I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inför Hultsfred 2004

Klubb & Konserter - Festivaler

2004-06-11 11:53
OneTrick F22

Vad är det jag inte har koll på?.

för att du anser att roots är hiphop måste jag också göra det? jag tycker dom är mycket mer r&b än hiphop..

Och vilka personer/grupper dissar jag?. dissar jag dizzee för jag anser att han är garage tex.

och som jag sa innan så är jag inte så underground som du är och vet inte så mycket om brother ali tex.. så ja kunde ju lägga in dom i en katalog för hiphop .. men du verkar klaga ialla fall, nu när ja gett dig 5hiphop akter som både du och jag nu vet (tack vare blomsta) att det är hiphop nu.

Jag ville se mer hiphop eftersom jag tillskillnad från dig inte kan så mycket om underground rörelsen och vilka som är "stora" där.
Det var därför jag nämde missy som ett exl, sen skulle det inte sitta fel med andra stora hiphop namn som vi andra som inte har så bra koll som du säger också kan njuta av(för att vi känner igen dom och vet vad för förväntningar vi har)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-11 12:03
spöket
Jag menade att du dissade hultsfred för att det var för lite hiphopakter. Min ursprungliga kritik syftade på att du sa att det inte fanns någon hiphop på festivalen, trots att du eg. inte visste något om den saken. Sen är jag inte underground, jag är inte direkt något hiphophead (ville bara påpeka det).
What it is, it is and what it ain't, it ain't

2004-06-11 12:32
OneTrick F22

men om du inte är någon hiphophead varför diskuterar ja ens detta med dig da? ..

jag borde väl diskutera detta med personer som vet vad för hiphop som finns på hultsfred.

Ok jag ska försöka förklara det lite lättare så både du och jag kan förstå.

Jag Spöket tycker inte att det finns tillräckligt med hiphop på hultsfred. Tycker jag fortfarande inte!.

När jag syftar på "hiphop" trodde jag att du visste att jag(som du anser inte är en hiphophead)menar (MainstreamHipHop).

Och då har vi bara Dilated People(us) Promoe(swe) (blivit en pop icon nu för tiden) Petter(swe)(POP på hiphop beats kan egentligen säga. samma sak att markolio också är hiphop då men nej då skulle alla "äkta" kids bli sura)

Så vart är hiphopen för personer som mig? som då inte kan så mycket om hiphop som du anser och vill se lite mainstream.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-11 13:06
spöket

eehhh... ja fett mycket rnb beats...
du har inte lyssnat på the roots va? du kanske hört break you off på mtv eller nåt... då kanske jag kan förstå dig. men om du skulle veta vilka dom va skulle du inte säga som du gör..

och ja, roots är en större hiphopakt än dilated peoples

2004-06-11 13:53
bewman P18

the roots är R&b punkt slut.
du kanske anser att the roots är hiphop eftersom killen rappar, istället för sjunga. men r&b är mer än bara sjunga så tänk på det innan du snackar. och man hör skillnad på HIP HOP & R&B
det gör jag ialla fall, kanske inte du!.

2004-06-11 14:03
Hahaha. Ja jävlar.
Check yourself and I'm out.

2004-06-11 14:09
blomsta P32

du som verkar kunna mycket... the roots är det rhytem and blues eller hiphop?

Är alla hiphop bara för dom rappar?

2004-06-11 17:05
haha tala om för the roots att dom spelar r&b och inte hiphop så blir dom nog ganska förbluffade
skriv kort, helst inte alls

2004-06-12 13:06
sheit, nu åker man om 3 dagar!
ska bli spännande och se hur man klarar vägen ner med bil istället för buss som man åkte förra sommaren... :P

2004-06-12 15:49
mixer P19

mm jag e också lite orolig för det där, ska köra dit för första gången....mycket skogsvägar osånt....ångest om man kör vilse....
House is hiphop on fast forward ..

2004-06-12 16:27
fan verkar bli regn tors, fre & lör enligt väderpissrapporten
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2004-06-12 16:34

fan för regnet alltså .. hoppas verkligen det inte stämmer ..
mjao!

2004-06-12 16:59
SMHI säger själva att de inte kan spå väder på något trovärdigt sätt längre än 5 dagar och såvitt jag vet är SMHI de bästa experterna...

Söndag 13 juni: Det blir soligt väder och uppehåll. Temperaturen blir +19 till +22 grader.

Måndag 14 juni: Det blir mulet väder men uppehåll. Temperaturen blir +18 till +21 grader.

Tisdag 15 juni: Det blir mestadels soligt väder med några mindre stackmoln och uppehåll.

Onsdag 16 juni: Det blir mestadels soligt väder med några mindre stackmoln och uppehåll

Från det mail jag fick från SMHI nyss!

2004-06-12 17:10
spöket
Alltså ska jag svara, eller ville du avsluta diskussionen? Vet inte om det sista är en fråga riktad till mig inte... lite flummigt formulerad så där.
What it is, it is and what it ain't, it ain't

2004-06-12 18:38
HOOHOO!..jag ska röjja önder till DISTILLERS!...moshpit är ett måste!
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'

2004-06-13 10:47
blomsta P32

lägger ni ner nått arbete på regnskydd osv om det inträffar?

2004-06-13 11:01
kollade vädret i dn idag, det ser ju inte så bra ut
regn och åska ons/tors 10-15 grader
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2004-06-13 11:08
regnskydd?

Vi dikar ju om det blir översvämningar, skickar ut grus när det behövs och ibland händer det väl till och med att vi pumpar upp vatten om det inte försvinner på annat sätt.

Men hindra det att komma ner från himlen, det kan vi inte.

Iofs ser väderprognosen ut att lova bra väder fram till torsdag!

VÄDRET I HULTSFRED!

Söndag 13 juni:
Det blir soligt väder och uppehåll. Temperaturen blir +19 till +22 grader.

Måndag 14 juni:
Det blir mulet väder men uppehåll. Temperaturen blir +18 till +21 grader.

Tisdag 15 juni:
Det blir mestadels soligt väder med några mindre stackmoln och uppehåll.

Onsdag 16 juni:
Det blir mestadels soligt väder med några mindre stackmoln och uppehåll.

Torsdag 17 juni:
Det blir halvklart väder men uppehåll.

Väderprognosen levereras av Vädertjänsten i Göteborg AB.

2004-06-13 11:27
Lyssnade lite på Jean Grae igår. Det lät bra. Jättejättebra.
skriv kort, helst inte alls

2004-06-13 12:21
bara 3 dar och 11 timmar kvar. pepp!
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2004-06-13 12:57
förresten blomsta , finns det vattentoaletter på campingområdet eller bara inne på festivalområdet?

2004-06-13 13:17
UTTER

det finns vatten toaletter på campingen, iaf förra året
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2004-06-13 14:21
okej såhär va. det verkar vara mycket folk som inte vart där innan och blomsta verkar inte ha koll på allt.

tidigare år har det funnits vattentoaletter på campingen. dessa kostar 5 kronor och det finns rinnande vatten inne där också.

duscha kostar 20 eller 25.

på basketen är det bara gå dit och låna en boll om ingen annan spelar. och utmana laget som spelade innan, eller något annat. så var det förra året.

Rehab is for quiters.

2004-06-13 14:31
fy fan skitväder kommer det vara...

2004-06-13 14:48
Jag litar på vädertjänsten i Göteborg, deras väder betalar vi pengar för och dessutom ser det riktigt bra ut hos dem...

2004-06-13 18:23
spöketn skitväder? det ska ju va uppehåll å det är väll det enda man begär i princip.

2004-06-13 20:08
blomsta: dom har väl i uppgift att kolla speciellt på hultsfred va?
för i så fall är ju dom mest tillförlitliga.
Rehab is for quiters.

2004-06-14 11:02
fast en rolig sak e att vädertjänsten från gbg som finns på festivalbussen.com har annourlunda(sämre) väder än vädertjänsten från gbg som finns på rockpartys hemsida.

2004-06-14 12:22
Fan,jag tycker det det är grymt av blomsta att ens sitta här och besvara alla dessa idiotiska frågor,det måste va ett deltidsjobb,(speciellt så här nära festivalen)och så klagar ni när han inte svarar direkt på frågor om hur man spelar basket!!!!NIK ER ALLA!
Mörnligan United..

2004-06-14 13:31
SuperRapMan P18

ok så du ska ha på dig den tröjan varje dag alltså

2004-06-14 14:01
shit jag har lagt ut flera tusen på detta jag ska ha svar på mina frågor då och inga invändningar mot det tack....

2004-06-14 17:17
bad väder

2004-06-14 17:26
SNÄLLA LÄS!

Nån som kör förbi Nässjö för att jag och min syster åker från Göteborg med 18.00 tåget är där runt 20:45 tiden, om det finns nån med bil på Tisdagen som har ork att hämta upp oss där?

För vi har kollat o de går inga bussar eller nått sånt, tyvärr :(

Var vänlig lägg till mig på msn fisk3n@hotmail.com annars så skriv till mig på gästboken så får ni mitt mobil nr så pratar vi vidare där. Hjälp! :)
fisk fiskar flickor få får fisk

2004-06-14 17:26
Ps: Nässjö är i närheten med hultsfred de flesta kör förbi Nässjö.
fisk fiskar flickor få får fisk

2004-06-14 17:49
Blomsta: Om någon ställer in så ta dit Chords......banga inte....chords chords chords.....föresten en fråga till, varför säger både hultsfred och megafstivalen att dom ska ta dit sveriges bästa skteboard åkare....eliten kan väl inte fara fram o tillbaka varje dag, det är ju skate varje dag på varje festival...

2004-06-14 20:24
hur mycket pengar måste man minst ha med sig för att överhuvudtaget överleva? då alltså allt från mat till dusch och annat..
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2004-06-14 22:48
Blomsta.

Visas matchen imorn med Tjeckien - Lettland på storbild någonstans?

2004-06-14 22:50
Fisk..
ställ dig vid vägen å lifta! bergis ngn som plockar upp er

2004-06-14 23:31
spöket: nej.

2004-06-15 08:43
ta dit Chords.........

2004-06-15 09:56
vafan BLOMSTA varför står det så på hemsidan..."18000 sålda 7000 biljetter kvar"....tar ni bara in 25.000?´har för mig att det brukar ligga runt 30.000`??

2004-06-15 12:15
snart är den här tråden ett år gammal...tufft=)
A Place Called Won't Be There

2004-06-16 09:06
MaKkan_XL, du är kanske lite sen med att önska artister, festivalen börjar imorrn duvet :)

för övrigt åker jag om 2 timmar. kom å hälsa på hos den australiensiska flaggan å få lite chokladbollar vettja!

2004-06-16 10:54
fan ska man åka eller inte., jag kan verkligen inte bestämma mig.
may the force be with you
C:\Documents and Settings\hannes\Mina dokument\Mina mottagna filer\Ny mapp

2004-06-18 03:40
ööööh jag åker om lite mindre än 3 timmar, bättre sent än aldrig...

2004-06-20 17:09
FI FAN ....

Nu är man hemma igen från en galen hultan festival ..

Hoppas du inte fick städa upp för mycket efter mitt nerskräpande blomsta:D .. ..

2004-06-20 19:17
fan då!
det blev som förra året igen. jag missade massa konserter som jag egentligen ville se! damn!

Men det jag såg var bra dock.. :)

2004-06-20 20:02
haha fy fan va vi skräpade ner på campingen, tog allt som var skabbigt och slänge i campen, sen tack och hej

2004-06-21 10:46
mina kalsonger ligger kvar där nånstans.....

2004-06-22 23:32

de va gryyymt.
missade dock dilated peoples och peshi.
sistnämnda kanske inte var ngt att grina illa för
men..yeah.

the roots ägde ju!