08 - Revanschen mot leran
Storslaget med radiohead... och det känns ju inte som ngt taget ur drömmarnas värld, det kan ju hända på riktigt. beirut på en större scen är också pepp. morrissey är det någon som nämner, gött! skulle vilja ha lite mstrkrft och goldie? nattdans! snart kan man köpa biljetter! En sak bara. Är ni aldrig rädda för att roskildefestivalen ska krocka med det jobb som ni har under sommaren? Själv frågar jag alltid i början om jag får vara ledig den veckan, och hittills har det gått bra... men tänk om man inte får vara ledig? missa roskilde? buhu!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Moderator
2007-11-07 06:08
det har alltid varit ett villkor på mitt jobb för att jag ska ställa upp att jag är ledig över veckorna då hultsfred och roskilde. fast dem är lite extra flexibla där jag jobbar och dessutom har jag ingen fast anställning så det klarar sig alltid. goldie och mstrkrft hade varit klockrent, bland det äbsta i belgien. skönt att ha sparat undan pengar så man har råd med biljetten direkt också :)
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Vågar man hoppas på repris från '06 med Sigur Rós och Deftones måntro nu när Sigur Ròs släppt "nytt" och Deftones jobbar på nytt?
•pave paradise•
Whatone, ni bodde ett stenkast från vår lya. Vi hade karatefulla nazister med megafon som grannar. Och Dallas-camp förstås, med Dallas- theme song på 24 iffin' 7. Hade roligt de första tre dagarna, var nästan konstant stenad och småberusad. Sedan blev jag sjuk, kunde inte öppna käften och gick ned sex kilo. Roskilde fat camp, inte för de svaga.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Nästa år blir RedCloudCamps år, sanna mina ord. Jag avslöjar ingenting, så ni får skriva upp är här i tråden så överraskar jag er alla nångång om 6-8 månader!
•pave paradise•
legoland har alltid haft givet jobb för sommaren, men inte i år eftersom jag sagt upp mig från allt. har dock alltid gått in med inställningen: anitngen ledigt för roskilde eller ingenting alls. nu har jag dock hyror och räkningar att betala, måste vara "vuxen"... blä!! mstrkrft, belgien?? komigen! lhabia, sigur ros hade varit sjukt pepp. peppade som fan 06, men jag vill inte ens gå in på hur smiigt vi missade det!
hoppas på bättre hiphop och något stortnamn te.x nas,jay-z eller varför inte wu tang, tror fan på wu nästa år
Yo,i got a slight problem
The Dillinger Escape Plan är min mest peppade bokning just nu, hade varit riktigt mumsigt.
•pave paradise•
Kommer antagligen låta Roskilde ta min festivaloskuld iår, hur mycket brukar biljetterna kosta? Och campingen?
...och det är det som är så fint med whoa!
Mögelfar: Låg på ca 1800 i år har jag för mig, minns inte.
•pave paradise•
Muhjathil, jasså? Med tanke på all öl som intogs är det ju ett under att man överlevde tycker jag.
Mögelfar Låt dig inte skrämmar av festivalbiljettens höga pris, tänk istället hur kul du får där och hur mkt bra som spelas i massa dagar. peppa! snart ska jag köpa min biljett, ska försöka i alla fall (csn är inte så roskildevänligt!)
Moderator
2007-11-22 16:18
fan att jag är utomlands den 1a annars hade jag hängt på låset vid släppet.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
jag börjar tro stenhårt på radiohead faktiskt... med nya släpp känns det inte helt omöjligt! måste måste! måste!
1dec börjar närma sig. Frågar som mögelfar, vad går en campingplats på för tält? Aldrig varit på roskilde tidigare.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Moderator
2007-11-25 15:25
camping ingår i biljettpriset.
Låter kanon. 170mil blir det för mitt gäng att resa. Hoppas det är värt det !
skulle vara rätt skoj om
detta hände igen.
Din hojtlåda är tom.
Moderator
2007-11-25 16:19
oj jävlar, klart det är värt det :)
När brukar dom börja med bandsläpp?
böf
runt nyår, ibland efter
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
Det kommer inte bli regn igen på ett tag, det där ovädret kommer ju bara vart tredje eller fjärde år. även om det kan bli regn nästa år så lär det inte bli lerhav!
inget kommer bli värre än 07.... *hostar fortfarande*
69 - Try it you'll like it
klart det kommer, var inte så bitter och negativ!
Din hojtlåda är tom.
..... AHHH!
•pave paradise•
Moderator
2007-11-29 15:42
det var som fan. spelade dem inte på hultan för 3-4 år sen förresten? jag sket i det iallafall. men grym förstabokning.
1997 spelade dom där senast. Mycket fint första släpp, keep droppin!
böf
2025 kronor..herrejesus..men Roskilde '08 kan omöjligen bli dåligt nu.
•pave paradise•
Helt underbart! Men fan vad tidigt släpp. Var inte där 97, men fick gåshud bara av att läsa att det började regna precis när Yorke sjöng Rain down, rain down, Come on rain down on me, From a great height ... under Paranoid Android. Sagolikt.
http://www.toptensomething.blogg.se
inget kommer bli värre än 07.... *hostar fortfarande* Jag är förtfarande bakis. 2025 spänn? Shit, mer än vad jag väntade mej. Men jag köper biljetten till vilket pris som helst. I år kommer det dessutom inte regna alls. Tro mej.
Radiohead verkar vara väldigt taggade på att ta över världen 2008. Fyfan vad bra Roskilde kan bli nästa år, jag skrattar åt det, det är löjeväckande hur bra det verkligen kan bli.
•pave paradise•
Jo, jag förstår precis vad du menar. Känslan när man kommer med bilen kvällen innan dom öppnar, och folkmassorna utanför ingången börjar synas, är helt fantastisk. Det känns som om man kommer hem. Min flickvän blir skitförbannad varje gång jag tar upp diskussionen om att jag-ska-dit-varje-år-även-om-vi-är-panka-och-du-är-gravid... Och jag fattar ingenting. Roskilde, för fan. I år ska jag fanimej köpa biljetten redan i december.
Jo, jag förstår precis vad du menar. Känslan när man kommer med bilen kvällen innan dom öppnar, och man ser folkmassorna utanför, är fantastisk. Och min flickvän blir lika förbannad när vi tar diskussionen klart-jag-ska-till-roskilde-även-om-jag-var-pank-och-du-skulle-vara-gravid... Jag fattar ingenting. Roskilde, för fan. Och i år ska jag fanimej köpa biljetten redan i december.
Och min flickvän blir lika förbannad när vi tar diskussionen klart-jag-ska-till-roskilde-även-om-jag-var-pank-och-du-skulle-vara-gravid... Jag fattar ingenting. Roskilde, för fan. Hahaha..lugnt om jag snor den till en samling Roskilderelaterade citat på mitt företags tillfälliga blogg?
•pave paradise•
Lugnt. Sno på.
Fett med prishöjningen, mig gör det ingenting. Lär bli sjukt bra nästa år!
Vänta... Vänta nu... Så Radiohead kommer på riktigt? Jag dör. Nu dör jag verkligen på riktigt. Nu ska man bara skaffa pengar till festivalen också, den meckiga biten med roskilde. Men åh, så grymt det kommer bli. Jag dör igen.
Japp, Radiohead=done!
•pave paradise•
nu jäklar rullar det igång. Radiohead låter ju sjukt intressant. 2025:- var dock dyrt, får avvakta nästan 1mån innan jag kan beställa. När vart det slut biljetter förra året? Någon som redan lagt en bokning?
Så, jag är inbokad. Nu måste dom boka Skrem, Rusko och Caspa. Slänger dom med Coki så går det för mig. wob-wob-wob-wob!
Sålänge det inte regnar 2008 kommer troligtvis inget utom elefanten Bibbis poledance upprepas. 2007 var ett år som inte känns så värt att upprepas för att: ...publiken på Strike Anywhere var trist, leran behöver man inte ens nämna, tårarna när inte ens mjukisbyxorna var torra längre.... men...ändå var det helt underbart som Askungen skulle sagt. Solens strålar under Beastie Boys, gulashsoppan under Arcade Fire, currysoppan med morotsbröd i regnet. DET är värt att upprepas.
Frozen: Du borde sett Strung Out istället för Strike Anywhere, då hade du sett...ungefär samma publikrespons. Precis som det såg ut på Lagwagon året innan. Fat Wreck-banden bjuder på guldklimpar men publiken gäspar, tyvärr.
•pave paradise•
Svinbra bokning! Radiohead är ett måste, har inte sett dem live än så det blir något att se fram emot! :) Sen så blir jag lite förvånad över att folk i allmänhet brukar bli förvånade över biljettpriset! Det har ju varit en stadig biljettprishöjning precis vart enda år och ändå höjer folk på ögonbrynen som att det skulle vara något dumt eller fel. Men det är inget man kan komma ifrån. Det blir helt enkelt dyrare att hålla festivalen varje år. Banden blir dyrare, festivalområdet, ja allt.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nosferatu är med i matchen! När det kommer till roskilde så är pengarna minst viktigt, festivalen gör varenda krona värd (oavsett väder!). Så vad är planerna för 08? Vad ska ni tänka extra på, avstå från, eller se till att göra? Jag ska inte göra en "björk" till, det är en sak som är säkert.
Moderator
2007-12-05 14:01
Roskilde 08 handlar om att ta igen mycket kampingtid, att åka tidigare och supa sig snyggare. köper min biljett i eftermiddag.
Detta är det fan überförberedelse som gäller...tänker för allt i världen inte råka ut för samma skit som i år om det skulle bli så att vi drabbas av ännu ett oväder som närmast kan jämföras med syndafloden. Fördämningar, flytvästar, gummibåtar, livbojar; you name it! Eller, ett större partytält, ett helt gäng tält där inuti och ett stabilare socialt liv utanför festivalen, så man inte festar järnet och sedan kommer hem till ett helvete. Hm. Kort och gott: dra med mer roliga människor.
•pave paradise•
Moderator
2007-12-05 21:09
ja jävlar, allt ska hemetiskt förslutas, goretexjacka är självklart, vantar, mössa ett rejält underställ, kanske två. förövrigt. Springsteen spelar i Danmark och sverige då i början av juli. hade varit tokigt med Bruce på orange.
Jag försöker alltid styra vädret via min packning. Typ tar bara med mig tees och linnen, för jag vägrar tro att det blir annat än regn. Tur nog så består grundpackningen numera alltid av minst en regnjacka, stövlar och en varm tröja.