I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderator

2008-03-03 09:23
60-70 stycken iallafall. inga fler monsterbokningar. ska bli spännande att se vad dem fyller ut atlantis och pampas med.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-03-03 10:38
Räknar du med riktiga rookie artister då va?
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com
Moderator

2008-03-03 10:49
jepp. så man kan ju dra bort rookie scenen då är det typ 25 band eller nått som försvinner från den siffran. jag vet inte exakt var dem tänkte sig att det skulle sluta men definitivt färre än i fjol. dryga hundra nånting är vad jag hört.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-03-03 13:48
de sista tunga har väl aldrig släppts så här tidigt? de brukar ju spara några fram till april-maj åtminstone
du är kär i mig.
Moderator

2008-03-03 13:51
Årets Hawaiiartister:
Rage Against The Machine
Linkin Park
HIM
Babyshambles
Serj Tankian
The Hives
Håkan Hellström
Säkert!

Hawaii är färdigt, sen är det en slot till där när dem visar fotboll. Men det kommer säkert några tunga pampas och atlantis akter. Men nej såhär tidigt har dem inte gjort det sen jag började gå på festival iallafall.

2008-03-03 16:47
det är helt jävla sjukt att dom sätter säkert på hawaii, när jag såg dom förra året var det typ jag och 30 till som stog och chillade lite slött framför pampas
du är kär i mig.

2008-03-03 16:58
skulle inte förvåna mig om de är tidiga detta året bara för att få biljetterna slutsålda..

bull att de slösat deras budget och bara har 2 hiphop bokningar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-03-03 22:15
gonz, har du räknat med den som inte är släppt ännu och att hiphopbokningar och svenska bokningar ofta släpps rätt sent.

men att säkert är på hawaii är helt stört. serj känns inte klockren där heller

2008-03-04 02:03

Så jävla bra att de lägger Hultsfred då en annan tar studenten, helvete!

eller jag bara skoja!

2008-03-04 09:06
dalarna? sjukt tungt :P en annan tar studenten 28 maj ;)

hultsfred i år är fan kasst, rage är fan inte tillräckligt. jag bojkottar för att de lägger säkert på hawaii, det var typ 200 pers på spelningen förra året, som var brutalt tråkig.

...om de inte bokar incubus förstås
du är kär i mig.
Rappare

2008-03-04 10:26
PAUL WALL
FUJIYA & MIYAGI
PHOEBE KILLDEER

JAGUAR LOVE  

ROONEY

AA BONDY
http://www.innuce.nu

2008-03-04 10:43
Haha, Paul Wall var ju en minst sagt bisarr bokning. Inte den typiska Hultsfreds-hiphopen.
skriv kort, helst inte alls

2008-03-04 11:13
Paul Wall, vafan liksom... Hur har de tänkt där? Kanske inte alls, men synd att klaga, jag kan nog gärna gå och känna på sydstatsbas när jag första gången besöker Småland.

I övrigt: Var hittar de alla band som man aldrig någonsin har hört om men som måste vara dyra att släpa dit? :) Kanske bara jag som är musikaliskt oallmänbildad.

Hur som helst blir det Rage against the machine, resten är bonus.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com
Moderator

2008-03-04 11:27
crew det är så man ska se det. välja ett band sen är resten bonus. annars så gnäller man bara för att man måste springa från kampingen hela tiden.

undrar också hur dem kan ha den typen av koll att dra dit 70 band iallafall man inte hört namnet på men ändå är aktuella liksom. dem har ju en rejäl bokningsgrupp, ett forum och så men ändå. ibland lyckas dem ju dra dit band som står på största scenerna några år senare. typ Kaiser Cheifs 05 i teaterladan.

Har Paul Wall en bra speltid går jag nog förbi.

2008-03-04 12:09
HAHAHAHAHAHAHA, ärligt talat paul wall..? wow, nu är det hela 3 hiphop akter!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-04 12:57
jag har lite förståelse för bristen på hiphop faktiskt. det är ju inte så att de inte vill boka bra grejer, men det är extremt tunnsått med hiphop-artister som gör europa i juni. jag har kollat ganska många turnéplaner. de flesta verkar komma till europa framemot juli, augusti när det är dags för splash, hiphop-kemp och liknande. 

har ni några bra förslag på hiphop-artister som befinner sig i europa i närheten av 12-14 juni är det ju bara att höra av er till rockparty, de lyssnar gärna.

2008-03-04 14:48
Oslo får Lil Wayne och Birdman med Little Brother och Frank n Dank som förband. Sveriges största musikfestival bokar Paul Wall. sjukt. han ställer säkert in.
Förra årets mest intressant bokning på hiphopfronten, Joell Ortiz ställde in. Jag blir inte förvånad om d ställs in. Tacka vett ja Way out west

2008-03-04 19:29
paul wall baby!
Högt liv

2008-03-08 12:17
Hultsfred överskattar svenska artister så sjukt jävla mycket, men jaja. RATM håller iaf.
•pave paradise•
Konsertbesökare

2008-03-08 16:59
Haha Paul Wall. Hade iofs vart rätt kul att se alltså, men det är i stort sett bara Rage som lockar.

2008-03-12 11:16

En person hävdar bestämt på rockpartys forum (festivalforumet, Hawai tråden) att Babyshambles inte kan komma! Han lär personligen ha talat med bandets frontman...

Inget jag skulle sörja för... Hoppas på bra ersättare i så fall.

Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-03-12 12:21
crew: Håller med dig, förhoppningsvis går det någon bra fotbollsmatch då...
Rock is not dead!

2008-03-13 09:24
crew P21
Allvarligt, langa länk

Moderator

2008-03-13 09:51
Men du tror väl inte på vad Alleh säger?

2008-03-13 10:04
Nej men jag vill se om det fanns någon som hade skrivit det. :)

Moderator

2008-03-13 10:08

2008-03-13 12:35
Jag varken tror på det eller tror inte på det. Har ingen aning. Meddelade bara i och med att det inte verkade taget helt från luften och oseriöst oavsett sanningsvärdet...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-03-13 12:46
förövrigt HATAR jag Alleh och därför tar jag definitivt inte nåt han skriver på allvar. usch
du är kär i mig.

2008-03-13 12:55
crew: det ÄR oseriöst och taget ur luften. han har inga som helst källor och är väl bara uttråkad och uppmärksamhetstörstande, typ.

att det alltid är en risk att boka pete doherty är en annan sak.

2008-03-14 09:11
Hur mobbad är man till en skala 1 till 10 om man nu skulle ta sig till hultsfred själv?
Min umgängeskrets lyssnar inte direkt på samma musik som jag och därför vill dom inte åka till Hultsfred. Men det vill jag, jag vet folk som ska åka ditt som jag känner på avstånd.
Som någon skrev i en annan tråd så är chanserna att man gör nya saker större om man åker själv. För då är man inte med sina vanliga homies.
Sen är jag en väldigt impulsiv människa. Skulle jag ha roligt?

2008-03-14 10:28
ReM
Du faller utanför skalan. Det är bara grymt att göra något på egen hand och inte vara så beroende av andra. Om du inte är riktigt överblyg av dig så lär du ju ha skitkul även då du inte njuter av musiken du vill höra...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-03-21 11:39
ska bli grymt att se rage against the machine.

2008-03-26 11:13
Atmosphere tillsammans med Brother Ali klara nu.
Groupie

2008-03-26 12:22
Sinnessjukt med Brother Ali och Atmosphere, jag som bara hade tänkt åka dit på torsdagen...

2008-03-26 13:45
hultsfred är riktigt dåligt i år, pröjsar inte 2000 för att se RATM.
du är kär i mig.

2008-03-26 15:21
Brother Ali? Ser inte det namnet i på sidan..

2008-03-26 15:34
ATMOSPHERE & BROTHER ALI

fyfan vad fett, nu åker jag garanterat

2008-03-26 15:45
Atmosphere FEAT. Brother Ali.. Får de inte varsin spelning?

2008-03-26 16:47
Tydligen gemensam show, men garanterat får vi höra Brother Alis egna låtar under den. Antagligen lite längre show än vanligt...

Riktigt grym bokning!
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com
Moderator

2008-03-26 21:08
det var på tiden, det var riktigt fett sist atmos var på hultan.

2008-03-26 22:46
Atmosphere & Brother Ali + Jimmy Eat World + Jaguar Love + Rage Against The Machine = Intressant.
•pave paradise•

2008-03-27 09:33
Det var dom själva som ville ha en gemensam bokning. Däremot vet vi inte riktigt vad dom ska hitta på.

2008-04-04 03:26
ATMOSPHEREE!

Gonzo brors, ska du med?
Jag har bil..

holla

2008-04-04 21:22
BAYSHAMBLES!

Bara att dom ar bokade gor ju att man vill dra dit. Jag kommer aka dit bara for att se dom. Klockrenaste svenska bokningen hittils!! Men man far hoppas att dom dyker upp ocksa....

2008-04-06 16:14
övertygade inte mig '06. även om det var kul att se är det jävligt att vara mer än en timme sena vid 3 på natten. och oddsen att de faktiskt dyker upp är ju inte alltför stora
du är kär i mig.

2008-04-06 16:17
bara jag som tycker det är helt värdelösa bandsläpp hittils?

2008-04-06 16:19
nej jag med. förutom RATM
du är kär i mig.

2008-04-06 17:08
Svensson jag hålle med,RATM äär dem enda jag vill se hittils

2008-04-06 17:19
Rage Against The Machine och Atmosphere+Brother Ali känns rätt hett för mig iaf. Men vi får se, väldigt mycket intressanta spelningar på för stora avstånd som stör planeringen, Lollapalooza bland annat.
•pave paradise•

2008-04-06 17:44

Kommer bli en fet festival i år, tyvärr lite mycke emo/fjortis band. Dessa ska jag iaf se:
RAGE AGAINST THE MACHINE
RAISED FIST
PAUL WALL
LAZEE
THE HIVES
DANKO JONES
ATMOSPHERE FEAT. BROTHER ALI
ADAM TENSTA
ARCH ENEMY
BABYSHAMBLES
SERJ TANKIAN

Högt liv