Haha..hur mycket hade snittåldern höjts med tror ni om The Boss bokats?
•pave paradise•
Slit&släng-goretexen är ju införskaffad, även ett par lumpen-Optima skor som redan nu har börjat behandlas med vattenavvisande medel, who the fuck is Moses? Mina skor kommer dela lerpölar som inget annat!
Synd att tröjorna för nästa år så vansinnigt fula..nu kommer man hellre vilja vada naken i lervällingen än köpa torra kläder om det skulle bli ännu ett 36timmars regnmaraton..
•pave paradise•
Moderator
2007-12-05 23:32
min standard gore får bli slitochsläng i sommar. punkterad och lagad och så, lika bra att satsa på nytt till hösten.
lhabia X0 roskildebandbokarna är ju jävligt gubbiga, roger waters och dylan 06 liksom. pepp. the who i år, som förstås var jävligt bra. t
haha ja tröjan var ingen höjdare.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Legoland: Gubbiga och gubbiga..de bokar ju en handfull Fat Wreck-band varje år, hur gubbig kan man vara då egentligen? Jag hoppas dock stenhårt på Rage Against The Machine, de ska till Japan nästa år och säkert spela vidare och sen känna att de måste till Europa och ställa sig på Orange och vråla om död åt Bushadministrationen, ÅH! Vill...
•pave paradise•
Om bruce kommer lär ju biljetterna definitivt ta slut... det skrämmer mig lite. Ihabia Om det blir regnmaraton igen lär du ju inte vara ensam om att ha åp dig fula roskildekläder... vi får alla köpa roskildetröjor så att ingen känner sig ful!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Tror (hoppas) faktiskt att Roskilde inte har råd med Bruce och tror at de skulle se Bruce som en förlustaffär publikmässigt då en stor majoritet av biljettköparna skulle gå på festivalen enbart för att se honom. Gud vad jag hoppas att jag har rätt här..
•pave paradise•
Jag hoppas också att du har rätt.
Tror nog att Roskilde har råd med Brucan, saken är att han och alla andra monster-artister har enorma krav på produktion och oftast tar dom en viss procent av intäkterna istället för ett fast pris. Därför blir det svårt även för Roskilde att boka arister av den storleken...
Moderator
2007-12-06 15:43
fast å andra sidan har ju Metallica och Maiden spelat där för inte allt för längesen. fast det är ju ett löst rykte som jag (?!) hittat på köpte biljett i förmiddags förresten :)
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Lego: Du har en poäng där, jag har också funderat kring det. Å andra sidan har Maiden spelat där hur många gånger som helst känns det som och Lars Ulrich har danska rötter. Men men, jag har inte stenkoll så jag ska sluta att uttala mig om det där. Känns bäst så. Vore dock ganska mäktigt om bossen kom. Men helst av alla vill jag se RATM.
Hur tungt hade det inte varit att få vråla "BULLS ON PARADE" med en übervänsteraktivist och 50000+ tokiga festivalare? Ryser av välbehag bara av tanken..
•pave paradise•
Moderator
2007-12-07 09:44
ja ratm har vairt min drömbokning sen jag började festivala i princip. det hade varit så sjukt. jag vill ha in dem i arena.
Jag tror ratm drar dit mer folk än Bruce.. Jag hoppas på båda :)
böf
Rage Against The Machine (tillåter inte förkortningar av världshistoriens kanske slagkraftigaste bandnamn någonsin) skulle ju utan tvekan hamna på Orange, men Arena hade ju varit vansinnigt intimt och härligt. Men återigen: om My Chemical Romance (!) och HIM (!!) lyckas få Arena att välla över...ja, du fattar.
•pave paradise•
Är det så att biljettpriset blir högre för varje år? Vad kommer de kosta till nästa festival?
Ja, och 2025+Serviceavgift.
•pave paradise•
2025 är för dyrt. Blir nog någon tysk festival nästa år istället.
Hur mycket kostade biljetten förra året? Bara inte pengahöjningen och satsningarna på storband får samma effekt om Hultsfred..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Runt 1800 om jag inte missminner mig. Och jag tror att Hultsfred kommer att bli tvungna att höja priset de med, men det kommer att vara lugnt eftersom de förmodligen bokat Kent som första bokning, och då säljer de väl slut på biljetterna.
•pave paradise•
2025 är mäkta dyrt, även för roskilde. inte längesen alls som biljetterna kostade 1600. livet är hårt
Din hojtlåda är tom.
Räknade ut förra året att The Who+Red Hot Chili Peppers i Stockholm totalt kostade 1400:-. Så, att betala 1800:- för dessa 2+ca 170 till kändes inte så farligt. Gäller att tänka så.
•pave paradise•
Men vadå... Man kommer ifrån allt som finns hemma och får en vecka med väldigt bra spelningar och folk. Det bästa med festival är att man slipper tänka, man gör vad man känner för. Semester deluxe. För mig är det lätt värt 2000 kr!
Fast...sen pissar man ju bort några tusenlappar till när man väl är där nere..
•pave paradise•
Moderator
2007-12-11 14:40
jo det går ju så pass att dem sista två hundra är rätt små i sammanhanget. jag tycker det är grymt prisvärt, en veckas kamping, 170band och en jälva massa aktiviteter om så önskas.
lhabia det du gör av med där nere kan ju variera stort. jag menar, du kan ju komma undan rätt billigt (både med mat och resa!).
Med tanke på att jag inte njuter av att supa skallen av mig så kommer jag undan rätt billigt, ja. Men våra beräkningar får oss att bli mörkrädda..så, ÖB är vår räddning.
•pave paradise•
Nu kan vi nog spika in Rage Against The Machine till Roskilde 08. Dom är klara för Rock Am Ring/Rock Im Park. Om inte annat åker jag dit och kollar! YES! MIN DRÖM HAR GÅTT I UPPFYLLELSE!
SSSCCHHHHH!!! DON'T JINX IT!!!!
•pave paradise•
Sjukt jobbigt att peppa för obokade band ju. Även bokade. Jag kommer peppa på riktigt när jag står framför scenen och ser att bandet står på scen. Finns ju alltid en risk att ens största pepp ställer in... sjuk besvikelse.
Angående priset så glöm inte att Roskilde styrs helt ideellt och att all vinst går till välgörande ändamål! Bästa sättet att blanda nytta med nöje om ni frågar mig! :) Hellre betalar jag 300:- extra som går till behövande än att stödja sponsorer i form av media och storföretag. Roskilde har alltid varit och kommer förhoppningsvis att förbli en hippiefestival! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
nu tycker jag att det går lite dåligt i den här tråden. 194 dagar kvar till roskilde 08, snart är vi där igen! :D
Jag hoppas fortfarande på att Bee Gees kommer! =)
http://www.toptensomething.blogg.se
jag är övertygad om att rage kommer till roskilde i sommar. quarten i norge har lagt bud på dom och jag tror roskilde borde vinna den duellen. quarten har även lagt bud på metallica. så de kan bli spännade.
hiphopakterna i somras var monster. wu-tang borde inte va omöjligt -08. vi fans får ju önska var dom ska spela. pharoahe monch borde komma detta året med tanke på han ställde in -06.
förövrigt gör denna line-up mig tårögd. visst kweli och common fattas men utöver de.
http://bp1.blogger.com/_8LlTak7f87g/RiVwxeT5oXI/AAAAAAAAALg/aetnBV9IX0Y/s1600-h/rtb.jpg
one love
va med michael jackson förresten? han ska ju ut på turné nästa år...hehe nej förresten, inte på festival?! nej jag vettifan.
one love
Jackson 5 ska på turné, bara i USA för tillfället.
•pave paradise•
ahhh, jackson 5 till roskilde!!
Kommer aldrig hända :P
•pave paradise•
haha nej känns inte så men jag tror som sagt stark på rage och wu-tang. eller jag önskar de iaf!
one love
Wu-tang vore ball!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Wu-tang skulle va kul att se igen, även fast det inte är så många år sen dom var där.. Jay-Z & Nas skulle va überfett! hoppas oxå på RATM, Regina Spektor, Ryan Adams, lite tung hiphop & soft rootsreggae.. det brukar ju alltid fixa sig till slut!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
hahaha wu-tang, wu-tang!! skulle inte banga på lite wu-tang igen! Jag tror fö att jag kommer tälta i år, aldrig gjort det tidigare. har alltid hängt på bussarna, men nu tänker jag ta steget ut :D
Har du aldrig tältat förut....? Oj vad du tappade mark i mina ögon nu...
•pave paradise•
haha tälta hör ju till. men annars har jag ett annat hopp till roskilde. SANTANA. Jag tror pa de starkt. Jag ar övertygad. Hoppas jag inte blir besviken.
one love
Ska Santana ut och turnera nu när hans liv typ kollapsat iom skilsmässa etc?
•pave paradise•
Gah! Döm inte mig för mitt icketältande. Jag har åkt med bussar med sovplatser. Och det må vara mindre hc, men det är fan inte tacky. Våra bussar är pepp! :) Santana, varför peppas jag inte av det riktigt?
och jag har aldrig tältat på roskildefestivalen, bara!
Ville bara posta denna. 38 sekunder Soulwax från 2006. Helt fantastiskt.
http://www.toptensomething.blogg.se
Ah...Soulwax var VÄLDIGT kul vill jag minnas.
•pave paradise•
Moderator
2008-01-10 19:59
ja jävlar. den showen gick inte av för hackor. helvete vilket röj. jag vill ha repris