I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-03-19 17:26
Jag kanske inte kan tala för alla, men majoriteten av hiphoparna på roskilde skulle nog hellre se en annan akt än Lil Wayne. Ta en titt på roskilde forumet så ser du att de flesta är väldigt besvikna på bokningen. Så jag är definitivt inte ensam om min åsikt.
Anledningen att jag drar in Britney är för att visa, att bara för att man säljer plattor blir man inte automatiskt en bra festival bokning.
Lil Wayne är mainstream musik för mtv tittande fjortisar och sådana åker i regel inte på festival. Det är min åsikt och jag tvingar ingen att hålla med mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-03-19 18:01
mexi du ska köpa

FESTIVALBILLET

2. - 5. juli 2009
Inklusiv warm-up 28. juni - 1. juli 2009
1785 kroner (+gebyr)

de andra ingår ett färdiguppsatt tält, fast det är rätt mobbat att bo i dem.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2009-03-19 20:09
Dummy: Har du ens lyssnat på något annat än Carter III? Dra ner lite Hot Boys låtar eller någon av de tidigare Carterskivorna så kommer du känna annorlunda. <sen har han turnerat runt på festivaler tidigare och är en sjukt bra livartist. Han spelade ju t.ex på en stor festival på Jamaica förra året. Jag tror Lil Wayne drar till sig jävligt mkt folk till en festival och du tror inte det. Vi kommer nog inte längre än så.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2009-03-20 11:16
Legoland P23:
Tack för infon!

Blir till att kirra biljett nu då!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-20 12:29
hur fan kan man sitta o propsa lil wayne? sjukaste ja vart med om, värdelösaste skiten som går o hitta.. c line jävla dickryder, lyssnar säkert på rick ross och 50 cent konstant med

2009-03-20 15:25
sköt_dig_själv:

Vet du vad en dickrider är? Det är någon som hänger med någon eller efterapar någons stil för egen vinning och för att han eller hon tycker att personen eller stilen i fråga är häftig och imponerande inför andra. Vad vinner jag på att lyssna på Lil Wayne? Sen tycker jag att Rick Ross är tung men har inte mycket över till 50 Cents plattor efter Get rich or die trying. Men jag förstår fortfarande inte varför det är konstigt att propsa honom när han är världens mest eftertraktade rappare. Jag är ju inte ensam direkt. Sen säger jag inte att den stora massan alltid har bäst smak. Jag har inte heller sagt att Lil Wayne är bättre än någon annan akt som ska på festivalen. Det är inte riktigt det som diskussionen går ut på.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2009-03-20 17:24
Lil wayne haha det kan festivalen gött ha
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-20 23:06
Hmm... känns om om att peppen var hundra gången större här förra året...

Lil Wayne bokad... Nu känns Jay Z förra året som en bra bokning. Kom igen för fan. Jag hatar folk som gnäller över bandsläpp, men vem fan vill se honom?

Skit samma, ölköerna blir kanske kortare just då.

Steinski är bokat. Grymt, grymt!

Mina måste-se hitills: Steinski, La Coka Nostra, Fever Ray, Fleet Foxes, Oasis, Madness & NIN.

Tony Allen och Marnie Stern kanske man borde ta en titt på...

100 dagar kvar!!!
http://www.toptensomething.blogg.se

2009-03-25 09:44
Nytt bandsläpp idag:

Kanye West
Eagles of death metal
Oh no ono
Peter Sommer

Fler band kommer på fredag.
Rock is not dead!

2009-03-27 00:09
Kanye!!!! im there

----------------------
Moderator

2009-03-30 13:21
Gott äntligen lite elektriskt.

DEADMAU5 (CAN) er en af tidens mest efterspurgte og populære djs. Hans allerede enorme katalog rækker vidt: Techno, house, trance og electro er udgangspunkterne for den unge canadier, der altid optræder iført et kæmpemæssigt, storsmilende musehoved. Deadmau5 giver baghjul til stort set alt, der kan krybe og gå inden for den elektroniske musik i denne tid. En af sommerens mest svedige og eksplosive dansefester venter.

2562 (NL) associeres ofte med den engelske dubstep-genre med sine dybe bastoner og dystre molakkorder. Men hollænderen tilfører også elementer af minimal-techno og house, så man kan tale om en ny kontinental retning inden for den populære musikgenre. Debutalbummet Aerial er udråbt til et mesterværk i adskillige medier og kan vise sig at blive stående som en ny-klassiker i stil med Burials Untrue.

MIKE SHERIDAN (DK) er dansk musiks nye vidunderdreng. Første album fra den purunge Amager-knægt hedder I syv sind og demonstrerer en lovende kunstner i fuld gang med at udvikle sin form. Fans af Trentemøller vil genkende noget af den samme ultra-skandinaviske, minimalistiske electronica – men Sheridan er et talent i sin egen ret, hvis fremtidige karriere bliver overordentligt spændende at følge.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2009-03-31 13:36
Deadmau5! Kommer bli så fett :D

2009-03-31 16:24
Pet Shop Boysarna då, ingen som nämnt dom?

GO WEEEEEEEST!
CAMPIONI!
Moderator

2009-03-31 21:13
jadå jadå, jag hade på känn att jag inte skulle sörja för alltid att jag missade pet shop boys på hultsfred häromåret.
deadmau5 är nog min favoritbokning såhär långt. ska bli sjukt mäktigt. hoppas de inte klämmer in på astoria så det blir fedde le grand-igen
Moderator

2009-04-10 16:23
lite nya pavillion junior band idag. Babian kan jag varmt rekomendera!
Moderator

2009-04-16 13:31
Så var det stora släppet här. det tar alltid lite tid att smälta. Trentemöller på orange känns märkligt. riktigt märkligt. fast det ska ju vara ett DJset och det är sjukt fett när trente bara djar... Glasvegas är väl en habil bokning helt klart.
Nick Cave & The Bad Seeds är ju riktigt bra, fast han var ju där i fjol med Grinderman.
Ulf Lundell! jag vet inte vad jag tycker alls där.

2009-04-17 12:37
Det stora bandsläppet sög något fruktansvärt..

2009-04-17 13:26
hade faktist lite högre förhoppningar på stor-släppet, men det är bara 151 akter bokade än så länge, så det blir väl iaf typ 20-30 akter till.. så, jag hoppas att dom inte sparar på krutet där..

Nick Cave & The Bad Seeds lär ju bli grymt! så även Groundation, Pablo Moses & U-Roy och Glasvegas..
Kickshit represents the fat and the strange ones..

2009-04-17 15:08
kommer det bli billigare att resa till Roskilde eller hur vart det ?

2009-04-28 16:17
RenegadeHard

Jag mailade och frågade och dom svarade (för 13 dagar sen)

Kære Angelika

Tak for at du skriver.

Vi forventer at have en løsning klar sidst i næste uge, hvor vi vil annoncere det via vores hjemmeside.

Det vi arbejder på at kraftigt reducerede priser på bustransport.

Esben Danielsen

Talsmand / Spokesman

2009-04-28 17:23
intressant rabatt på buss eller en festivalbuss som går fram till området ?
Hangaround

2009-04-29 06:34
Passar Roskilde i år, Gör en Paus i det hela. Hade dock varit grymt att se Eagles of death metal och Mars Volta. Hoppas ni andra får det bra, drick Tuborg och 1liters Tetra vin ala 7 kr från Strandbergs åt mig.

2009-05-06 14:52

Jag är så jävla nöjd med årets line-up!!

Enligt mig har RF '09 den BÄSTA line-upen av alla RF jag har besökt! (9 året i år)

Neurosis och 2manydjs bookade idag!

NICK CAVE AND THE BAD SEEDS
NEUROSIS
DEADMOU5
2562
AMADOU & MARIAM
THE BRONX
DEN SORTE SKOLE
THE DODOS
EAGLES OF DEATH METAL
FAITH NO MORE
GROUNDATION
LA COKA NOSTRA
THE MARS VOLTA
PABLO MOSES & U-ROY
SOCIAL DISTORTION
STEINSKI
TRENTEMØLLER – DJ Set with Live Guests

Fyfan vilken line-up! Och det är bara toppen på isberget! :D
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Moderator

2009-05-06 23:36
oj bara för det måste jag sätta ihop en lista. inte lika lyrisk men nog fan kommer man ha att göra.
Några kommer säkert inte bli av, coldplay, fever ray, madness, mars volta, glasvegas, uffe, petter, pharfar känns som kan bli strukna när det väl händer.

NICK CAVE & THE BAD SEEDS (AUS)
COLDPLAY (UK)
NINE INCH NAILS (US)
OASIS (UK)
PET SHOP BOYS (UK)
TRENTEMØLLER – DJ Set with Live Guests (DK)
2MANYDJS (BEL)
DEADMAU5 (CAN)
FEVER RAY (S)
LIL WAYNE (US)
MADNESS
THE MARS VOLTA (US)
RÖYKSOPP (N)
LILY ALLEN (UK
DEICHKIND (DE)
DEN SORTE SKOLE (DK)
GLASVEGAS (UK)
LA COKA NOSTRA (US)
ULF LUNDELL (S)
PETTER (S)
PHARFAR presents A RUB A DUB NIGHT feat. special guests (INT)
STEINSKI (US)
BABIAN (S)

2009-05-08 13:31
Drog ihop en Spotify playlist med 3-5 låtar jag tycker kommer bli intressanta till Roskilde. Har gjort playlisten colaborative så att alla kan ändra i den...
...så att man får tips om vad andra ska se och hur det låter.

Så lägg till Era bästa tips inför festivalen. Försök dock vara kritiska och bara ta med det som så att säga är säljande.

Whoa Like Roskilde '09 Spotifyplaylist

Annan playlist - från: donswedberg.se/roskilde-festival-playlist/
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-05-14 17:25
La Coka Nostra kan inte bli annat än tokbra!

Och 2ManyDjs ångrar jag som faen att jag inte stannade kvar på 2006! Gött.
http://www.toptensomething.blogg.se

2009-05-15 11:54
Until 20 June you can buy a package deal with festival ticket and transport back and forth – and in most cases save over 50 % on transport. 500 tickets are for sale at this highly reduced price. After the first 500 tickets are sold, the discount given is no less than 25 %. Read more information about the package deals on www.swebusexpress.se

vilket jävla hån mot oss som redan har köpt biljett!!! Ska vi behöva pröjsa mer för transporten pga. att vi köpt biljetten tidigare?

2009-05-25 17:28
weezy, west & coka nostra räcker för att ja ska plocka ihop mitt pack och dra till danmark och hinka!

ses i sommar!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2009-05-26 18:32
Kommer bli riktigt tungt, nu är det nästan bara en månad kvar. Gott!
Jag har bara lite problem med ekonomin, någon som ska köra ner som vill ha fler riders? Absolut billigaste sättet att ta sig ner är ju med bil om man kan få in mycket folk?

Rör inte min prilla !

2009-05-27 23:36
Jag plockade ut min biljett idag. Något dyr, men vad gör man ej?!
Moderator

2009-06-17 10:19
Spelschemat är släppt. fredagen är allt krockar känns det som. 2 Many DJ's och Oasis samtidigt känns väldigt tråkigt.

2009-06-17 13:15
inget krockar för mig, mycket skönt! inte långt kvar nu

2009-06-17 14:51
^ Missar inte heller något jag verkligen vill se. Någon som har något tips på bra akter man inte får missa?

Torsdag: 18 Petter, 22 Kanye, 23 Mew, 00 TrentMöller
Fredag: (14 First Aid Kit), 15 Fleetfoxes, 17 Glas Vegas, 1930 Nic Cave, 22,5 Oasis, 0045 LaCokaNostra, 02 Röyksopp,
Lördag: 1230 Adam, 1830 Lil Wayene, 19 Amadou&Miriam, 2130 Lilly Allen, 00 Fever Ray, 01 Pet Shop, 02 Deadmau5,
Söndag: 14 Pete Dohroty, 15 Ulf, 18 Nova lima, 1830 TheWhitestBoyAlaive, 21 YeahYeahYeas, 22 Coldplay

Något jag bör lägga till?
Har ju som synes tagit med samtliga av de "stora" akterna, men så går det när man är på festival med kärringen. Om jag inte missminner mig så kör Petter på Orange:a klockan 18 på torsdag, hur ska det gå till?

Vad ska ni se?

2009-06-17 14:56
Känns ju som 2 Many Djs blir till att se iaf...

2009-06-17 15:46
Sämsta Roskilde lineuppen på hmnnn 20 år kanske.

2009-06-17 22:28
Vi tänkte ta oss ner med våran ombyggda van i år. Så vi hörde av oss till roskilde och frågade om man kom in med den på husvagnscampingen. Svaret var då att man måste ha en fast säng i fordonet, nu kommer vi inte ha det utan det ligger en madrass bak i bilen.
Dom sa oxo att det var lite olika om det skulle ´godkännas...

Är det någon som har haft liknande fordon med liknade säng som har fått stå på husvagnscampingen??
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till
Arrangör

2009-06-20 15:26
Nån som ska dit från typ dalarna som har plats över i fordonet för 2?

Hörs av sig till mig isf, pm typ.

Kom igen och tack! :)
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Arrangör

2009-06-20 15:33
Och så glömde jag nämna att jag vill helst åka på fredag, lär vara tidig för bra plats. Åker hellre en dag till extra istället för att få köa som en galning i 4-5h (sist jag var där hängde vi under biljettluckorna typ :p)

Så.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2009-06-21 17:02
Petter öppnar orange. Undrar hur danskarna reagerar på det. Brukar ju annars vara danska band på väg upp som gör det.
Thou shalt not make som noise for Detroit
Moderator

2009-06-21 17:30
det har varit ett jälva liv kring det där.

jag tror jag tar en eftermiddag i cope på fredag och hämtar armband och synkar lite med kompisar och allt möjligt man behöver när festivalen är igång. jag är sjukt oförberedd...

2009-06-23 21:08
var hämtar man armband? på tivoli ?
deepundercover
Moderator

2009-06-23 23:08
precis. till och med 19 på fredag.

2009-06-23 23:11
Måste man hämta ut banden på Tivoli? För jag har köpt direktbuss till Roskilde...
Moderator

2009-06-24 09:20
nejdå det går att få i roskilde också, men det var trångt och köbildning där i fjol därför har band börjart delas ut tidigare i år. redan på fredagen i köpenhamn och i roskilde från morgonen vid väntplatserna inte som i fjol med en massiv kö till nästa massiva kö...
Hangaround

2009-06-24 14:03
kön i fjol var hemsk. 12 Kg tung ryggsäck i ösregn i någon timma. Men å andra sidan är den aldrig spec lättöverkommlig. Hoppas ni får det kul i år.

2009-06-24 17:54
Är det för att ni vill ha valuta för pengarna som ni vill vara där exakt varje minut? Mina tidigare festivaler har jag chillat till Måndag kväll innan jag anlänt, men i år kan jag inte komma förrän på onsdag kväll. Vad tror ni? Blir det till att campa 45 min från festivalområdet?

2009-06-24 20:06
Hur mycket kostar en endagsbiljett? Bara lördag

2009-06-25 01:21
Det finns inga endagsbiljetter för lördagen. Bara söndag. Kostar drygt 800 danska. Kan bara köpas vid ingången.
Thou shalt not make som noise for Detroit

2009-06-25 16:14

Ett tips..

En sketen tallrik mat på Roskilde kostar ungefär 60 DKK.. Vilket idag, med våran sketna valuta blir 91 SEK.. Det är verkligen inte värt det..

Ta med stormkök och laga mat själv gott folk!! Billigare och godare. :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2009-06-25 16:18
Kan man inte glida in till Roskilde centrum o köpa billigare käk?
deepundercover