I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderator

2009-01-14 16:30
Sen ska man ju inte glömma att danska kronan blivit betydligt dyrare också, ytterliggare en förklaring till prishöjningen. Självklart åker jag i sommar också.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Groupie

2009-01-22 15:53
Prishöjning, inga band, allmänt tråkiga nyheter på hemsidan. Känner mig mer opepp än någonsin på roskilde...

2009-01-23 21:03
"pepp"
Moderator

2009-01-28 12:18
Så var Coldplay bokade. långt ifrån ett favoritband men det är ju en monsterbokning.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2009-01-28 12:24
vore kul om dom bokade lite hip hop för omväxlingens skull,
http://www.aktivdemokrati.se/
Groupie

2009-01-28 14:53
Överfet bokning, kanske ska man åka ändå.

2009-01-29 23:06
Om prodigy kommer är det inget snack om saken, jag är där på en gång... tills dess tänker jag tycka att biljetten är dyr, att det är trist, att coldplay inte direkt är något jag bryr mig så mycket om osv.

Jag vet inte, varje år vid den här tiden blir jag bitter på rosk. I år måste jag kanske jobba också, inte säkert med ledighet, så då missas det vilket som. Lika bra att chilla på skiten, spara på peppen, avvakta och se!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2009-02-04 12:20
Slipknot och Madness klara för Roskilde.
Rock is not dead!

2009-02-04 13:55
fyfan va nice med madness
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2009-02-04 16:39
144!!

2009-02-04 21:03
så man ska alltså vara där om typ 139 dagar då. fett nice
(”)_(”)_.-””-.,

2009-02-05 00:13
Det kommer bli lera och skitväder i år med.

2009-02-05 23:28
Kommer inte alls bli skitväder i år! Sen jag börja åka dit har det varit skit var 3e år. 04 var det regn, 07 var det regn... 10 blir det regn. Nåt härligt oväder som drar över landet med jämna mellanrum. Men vad gör det? Inte stoppar regnet oss, bara på med regnkläderna!

2009-02-06 10:40
Fett med Madness!

Count me in!
Kickshit represents the fat and the strange ones..
Moderator

2009-02-06 11:37
jag köpte faktiskt biljett igår.

2009-02-06 11:59
när det regnar konstant i fyra dagar plus att det har blivit dyrt som fan tar ju helt klart bort upplevelsen

2009-02-06 13:24
renegadehard: är du en av dom dära som är där av fel anlednig eller? man kan supa lika bra i tältet som utanför
(”)_(”)_.-””-.,

2009-02-06 20:44
Madness kommer bli helt galet!
Anima Sola

2009-02-08 00:58
Roskilde 2009 kommer bli galet. Jag bestämde mig för 4 minuter sen att jag ska åka i år igen! :D:D
Hoppas det kommer något grymt släpp på onsdag.

2009-02-08 01:54
Jag hörde nått om den klenaste bokningen på år
Moderator

2009-02-09 09:23
känns ju fruktansvärt tidigt att prata om sånt när tre band är släppta. fast nu kom tre till

AMON AMARTH (S) spiller forrygende vikingemetal om nordisk mytologi og tapre krigere. Deres kraftfulde musik henfalder aldrig til kitsch og pjank. Her er masser af melodi og lækre guitar-licks hos et af denne skandinaviske musikgenres mest anerkendte navne.

CANCER BATS (CAN) har skabt deres egen aggressive blanding af sydstatsmetal, punkrock og hardcore. Det ellers så tilforladelige Canada har fået et band, der kan bide skeer med de tungeste drenge fra de amerikanske sydstater.

DARKANE (S) har udgangspunkt i den samme svenske metaltradition, som tidligere har givet os At the Gates og In Flames. Helsingborg-drengene peger dog skytset mere og mere mod thrash-metallen: Du kan glæde dig til heftige doser brutalitet, tempo og brillant håndtering af strengeinstrumenterne.

metal för hela slanten

2009-02-10 01:30

RenegadeHard, är det inte påfrestande att vara så konstant negativ och pessimistisk?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2009-02-10 07:58
ännu ingen släpp som passar mig, vill ju suga på en karamell nu får jag ingen!

2009-02-13 19:22
Om inte nästa bandsläpp är i stil med Wu-Tang så överväger jag att skita i allting.

Med andra ord måste det vara ett riktigt fett släpp för att jag ens ska överväga att åka dit i år, känns riktigt klent hittils.

2009-02-16 02:53
hehe klent ja.. om man nu vill kalla en line up för klen trots att endast 11 av ca 180 artister är klara...
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2009-02-16 02:58
va fan är hip hopen =)

2009-02-25 11:38
Oasis någon?
CAMPIONI!

2009-02-25 13:29
meh! waste of money om ni frågar mig.. jag tål inte Oasis.. men kul för alla som diggar brittisk 90tals pop i guess..

2009-02-25 16:01
oasis vafan!! peppen ju! fan vad alla är chocknegativa i den här tråden, vart e alla festivalmongon, alla som peppar?!?!

2009-02-25 18:22
Ausonius
Med tanke på att det här är ett hiphopforum så tror jag inte att majoriteten av alla användare finner någon extas över att Oasis är bokade, eller all metal som har släppts.

Och jag kan inte annat än att hålla med. Än så länge är det bedrövligt.
Dom måste släppa något sjukt tungt, sjukt snart för att få upp gnistan i folk.

2009-02-25 20:17
även jag som "allätare", tycker att det är ganska tråkig line-up än så länge och skulle gärna se lite roligare bokningar.. vilka vill ni se?
jag skulle vilja se följande:

The Knux
Easy Star All-Stars
Sidewalk
Iron & Wine
mfl..

2009-02-25 23:09
Jag hade inte bangat Wu-Tang, A tribe called quest eller MF Doom.

2009-02-26 08:56
Oasis var ju nyligen i både Göteborg och Stockholm, så det kanske inte är så hipp att dra hit dom en 3e gång??

Som RenegadeHard sa: Var fan e hip hopen?
Moderator

2009-02-27 09:58
AMADOU & MARIAM (MALI) play burning hot funk and Afro pop and have an amazing ability to write catchy tunes. Their triumphal progress through the Western world has only continued since they played at Roskilde in 2002. The blind couple will support Coldplay on their US tour, and their latest album, Welcome to Mali, is one of the most critically acclaimed pop albums in 2008.

HÅKAN HELLSTRÖM (S) is an institution in Swedish rock – and his concerts are likewise legendary at Roskilde. Hellström’s catchy music draws on icons such as The Smiths, Bruce Springsteen and The Beach Boys. The Swedish national hero plays only one other festival concert in Sweden this summer – otherwise, you need to go to Roskilde Festival to sing and dance along.

LA COKA NOSTRA (US) is a hardcore hip hop super group that draws on members from House of Pain and Non Phixion. Everything suggests that these hooded sultans are not quite satisfied with the turn which current hip hop is taking. La Coka Nostra signifies a raw and uncompromising break with the rosy and well-groomed hip hop on the charts.

2009-02-27 16:10
fett med la coka nostra! kan dom bara boka immortal technique nu också så är jag nöjd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-28 12:21
Tre riktigt bra bokningar! Så ska det se ut! :)

2009-03-03 19:12
Än så länge är Amadou & Mariam bästa bokningen :D!

2009-03-04 11:43
FEVER RAY (S) er det nye projekt fra Karin Dreijer Andersson, den ene halvdel af The Knife. Hendes soloprojekt fortsætter stilen fra søskendeduoens Silent Shout. Uhyggelig og atmosfærisk electro der næsten kan få erantisser, vintergækker og andre forårsbebudere til at lukke sig sammen igen.

FLEET FOXES (US) byder på Beach Boys-agtige vokalharmonier kombineret med rustik folk fra lang tid før verden gik af lave. Seattle-bandet er et af nyere tids mest roste unge navne og spilles allerede overalt – fra små alternative cafeer til de kæmpemæssige megastores i London. Fans af gudeskøn, akustisk popmusik vil ikke møde op forgæves.

THE MARS VOLTA (US) består bl.a. af tidligere medlemmer fra post-hardcorebandet At the Drive-In, men trækker lige så meget på Pink Floyd, Santana og improvisationsbaseret jazzmusik. Deres livekoncerter er kendt for at være en psykedelisk tour de force, hvor amerikanerne beviser deres tekniske og musikalske mesterskab. Den otte mand store gruppe måtte til vores store sorg melde afbud, da de sidst var på plakaten i 2005. Også derfor er det en stor fornøjelse for os endelig at tage revanche.

DEN SORTE SKOLE (DK) blander alt fra tyrkisk folkesang og indiske hymner til hiphop og dubstep i deres egen eksplosive pærevælling. Koncerten på Roskilde Festival byder på nye skæve og overraskende stilblandinger fra vinylelskerne, som stod for en af sidste års største pop-up-oplevelser ved Roskilde Skate. I år fortjener de at være del af det offentlige program.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-04 11:44
känns som många kommer bli rätt glada nu, dock inget för mig. möjligtvis att det blir en visist på mars volta.

2009-03-04 17:12
The Mars Volta är ju grymma! Fleet Foxes har jag bara hört ett par låtar med och det lät helt ok, värt att kolla upp!

Amadou & Mariam
Coldplay
Dungen
Fleet Foxes
La Coka Nostra
Madness
The Mars Volta
Oasis

nu börjar det ju likna nåt!;)

2009-03-05 15:34
ok, nu är måttet rågat, FLEET FOXES! I'm going, det får regna bäst fan det vill :D

2009-03-19 11:39
Lil Wayne och Social Distortion klara idag.
Rock is not dead!

2009-03-19 12:48
Fyfan! Just när man trodde att man inte kunde bli mer besviken så bokar dom Lil Wayne. Hur fan tänker dom egentligen?

2009-03-19 13:15
Dummy: Du gör skäl för ditt namn. Hur kan man göra fel om man bokar världens största rappare? Hade inte tänkt att åka men nu känns det som ett måste. Såg han i Oslo för ett år sedan och det var verkligen sjukt bra.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2009-03-19 14:49
Är LilWayne världens största rappare!? Sen när fan då?

2009-03-19 15:14
Snarare världens största "pop artist". Han är stor för att han pumpar ut saker nonstop. Kvalitet framför kvantitet tack! Försökte faktiskt ge honom en chans fast jag hatar honom men det går bara inte, man får ont i huvudet av att lyssna på honom.

2009-03-19 15:52
Kvalitet har inget att göra med hur stor man är. Lil Wayne rappar. Det har han gjort sen han var typ 12. Sen gör han massa andra saker med. Är kanye inte rap pga 808? Är Little Brother inte rap för deras Zo & Tigaloskiva? Är inte Jay-Z rap för att han gjorde en skiva med Linkin Park? Han är utan tvekan världens största rappare. Han säljer mest skivor, har störst buzz och är ständigt aktuell. Klart alla festivaler i hela världen vill ha en spelning med honom.

2009-03-19 16:24
Kvalitet har verkligen inget att göra med hur stor man är. Det är ju Lil Wayne ett levande bevis på. Visst vi kan kalla Lil Wayne för rap, men det är inte den sortens rap som jag eller majoriteten av festivalens besökare gillar att lyssna på.
Med tanke på vilka pengar dom lär ha lagt ut på honom kunde dom bokat flera betydligt bättre akter som hade lockat betydligt fler personer.
Du kan kalla honom världens största, men det gör honom fortfarande inte till ens i närheten av dom bästa. Störst är inte alltid bäst... Men jag vet inte, du kanske tycker att dom borde boka Britney Spears också?

2009-03-19 16:35
Jag skiter i vad ni andra tycker om Lil' Wayne, jag är i extas!
Jag tänker köpa biljett direkt, men undrar lite grejer då jag aldrig har varit på Roskilde festivalen förut.

Om man vill bo på campingen och få tillgång till festivalen alla dagar, vilken biljett köper man då?

FESTIVALBILLET

2. - 5. juli 2009
Inklusiv warm-up 28. juni - 1. juli 2009
1785 kroner (+gebyr)

FESTIVALBILLET
inkl. Get A Tent LILLE

2. - 5. juli 2009
Inklusiv warm-up 28. juni - 1. july 2009
2325 kroner (+ gebyr)

FESTIVALBILLET
inkl. Get A Tent STOR

2. - 5. juli 2009
Inklusiv warm-up 28. juni - 1. juli 2009
2800 kroner (+ gebyr)

Om man har eget tält, är det det för 1785 kroner som gäller då?

Går säkert att få svar om man läser lite, men jag är alldeles för ivrig nu, haha.

Tacksam för svar!

2009-03-19 16:57
Dummy: Är du seriös? Vi sa ju att kvalitet inte har med saken att göra. Varför dra in Britney då? Varför skulle inte den rappare som säljer mest skivor vara populär? Det går ju helt stick i stäv. Jag tycker inte han är den bästa rapparen genom tiderna heller. Det är inte det vi diskuterar. Men att hävda att folk inte vill se honom baserat på din musiksmak är ju bara befängt. Du kan inte tala för alla besökare. Sen tror jag att de som bokar artister till Roskilde har lite bättre koll på det än du.