Har för mig att Sigur Ròs spelade samma dag, så Soulwax försvann snabbt från mitt minne. De som var där förstår nog.
•pave paradise•
Moderator
2008-01-10 20:04
yes det var samma dag. helt sanslöst. kommer ihåg att vi också stack. jävla dubbelbokningar, sjukt bra båda två. kan ju inte klandra nån för att lagt dem emot varandra men ändå.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Underbart att höra att någon gick igenom EXAKT samma sak, det var fan på tiden. Samma sak hände någon annan dag också..Lagwagon krockade med Deftones och jag fick megaångest..men fan vad bra alla 4 spelningar var, vansinnigt.
•pave paradise•
Moderator
2008-01-16 10:16
THE CHEMICAL BROTHERS (UK) fuse house, funk, hip hop and psychedelic rock. Many will remember them for their hits ”Block Rockin’ Beats” and ”Setting Sun”, and their latest album, We Are the Night , contains the hit ”The Salmon Dance”. The Brits' show is a terrific and explosive musical lab experiment. EFTERKLANG (DK) have been received everywhere with open arms. An excited British critic even compared their latest album Parades both to Radiohead's OK Computer and Pink Floyd's Dark Side of the Moon . The ensemble plays beauty-seeking post-rock filled with strings, chimes, horns and choral song. L.O.C. (DK) has really put his mark on hard-boiled, West Coast-inspired Danish hip hop. The Irish-Danish hip hopper's next album is released on St. Patrick’s Day on 15 March, so we can expect brand-new rhythms and rhymes this summer. Nya bokningar idag. riktigt fett med Chemical Brothers, ska bli jävligt skoj
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Hahaha...fan vad jag är där..
•pave paradise•
the chemical brothers! jag måste verkligen köpa min biljett! woho!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Fedt! Chemical kommer bli tungt!
utz.utz.utz..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nos iiih! iiiih! (ungefär allt jag får ut!)
Helt underbart med Chemical Brothers!
alltså GODE GUD I HIMMELEN vad jag älskar roskilde! OCH ER!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Själv hoppas jag på ett dj-set fyllt av all sorts musik från dom. Men troligtvis blir det en ganska renodlad Chemical Brothers-spelning antar jag.
http://www.toptensomething.blogg.se
154 dagar kvar tills campingen öppnar! Skorna och väskan som jag hade med mig dit står på balkongen prydd med finfin intorkad lera! Tur att tiden går fort!
böf
Jag vill se John Mayer där. Alldeles plötsligt.
•pave paradise•
buzt ah! gött! mina roskildestövlar har fortfarande roskildeleran på. jag tror dock att man kan låta stövlarna vila i år, för det SKA bli sol! :D
mina skor fastnade i leran förra året, och dom e nog kvar där..
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Hett ämne nu! Mina stövlar lämnade jag med glädje kvar i Danmark! Lite lustigt själva proceduren med stövlarna. Själv körde jag strumpa, påse, fotbollsstrumpa och en påse till. Sedan gaffade jag , då höll man sig torr och bra :)
böf
haha ja! gaffan var ju hela festivalen perra! fias handtag på flaskorna var ändå bland de bästa uppfinningarna. eller davids mag- och sugrörsflaska. jag var allt avis på eran lilla hö och spån-by! jag längtar, till och med om det blir samma lika väder:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-01-27 17:21
jag är sugen. vad brukar hela kalaset gå på allt som allt?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Hehe ja Anna! Roskilde utan gaffa funkar inte. Davvas fastgaffade partymugg var het! Dock inget att rekomendera då spillrisken är påtaglig. Speciellt då man på något underligt sätt alltid lyckas med att vara brusad på festival. Manegen i vårat camp var grymt. 10 säckar spån för att hålla leran borta. Bevittnade du förresten när vi hade fullt av ballonger i partytältstaket? Oerhört vackert! Så mycket att längta till!
böf
ja! :D jag fick ju döskalleballongen av dig också, haha. den var fin! haha gillade stötarna från racketen (säger man så?) alla tog på diverse kroppsdelar och ställen också. men hallå, var fia och andreas tillsammans under festivalen eller hände det nåt efter det? jag hänger inte med i alla svängar ;p
INOK: 2050:- för Roskildefestivalen, massa tusenlappar till beroende på hur man beter sig, eller vad man nu säger.
•pave paradise•
stepfucced dom blev efter mycket om och men ett par i September kanske :) Jag hatade stötarna. Usch!
böf
Jo det var en mysig cirkel ni/vi hade, men att ni skickade alla för att pissa utanför mitt och Inas tält var segt ;) Fick ju mig att emigrera till mina vänner, skåningarna. Jävla saknad...
"Skickade alla för att pissa.." Vem gjorde det? (noterar smileyn) Alla snubbar stapplade troget till pissoaren! Flickorna satte sig lite överallt, märkte av en tillfällig tjejpissoar bakom vårat tält också. Nu pratar vi om andra saker än urin!
böf
Moderator
2008-01-30 13:25
MY BLOODY VALENTINE (IRL/UK) gave many music lovers some kind of unique, holy writing with the masterpiece Loveless. The combination of brutal and soothing songs excite as much today as they did in 1991 when the Irishmen released them. The band's music has been imitated by countless acts, but basically all fail at recreating the rush in the stomach as delivered by these pioneers. Now the band's original and beautiful guitar noise can finally be experienced live again. More exciting music But we do not settle for this one much missed noise rock four-piece. Hopefully, we can brighten the day even more with this fabulous foursome: AT THE GATES (S) is – as with My Bloody Valentine – a reunion of the kind that lots of fans only dared dream of. At The Gates contributed to the special Gothenburg-based melodic kind of death metal. The band plays one of few exclusive reunion concerts at Roskilde Festival. This chance of hearing a neo-legendary and style-breaking band should be at the top of any metal-lover's curriculum this summer. HOLY FUCK (CAN) play instrumental electro-punk. The dirty sound has reached many people on cd or mp3 – but their music really stirs things up and gets a hold of the audience when playing live, which is the deeper purpose of the project. TEITUR (FO) is one of the best singer-songwriters of the Faroe Islands. He is compared to Nick Drake and Damien Rice – you just have to add a little of Scandinavia's stormy and wet atmosphere to complete the picture. YEASAYER (US) is one of the most promising new bands at the moment. They play alternative rock mixed with the foreign smells of global music. The band has an almost intoxicating positivity and vitality reminiscent of bands such as Gang Gang Dance and Animal Collective
HOLY FUCK är feta! :)YEASAYER verkar intressant! Roskildebokarna brukar ha fet koll på nya, lovande artister! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Teitur ska dit!! Fuck me, I'm happy! Bästa bokningen hittills!
Och My Bloody Valentine! Bloody nice! =)
Mysmysmys, säger jag återigen!
•pave paradise•
när kommer dom med hiphopsläppen?
De har bestämt att inte ha hiphop i år, didn't you hear?
•pave paradise•
Moderator
2008-02-01 19:24
amerikanska hiphopbokningar är nästan alltid sena bokningar. det är kort varsel där.
Legoland: Fan vad du förstör..:(
•pave paradise•
BAND OF HORSES (US) spiller storladen og smuk rockmusik i typisk amerikansk bredformat. De fulgte deres succesdebut op med Cease to Begin i 2007 – en plade der cementerede og udvidede bandets popularitet både i USA og Europa. Fans af Neil Young og My Morning Jacket vil nikke anerkendende til Band of Horses' behagelige guitarlyd.
CLUTCH (US) vender sig kærligt mod de bedste tunge rockbands i 70’erne og 90’erne, men er ikke ensidige retrorockere af den grund. Stoner-heltene finder plads til intelligens, glimt i øjet og overraskende eksperimenter midt i det tunge guitararbejde.
ENTER SHIKARI (UK) er dirrende rock for folk med en forkærlighed for japanske manga-looks, glow sticks og stroboskoplys. Den danseglade new rave-bølge har fået sit første hardcore-band.
JOB FOR A COWBOY (US) spiller begsort dødsmetal med imponerende teknisk kunnen og sans for finesser. Bandet er et af de mest efterspurgte og omtalte af sin slags i lang tid.
PILGRIMZ (DK) er beskidt som en mekanikers svedklud. Visse anmeldere har sammenlignet deres rock og rullende metal med The Hives i en hårdere udgave. Men når man lytter til forsanger Max Vegas, bliver man også let mindet om en dansk fætter til Panteras Phil Anselmo.
Så att en vanlig människa förstår.. ;)BAND OF HORSES (US) play grandiose and beautiful rock music with a typically American big sound. They followed up their successful debut with Cease to Begin in 2007 – an album which cemented and expanded the band's popularity both in the US and in Europe. Fans of Neil Young and My Morning Jacket will nod in approval of Band of Horses' enjoyable guitar sound.
CLUTCH (US) turn affectionately towards the best heavy rock bands of the 70s and 90s, but they are no one-sided retro-rockers for that reason. The stoner heroes find room for intelligence, a glint in the eye and surprising experiments in the middle of the heavy guitar work.
ENTER SHIKARI (UK) is vibrating rock for people who are fond of Japanese manga looks, glow sticks and stroboscope lights. The dance-enthused new rave wave has gotten its first hardcore band.
JOB FOR A COWBOY (US) plays pitch black death metal with impressive technical skills and attention to details. The band is one of the most requested and mentioned of its kind in a long time.
PILGRIMZ (DK) are dirty like a mechanic's sweat cloth. Some critics have compared their rocking and rolling metal to a toughened up version of The Hives. But when listening to lead singer Max Vegas, you are also easily reminded of a Danish cousin to Pantera's Phil Anselmo.
böf
Thank YOU, buztone!
•pave paradise•
Inte hört talas om något av ovanstående. Youtube:ade dom ända som verkade vettiga, Band of horses. Det låter mycket intressant må jag säga!
böf
Samtliga band som släppts här, förutom möjligen Enter Shikari, är högklassiga.
•pave paradise•
Stressar mig fram, dumt av mig. Ska kolla upp alla för att sedan öppna munnen igen!
böf
Menade inget illa :) Klargjorde lite då du sa att du inte kände igen någon bara.
•pave paradise•
Senaste inlägget var enbart riktat mot mig själv :)
böf
oj, nu börjar det hända grejer! har varit lite oroligt med roskilde i år, pengaoroligt. men nu ska jag jobba en vecka, så allt är pepp. bara resten av pengarna som ska ordnas fram på något sätt :D
kan dom inte boka prodigy.... snälla *hoppas*
69 - Try it you'll like it
prodigy skulle va kul! undrar lite om dom kanske bokar RATM, eftersom att dom e klara för hultan nu iaf..
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Moderator
2008-02-13 17:11
exklusiv bokning...
Boka Rage då, vem bryr sig om barnafödslar..
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Tvivlar på att Rage Against The Machine är exklusivt för Hultsfred, men vi får se. Death Cab for Cutie släpper nytt i maj, så de kanske man får se igen på Roskilde. Sen så släpper Millencolin nytt två dagar senare, Deftones meckar vidare, Thrice släpper i april, Sigur Rós jobbar även dem...ah, kan bli såsåså bra.
•pave paradise•
Jag läste på roskildes festivalforum om att bandbokarna gått ut med information om att rage against the machine inte är aktuella då de tar en paus i turnen eftersom en av bandets medlemmar ska bli pappa... Har någon mer info om det? Saul Williams verkar förövrigt spela på arvikafestivalen den 4e Juli, hoppas verkligen han blir aktuell för roskilde....
Är ju tänkt att de ska spela i Portugal den 10e juli, så vi får vänta och se.
•pave paradise•
varför e bandsläppet såå dåligt än så länge
69 - Try it you'll like it