Ja, alltså, det är ju inget snack om att de har gjort många bra bokningar, men de har väl onekligen också gjort många väldigt tveksamma bokningar (ex. the Donnas, Billie the vision and the dancers, get cape wear cape fly, paramoe, Rooney m.fl.). Hur som helst blir det fett för mig tack vare: Rage against the machine Atmosphere feat. Brother ali Raised fist Anti-flag Serj Tankian Adam Tensta Säkert! (Som förvisso inte platsar på största scenen) Linkin Park The Hives Danko Jones Plus, hoppeligen, vissa återstående bokningar, som sägs (rockpartys forum) gälla rock, hip-hop och (tyvärr) pop.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
jag tycker dom bokar vansinnigt tråkig hiphop. jaja. RATM blir ett unikt tillfälle och sedan finns det en del mysig pop på de mindre scenerna o sådär. risk bara att festen kommer kännas lite off efter torsdagen.
skriv kort, helst inte alls
Nu verkar det ganska uppenbart att Babyshambles inte kan komma även om de inte är avbokade officiellt än. Googla lite på Pete Doherty så lär ni hitta saker om hans kommande 14 veckor långa fängelsestraff och att sommarens turné måste ställas in... Hoppas på bra ersättare. (Ja, det är ju inte helt säkert än, men men...)
ryktena går att torsdagsbiljetterna är slut.
Tavlor - Väggar WWW.DR-FACELIFTER.COM
För er som är intresserade av Roskildefestivalen så släpper de 130 nya klara artister på onsdag nästa vecka! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nosferatu Det var ju troligtvis roligt för alla som ska dit. Men hey, varför är det så på detta forum att alla 20+ spyr galla över Hultsfred och hyllar Roskilde helt blint? Roskilde bokar vilka besvikelser som helst och alla bara "wow"... det verkar som om en bokning blir bra just för att roskilde gör den enligt folk här. Skönt att folk fick på nosen när Hultan knep Rage against the machine. Och nu menar jag inte att hultsfred vore bättre, det är en mycket mindre festival, i en annan, mindre klass helt enkelt. Men kan likväl få till en exklusiv RATM som får mig personligen att föredra festivalen framom Roskilde denna sommar.
crew: Knep och knep. Roskilde kommer inte ändra festivaldatumen bara för att det ska passa en artist, rätt uppenbart. Och sen är det väl inte något nytt att Roskilde gör stämningen en hel del också.
•pave paradise•
Ja, jag menade ju inte att de battlade ut Roskilde i en tävling om vem som gav bäst erbjudande eller nåt, bara att de fick bokningen exklusivt och kunde göra den, även om det kanske berodde på tur helt enkelt.
Moderator
2008-04-11 10:13
yes nu återupplivar vi denna debatten igen. vem är bäst? HV71 eller IFK Göteborg? ang. Pete är det väl inte bestämt när han ska inställa sig i finkan ännu därför är dem fortfarande inte avbokade. Personligen kvittar det mig, kan tänka mig ett gäng roligare Hawaii bokningar.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
crew P22 många ogillar hultsfred för vad det har utvecklats till de sneaste åren.. Och många gillar roskilde pga storleken och känslan osv..
Grymt att hultsfred fick rage, helt klart.. Men att roskilde släpper många besvikelser håller jag inte med om. Det är så mycket band och då blir det mycket musik kanske just du eller jag aldrig hört. Jag brukar kolla upp mycket musik jag aldrig hört innan festivalen och har hittat flera favoriter!
Jag tror många stirrar sig blinda på mängden artister..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Hahaha, hulstfred gör bort sig igen. Pete sitter inne och kommer ställa. Fattar inte hur de kunnat riskera att boka honom överhuvudtaget när det sett ut som det gör. Detta kanske var det sista de behövde. Men sen förstår jag inte heller hur de kunde behålla Janne kleman som bandbokare efter förra årets fiasko.... Sen ang biljettförsäljningen så ljuger de om siffrorna bara för att hypa festivalen. De släppte 1000 biljetter till torsdagen och de är slutsålda. Och enligt källor på ticnet så har de bara sålt drygt 3000 3-dagars biljetter. Vilket gör att de totalt bara har sålt 4000 biljetter. Jag är inte förvånad om det kommer ett pressmeddelande om några veckor att de ställer in hela skiten. Och det är fan inte mer än rätt.
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Irk: Allt tyder på att Doherty bara kommer att sitta av halva straffet och därmed vara ute i god tid före Hultsfred.
tyder på? hans manager tror det, men det är ju knappast säkert...
du är kär i mig.
Ingenting är väl någonsin säkert när det gäller Babyshambles. Kan ju mycket väl bli så att han kommer ut men att spelningen ändå ställs in.
Eller att han torskar igen... I vilket fall så lär han ju torska när han dyker upp i hultsfred om han nu skulle ta sig dit. Sist jag kolla efter så var deras poliskår rätt peppade på att dra in honom och skapa rubriker....
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Släpps Doherty ut efter halva tiden suger engelska rättssystemet ungefär lika hårt som vårat som gillar att släppa våldtäktsmän fria. Och HV71 är bättre än IFK.
•pave paradise•
Pete Doherty borde avlivas snabbt och smärtsamt, pundarfjant.
Konsertbesökare
2008-04-21 22:21
RATM spelar 00.00 på torsdagen/fredagen. Vad innebär det om man bara har köpt endagarsbiljett till just torsdagen? Måste man vara ute från festivalen vid tolvslaget eller? DET hade ju sugit brutalt.
Moderator
2008-04-21 22:34
klart du får se allt på torsdagen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Biffy Clyro! Hoppas dom lirar torsdagen! Två inställda spelningar också:Paul Wall och Jaymay.
Rock is not dead!
Skönt som fan att Paul Wall ställde in så en grym ersättare kommer in.
Moderator
2008-04-22 09:13
Robyn, Looptroop och familjen kan det ju mycket väl bli att man går och ser. ganska säker på det egentligen. bra släpp med som ökar bredden på det. en femma på att Lykke Li får för stor scen.
Disco Ensemble skall det ju stå att är från FIN och inte UK. Men annars så var det skönt med Looptroop, hade kännts tomt utan dem. Att det sedan blev ännu mer (brittisk) poprockindie är ju tragikomiskt, men lite kul med Robyn iaf.
Skönt med truppen och familjen. Nu ska bara rockparty boka dlk också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare
2008-04-22 12:49
Oväntat att Paul Wall ställde in.
Det var väl ett bra släpp. Men den internationella hiphop-lineupen är ju miserabel i år.
Är "commitments in the USA" det nya slanget för drogrelaterade avbokningar eller?
•pave paradise•
Nä, men det fanns ju ganska liten anledning för Paul Wall från början att åka till en popfestival i de småländska skogarna så det återbudet var väl föga oväntat. Bättre att det kommer nu än om en månad.
Ang. Jaymay så ska hon turnera i USA istället. Riktigt tråkigt eftersom hennes musik är rätt mysig.
Nu släpper Hultsfred fler 1-dagsbiljetter till torsdagen den 12:e Juni . Biljetterna släpps måndag 28:e april klockan 09:00 via Ticnet och ATG-ombud. Dessutom är det nu klart att Simple Plan kommer att spela på torsdagen.
Rock is not dead!
Yes! Fan hoppades verkligen på Looptroop. Familjen kmr bli fett också! Ses där :D:D
Crocodile Dundee for president!
Gött med Saigon och Ken. :D fett
Högt liv
Ja, alltså, Saigon & Ken var ju bästa nyheten på länge...
så fruktansvärt dålig linup, man vill ju bara ta självmord när man ser den.
69 - Try it you'll like it
Begå. Inte ta, begå.
•pave paradise•
vart någonstans står de att ken ska komma?
Jag har inte heller hittat infon om ken...?
Rock is not dead!
ken har gått ut med det i sin blogg och här på whoa.
Spelar det någon jävla roll om när vi säger att vi redan vet att han ska komma? Han har sagt det här på whoa, på bloggen och det står på rockparty forumet, samt saigons myspace.
Inget av det där innebär ju att det är officiellt dock.
•pave paradise•
Nämen, spelar väl inte så stor roll... Ken säger att han och Saigon är bokade, Rockparty säger att det stämmer. De bara väntar på nästa updatering av bokningarna.
Så då har man torsdagsbiljett :) Vi ses på Rage!
när kommer nya bandsläpp eg? vor ekul om nåt bra elektroniskt kom faktiskt! Varför inte gnarls parkleey?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan vad tärt att WTAI dunkade in Rival Schools. Hade verkligen, verkligen velat se dem. Och Dinosaur förstås. Nu umgås jag med seriösa funderingar att lämna Hultsfred redan fredag kväll eller lördag morgon. Helvete helvete helvete. En annan tråkig grej är att Jimmy Eat Worlds och RATM:s spelningar överlappar varandra. Fan vad saker går emot just nu.
Soulchild: Öh...hur hittar du information om exakta speltider?
•pave paradise•
Jag frågade Håkan Durmér. JEW, som spelar på Atlantis, blir klara 00.10 "om de gör en lång spelning". RATM börjar 00.00. Oavsett vad så känns det inte så säkert att gå mot Hawaii 23.55 heller liksom, för det kommer vara fett mkt folk på g dit då så blir man fast vid bron i fem minuter typ och vips så har du missat "Testify", "Bombtrack" eller vad de nu börjar med...
Jag väljer ändå inte att tro på det där. Om han är dum nog att sätta något band samtidigt som Rage Against The Machine borde han fan säga upp sig. Visst, Jimmy Eat World gör inte särskilt långa spelningar men om Hultsfred är som Roskilde överhuvudtaget ska man vara framför största scenen minst en timma innan om man vill ha bra platser.
•pave paradise•
På Hultsfred kan du armbåga dig i princip ända längst fram fem minuter innan konserten börjar...dock blir det nog lite svårare än vanligt på RATM. Campingen kommer vara tömd då!
Aha...så det ser ut om pre-Pearl Jam accident Roskilde? Bra att veta då..får se hur jag gör...jag ska ju bara dit på torsdagen för att se Adam Tensta liksom...
•pave paradise•