I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-19 00:48
aniii:

hahaha...om det är mig du halv-imiterar där så får du mig att framstå som en pensionär! Men jo, jag hade nog sagt så, även om jag tycker att det är värre att du missat Sigur Rós.
•pave paradise•
Moderator

2008-09-19 00:58
Hade biljetterna släppts idag hade jag köpt. Skiter helt i vad de bokar. Jag hoppas verkligen att dem gör nånting åt odeon, känns som en bortglömd scen. Hoppas att de bygger nånting större än arena, börjar behövas.
Hoppas också på att de är lite smidigare med artistplaceringar, fedde le grand var ju det största fuckupet. trodde verkligen att det var arena när jag läste att det släpptes och så fick han astoria.
9½ månad!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Hangaround

2008-09-19 04:01
jag är helt och hållet med på Legolands noter. Det har kommit att bli något utav en tradition. Och av alla band som finns där så kommer det alltid att finnas minst 5 (såg 14 band jag faktiskt gillade i år) bokningar som jag kommer att kunna se och vara glad (hoppas jag) över att jag sett dem. Jag bokar om de kommer nu med, biljetter alltså.

Jag vill att Khonnor kommer igen. 05 var, ursäkta det löjliga uttrycket, magiskt. Två öl, sitta och luta sig mot en vägg och somna in till musiken. Ryser.

2008-09-28 12:50
fan vad kul om eminem skulle komma... aa... sen är coldplay oxå bra!

2008-09-28 23:09
Jag bokar också idag, men måste ifs vinna på lotto först :D

Men jag vet dock inte om jag hade haft någon respekt för roskilde ifall dom hade bokat BÅDE eminem och coldplay. Det skulle vara en mardröm, tror jag. Usch.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-09-28 23:13
lhabia, haha, men du vet vad jag menar. I år, och den här gången menar jag det, ska jag inte missa något jag vill se oavsett tid, väder eller fylla. Fast, jag missade inte Björk med flit förra gången, jag satt fast på Roskilde station :( Dumma "snabb"tåg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2008-09-28 23:28
Jag tycker att halva nöjet med just Roskilde är att spekulera om nästa år och sedan följa hur det sakta men säkert formas. Det bästa är när man får mail om nya bokade artister och märker att "SHIT FAN VAD BRA BOKNING".

2008-09-28 23:41
Äh, jag kommer alltid att ha respekt för en enorm festival som är helt jävla ideellt driven.

aniii:

Om jag inte åker så kommer du att missa allt ändå, och det vet du. :)
•pave paradise•

2008-09-29 00:13
Ihabia
Och så tar jag kanske i lite med orden för att visa hur illa jag tycker om eminem och coldplay tillsammans.

SpT
Håller med! Jag och min vän brukar skicka sms vid varje släpp, roskilde är ett stort samtalsämne under våren. Snart släpps biljetterna, pepp pepp. Kanske blir årets julklapp till mig själv :)

2008-09-29 00:51
Tycker det är en ruggigt taskig inställning bara. 2007 spelade band jag får kväljningar av som My Chemical Romance, Bonde do Rôle och The Sounds, och jag blev dessutom dumpad när jag var där mitt under skyfallet, och trots att jag visste om bajsbanden innan jag åkte dit så tyckte jag att det var fantastiskt att festivalen funkade bra ändå.

Och jag avskyr nog banden jag pekade ut mer än vad du tycker illa om Eminem och Coldplay. Tro mig ;)
•pave paradise•

2008-09-29 01:58
Min inställning till Rossan: oavsett band/väder/humör så är jag där. En väldigt sympatisk festival som jag vill åka till i många, många fler år. Tänkte bara så du vet vad jag tycker om Roskilde :) + Får tänka mer på vad jag skriver, blir lätt slarvig vid det här då jag tänker talspråk när jag skriver här o så. Blir ju lätt fel, du hade kanske inte alls tolkat det där som "ruggigt taskig inställning" ifall du hört mig säga det.

Grymt att du lyckades ha en bra festival, trots dumpningen. Inte ok att dumpa på festival, antar att hon var med där? Hm. Just det som är rätt fint med festivalen, trots alla motsättningar kan man ha det trevligt. För det kan väl inte bara handla om hur man är själv som person? Eller? Jag hade mina motsättningar i år, förstår inte riktigt hur jag trots allt lyckades ha det bra där.

Tvivlar på att du ogillar dina band mer än vad jag ogillar Eminem och Coldplay. Tvivlar starkt på det!

2008-09-29 10:48
Vågar man hoppas på Led Zeppelin?
http://www.toptensomething.blogg.se

2008-09-29 11:46
Klart man gör!

2008-09-29 12:11
pajson:

Nope, hon var inte där. Och för mig personligen är det enkelt att inte bry mig om band jag ogillar när de bokas för festivaler jag ska på. Nu till hösten ska jag t o m jobba på en eller två turnérande festivaler där musiken är allt annat än okej, men det är musik och ännu en upplevelse, så jag väljer att inte bry mig så värst mycket.
•pave paradise•

2008-10-03 13:28
metallica hade bara varit sjukt jobbigt pga att de suger och att alla danskar hade gått runt och skrikit "ulrich!" hela tiden=sjukt jobbigt, eminem har ont i halsen och dyker inte upp, slayer dykerupp, inflames sækert också + någon avdankad gamling te.x morrisey..vild gissning bara
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-03 13:29
och dre + eminem could never happen, 50 cent och akon på sin højd

2008-10-03 13:33
Åtminstone 50000 hade nog tyckt att Metallica INTE suger, så att en person inte gillar att folk skriker "Ulrich!!" (vilket är mycket jävla bättre än fulla danskar som sjunger Boten Anna...) är inte så himla farligt ändå.
•pave paradise•
Hangaround

2008-10-03 13:34
Jag drömde inatt att det var en månad kvar till Roskilde och att jag inte hade råd att köpa en biljett. Fick ångest. I drömmen verkade det uppenbart att jag bara kunde åka vart annat år för att ha råd. Är glad att det bara är Oktober.

2008-10-03 13:46
aa okej jag erkænner då, metallica hade varit lite coolt då men de e ju såååå øverskattade så de e sinnes, inte spec bra live iheller..då hade de varit ca 100gånger fetare me roger waters te.x

2008-10-03 13:47
danska ær ett førjævligt språk oavsett vad så spelar fan ingen roll va de sæger, men nær de børjar bli patriotiska så har de gått øvergrænsen helt klart...

2008-10-03 13:49
Jag har sett Metallica live, liksom Roger Waters. Och för mig var Metallica ljusår roligare. Möjligen inte bättre, men förbaskat mycket roligare, livligare, hårdare osv.

Ska kanske också tilläggas att jag gillar Metallica och är inte sådär överdrivet intresserad av Pink Floyd.
•pave paradise•

2008-10-03 13:53
okej de har jag me, jag tycker tværtom :) roger waters fan de bæsta jag sett! woah!

2008-10-03 13:53
fast rammstein va roligare men inte bættre

2008-10-03 13:54
och jag kan førstå att man gillar metallica..uuhm 83-91 ca men efter dær ær det hoppløst

2008-10-03 13:56
Har tre Roskilde-spelningar som slagit sig in i min All-Time Top 5: Radiohead '08, Deftones '06 och Sigur Rós '06. Med i Top 5 finns även Thrice på Debaser '06 men jag vet inte säkert vilken spelning som fyller den sista platsen...
•pave paradise•

2008-10-03 13:57
Jag är ett fan av Metallica 83-88 och 2008, så det är därför konserterna är grymma för just mig.
•pave paradise•

2008-10-03 13:58
okeeej men ja metallica har ingen personlighet jag tror inte de bestæmmer något sjælv øverhuvudtaget..dom ær førlorade i sig sjælv och vet inte vad dom ska gøra eller hur dom ska låta :) næ men de e kass faktiskt då ett annat stort band..te.x ac/dc tror jag hade ægt

2008-10-03 14:02
Haha...håller inte med dig överhuvudtaget, men orkar heller inte engagera mig i en diskussion kring Metallica och hur de fungerar. Jag hoppas bara att det blir mer band jag faktiskt gillar innan festivalen som blir bokade.
•pave paradise•

2008-10-03 14:04
jo men bara titta på deras dokumentær grejer, st.anger dvdn dær ser man ju hur førvirrade och un-rocknroll de verkligen ær! hehe, hetfield diggar jag dock, fast han blivit lite emo..resten ogillar jag..men skit i det hade ju sett dem ændån!! de har ju gjort några av værldens bæsta låtar trots allt...jag hoppas de blir fint væder :)
Hangaround

2008-10-15 12:42
nästa år blir det roskilde igen, jobbade stenhårt för att komma dit i år sen så var man på hultan istället..fan ta vänner och vad dom vill göra!

2008-10-15 13:03
- Metallica hänger i Sverige i mars och resten av Europa i juli, så möjligheten för Roskilde-spelning finns. Däremot talar deras tre (!) Köpenhamn-spelningar för motsatsen men det återstår såklart att se.

- AC/DC avslutar sin Europaturné i april men gör inte alls lika många stopp som vanliga turnéer brukar göra, så även där finns möjligheten.

- Pearl Jam snackas det alltid om, även denna gång. Bandet har inga turnédatum klara för nästa år men dessa lär säkerligen läggas upp efter årsskiftet då Pearl Jam inte vet hur man lever utan att turnera minst en gång varje år.

- Oasis fastställde idag en turné för Västeuropa med 13 stopp på närmare två månader med flera datum tillkommande inom kort. Så Oasis kan man nog räkna med i snacket för Roskilde, speciellt då bandets turnéplaner är 14 månader långa.

- Coldplay avslutar sin Viva La Vida-turné i Japan i februari med ytterligare planer inte fastställda vid denna tidpunkt. I ärlighetens namn känns det lite konstigt med Coldplay i ett soldränkt Roskilde i juli men möjligheten finns även här.

- Muse jobbar på sitt kommande album för tillfället i det tysta som förmodligen släpps någon gång nästa år. Headline-slot på Roskilde är såklart med i beräkningarna.

- The Killers släpper Day & Age den 24e november och lär säkerligen vara med i Roskilde-ledningens tankar för nästa års festival. Bandet har en UK-turné inplanerad för februari/mars, Sverige-datum lär tillkomma vid albumsläppet.

Det är allt jag hade att komma med för denna gång.
•pave paradise•
Moderator

2008-10-15 13:18
Depeche Mode spelar på arvikafestivalen 2-4 juli, känns väl inte helt orimligt att de åker till det där grustaget i danmark...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-10-15 13:19
Att kalla Roskilde för grustag (även om det är sant, det är enormt jävla grustag i mitten...) i samma mening som Arvika känns lite...haha.
•pave paradise•
Moderator

2008-10-15 13:23
Litotes! inga jämnförelser däremellan :) arvika vet jag mycket lite om mer än att det inte är för mig.

2008-10-15 13:26
Haha, jaja! Bortförklaringar, bortförklaringar...;)
Hursomhelst så har du en poäng, Depeche Mode finns nog i tankarna på många i ledningen. Vore jävligt kasst om Arvika får den spelningen bara för att festivalen är samtidigt som Roskilde.
•pave paradise•

2008-10-22 09:04
lhabia, sluta få mig att hoppas på coldplay, oasis och morrissey på samma scen i sommar :(

2008-10-22 11:48
:) Det är fullt möjligt. Du kommer ju ändå inte gå precis som du inte gick i år, vad spelar det för roll för dig? ;)
•pave paradise•

2008-10-22 16:33
Om jde är på roskilde samtidigt och jag är där och jag missar dem tar jag fan livet av mig.

2008-10-22 18:46
Jag har ju sagt till dig i tre år nu att du inte kommer att missa någonting alls om du åker med mig, så du får ha det i åtanke till sommaren, hihi.
•pave paradise•

2008-11-14 10:21
prodigy släpper ju nytt album i mars. skulle vara hur fett som helst att se.
fyfan vad jag e smart!

2008-11-14 18:18
PRODIGY, hahah, oomg, , hade seriöst dött. fan vad roligt det hade varit.
Men! Depeche kommer ju GARANTERat.
Groupie

2008-12-01 20:16
2415 kr eller vad det var. Börjar det inte bli lite väl jävla dyrt nu?

2008-12-03 18:56
Kostar de 2500 i år?!

2008-12-09 23:12
Kan det här vara något att hoppas på månne?

Länk till http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article3953553.ab

Intrycket jag får av artikeln är väl visserligen att spelningar i Storbritannien prioriteras, men man vet ju aldrig.

2008-12-28 16:42
biljetterna kostar skjortan 09! kefft som fan... SÅ bra är inte festivalen!
Hangaround

2008-12-28 21:13
2415:-
2019 lär priset vara uppe i 5000:-. Om det skall kosta så där mycket hoppas jag att de bjuder på en jävla orgie i musikväg och festivalupplevelse.

2008-12-28 21:35
Ellerhur! Finns hur många festivaler som helst som har minst lika bra utbud i musikväg, enligt mig... och som kostar mindre. Fuck roskilde, heja allt annat! Tycker verkligen inte att det är ok med 2415 för rosk.
Hangaround

2008-12-28 21:42
Det är inte ok för 5 öre (läs: 241500 öre).

2009-01-02 21:03
ååååååh, jag blir galen. kan dom inte köra första släppet nu?? det börjar bli dax!

2009-01-14 15:43

Tycker biljetten är värt priset.. Det är som alla andra år, festivalen blir ju dyrare att arrangera och biljettpriserna stiger. Inget nytt för 2009. En stor del av prisökningen kan jag tänka mig är att alla band kostar mycket mer att boka i dag än för typ 5-10 år sedan. Många artister lever ju idag på intäkter från spelningar då skivförsäljningen minskat radikalt de senaste åren.

Sedan får man inte glömma att man bidrar till specifika mål av välgörenhet varje år istället för att bidra till att storföretagen tjänar storkovan! Roskilde är helt fritt från kommersiella sponsorer och dess reklam/varor. (med ett fåtal undantag så som tuborg) Därför kan man inte riktigt jämföra Roskildes priser med andra kommersiella festivaler. Roskilde är i grunden något helt annat!

Jag betalar hellre 2415:- och pengarna går till något gott, än 1500:- om pengarna går till sponsorer i form av storföretag så som redbull, coca cola, nestle etc. 2415 kan tänkas mycket pengar, men man får ju se till att ta reda på vad man betalar för och i min mening är det värt varenda krona..

Det är helt enkelt dyrare att arrangera en alternativ festival med fokus på välgörenhet utan stora sponsorer.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"