord upp!

Kent tror jag också är givet!

Kanske får se Petter, Ken Ring, Fjärde Världen som är aktuella med nya albym? Vad tror ni?

2007-12-05 23:07
Hoppas på Supersci som jag tror ska släppa nytt i vår det känns väl ganska aktuellt för hultan :D
Crocodile Dundee for president!

2007-12-05 23:23
Whoa...

No offence guys, men den enda värda att se bland de ni precis droppade är ju Atmosphere..Rhapsody in Rock? What the fuck?!
•pave paradise•

2007-12-12 12:10
Daft Punk
Moderator

2007-12-12 12:27
lhabia X0
liiiite ironi i det där.

daft punk skulle vara riktigt fett, synd att det strulade sig i år. atmosphere har ju spelat mycket i sverige men längsen hultsfred nu. hade kanske gått och kollat.

2007-12-12 12:35
Nästa måndag släpper vi biljetterna till nästa års festival.

Och i samband med det har vi två glada nyheter:
1. Vi har sänkt biljettpriset!
2. Vi har tagit fram en särskild 2-dagarsbiljett för alla er som tar studenten!

http://rockparty.se/

2007-12-12 12:38
Legoland:

I mitt med, i mitt med!! :D

Släpper de biljetterna utan att annonsera bandsläpp?
•pave paradise•