Va inte så negativa (:
Fejna fezken!
Whata fuck!...kommer inte Sister Nancy?...nån annan en jag som har märkt att hennes namn försvann från line-up´n för några dar sen!...
// be the change you wanna see in the world
Va ? Isåfall måste dom la sagt nåt om det, dom kan ju inte bara sluga sig o ta bort namnet lite diskret o hoppas ingen märker
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Nej precis..de är fett skummt...för dom själva har ju sagt att dom bara lägger upp artister som är 100% klara!...
Skärpning!! Sister Nancy är ingen man leker med! någon som vet någonting?
Tar och svarar här ang. sister Nancy. Att hon tagits bort står i det senaste nyhetsbrevet. vilka skickas per mail om som man får om man registrerat sin adress. Men svaret är tyvärr JA på frågan om hon är borttagen. Svaret på om vi enbart släpper 100% klara artister är också JA. Då kan jag tänka mig att man undrar hur detta går ihop så jag ska förklara det. Sister Nancy bokades och blev klar för URF, men sedan för bara ett antla dagar sedan uppmärksammade Sister Nancy's management att man bokat in henne på andra spelningar samtidigt. Hon var nu helt plötsligt dubbelbokad, villket blev jobbigt. så efter ett par turer och diskussioner så avbokades URF spelningen. Detta är mkt synd och vi ber om ursäkt för detta. Hennes namn låg på hemsidan i nästan 2 veckor innan det togs bort. Kan här säga att det inte finns några problem med de andra akterna som är bokade. Efter detta dubbelbokningsfel så har det gjorts en extra koll på de andra akterna och inget liknande kommer drabba de andra akterna vi gått ut med, dessa är helt klara och det finns inget som tyder på några andra avbokningar, såvida vi inte får samma otur som med Desmond Dekker som beklagligt nog avled i maj (Vila i frid Desmond). Kan här även säga angående ersättning till Desmond så planeras det för fullt för en hyllningsspelning till honom på festivalen. Denna spelning som kommer bli själva ersättningen kommer bestå utav Desmonds band, the Aces, samt ett flertal gäster, vars namn vi kommer med senare. /
Hyllningsspelning låter hett!!
Line 18th..Truez neva stop
Hyllningsspelng är det ända rätta! R.I.P
http://Soldjah.blogg.se/
ärligt , jag schiiiiter i vilka som spelar eller inte bara man är där så får man ju et fet upplevelse man minns länge därför komemr man tillbaka år efter år! 3je året i rad nU!
24/7 always keepin it.
Men ja för fan en hyllning med The Aces ! Hade varit klockrent
Lite offtopic... men jag kan inte logga in på
www.uppsalareggaefestival.com gällande forum osv. Jag har skrivit rätt användarnamn och lösenord men jag kommer ingenstans när jag trycker på Log in. Har testat i både FF och IE.
rök miljövänligt, rök grönt
Nån som kan säga mig om det börjar bli ont om biljetter???
enligt ticnet så finns det ganska mycket biljetter kvar och jag hoppas det stämmer:)
No Habla Espanol
Det finns biljetter kvar, men för att vara säker är det alltid bra att köpa sig en om man tänkt sig gå.
Grym lineup än så länge =D
fan va kul längtar som utav helvete! första gången jag ska dit,så jag e lite "nervös" lr orolig kanske nått sånt. Ni som har vart där vad ska man tänka på?vad ska man ha med sig?vart ska man bo?
I´m feeling drunk but im sober..
är det sant som jag har hört? att polisen kommer att ha tillgång till att ta urinprov på folk på plats? Ser du skum ut eller röker så tar de då urinprov i bås de har på plats, släpper dig så får du de "glada" nyheterna hem i brevlådan. Låter helt kefft.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
NÅn som vet om det ska fixas nån buss från malmö till urf?
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
chiliz aaa så va de för mig oxå, men ja kan lova dig efter du har varit där kommer du bara gå och vänta tills nästa festival!..hehe du tältar på campingen, tyvär så kostar campingen i år, men då har dom lovat bättre service och så...campingen är ju halva grejjen lixom så du måste campa! ;) sen räcker de med att man har me sig en stereo några platter bärs och en tandborste!
Esshå okej okej joo campa hade jag tänkt att göra iaf:D tack så mkt!
I´m feeling drunk but im sober..
Nosferatu P26 Ja, det stämmer. De kommer ha så kallade "braja-major" på plats. Måste ändå säga att det är en bra sak, med tanke på alla de människor som missade stora delar av festivalen förra året då de var tvungna att spendera lång tid på polisstationen i väntan på ett drogtest...
polisen har inget där att göra. Fan att de inte kan hålla sina flåttiga fingrar borta alltså..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Extra jobbigt för folk som inte röker men får i sig så mycket på passiv väg att det ger utslag ändå. (Vet iofs inte om det är möjligt)
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Fisherman P21 Det är nog inte möjligt nej. Om du inte sitter i ett rökfyllt tält en längre tid. Vilket är ganska lätt att undvika om man inte röker.
Nya akter till URF: Morgan Heritage, Kalle Baah, Internal Dread & The Reggaeterians, Urban Tribe, Governor Andy, Kapten Röd, Junior Erik och Meditative Sounds & guests + Germaican Roadshow featuring Pionear och Ill Inspecta. En minnespelning för Desmond Dekker ordnas på URF med Desmonds D's eget band The Aces tillsammans med legendariska ska-bandet the Pioneers, Ambelique och Desmonds dotter.
Aktuell lineup är nu följande: Sizzla (JAM) Israel Vibration (JAM) Don Carlos (JAM) Morgan Heritage (JAM/US) Culture (JAM) Congos (JAM) Groundation (US) Desmond Dekker tribute with the Aces (JAM), the Pioneers (JAM), Ambelique (JAM/UK) & more Seeed (GER) Sister Carol (JAM) Jah Mali (JAM) Fantan Mojah (JAM) Gyptian (JAM) Burro Banton (JAM) Lukie D (JAM) Kalle Baah (SWE) Svenska Akademien (SWE) Governor Andy (SWE) Urban Tribe (SWE) Internal Dread (SWE) & the Reggaeterians (SWE) Kapten Röd (SWE) Iration Steppas (UK) Livelihood (SWE) Junior Erik (SWE) Trojan Sound System (UK), Top Cat (UK) and Brother Culture (UK) Meditative Sounds (SWE) & guests One Love Hi Pawa (ITY) Germaican Roadshow (GER) featuring Pionear (GER) & Ill Inspecta (GER) och mer tillkommer.
Riktigt bra line-up även fast ja tycker att förra årets line-up va snäppet vassare...men när ja väll är där så kommer de va annorlunda, festivalen håller ju samma klass varje år och man blir absolut inte besviken!
Sizzla headlinar..Där fick ni alla sizzlahaters.
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
Congos är på plats nummer SEX, för att dom är "Bedda dan SEX"!!!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
grymt med morgan heritage!
LYCKA!
Morgan Heritage plus våra egna rudeboys Kapten Röd, Junior Erik & Governor Andy är ju så jävla ball Deras spelning var heeelt grym förra året även om det var lite folk
Hoppas Andy spelar hyfsat sent, för mig är han större än sizzla och många andra jamaicaner. Han körde alltså ihop med göteborgarna förra året? Samma grej i år? Och förresten, finns de några glada whoaiter som vill tälta med en ensam finne? :P
KALLA PÅ KAPTEN RÖD :D
Kommer det komma upp fler akter?
"I put my cock in your mouth and make you breath trough your piehole"
det va väldigt synd att Sister Nancy va dubbelbokad, vore kul om ni kunde dra dit Yellowman! :D
finns det biljetter kvar ?
som sagt..
kolla på ticnet www.ticnet.se
någon som vet något om när nästa artistsläpp kommer?
Vilka sounds ska clasha?
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
En sak som jag fick reda på idag (kanske gammalt men har inte sett det i tråden) är att som de flesta vet så kostar campingen 100 kr/person men om man inte förbokar så kostar det nu 140 kr/person. Detta är alltså om man åker dit och betalar där eller föranmäler och betalar där. Men om man betalar i förväg så kostar det 100 kr. Tänkte bara säga till så att folk vet om det.
http://beaujolie.blogspot.com
Vilken tur att man redan pröjjsat då =D
☺ ses på URF -06 gott folk. jag kommer va där och röjja :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Angående campingen, om man förbeställer, får man en bestämd plats då där man ska tälta?
Benansio , jag tror att det e så. men det där förstår jag inte, om man INTE ska sova på campingen utan bara hänga där, måste man fortfarande betala dom här 100 extra eller vad det är?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
n_at_y Jag antar det, dom kan ju inte veta om du ska slagga där eller bara glida runt och sen dra på kvällen.
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
Alla som vill vistas på campingen måste köpa sig ett campinginträde för 100 SEK. Detta gäller från onsdag till söndag. På detta sätt får vi en bättre och säkrare camping. En camping där alla vet att det inte blir en massa spring från folk. En camping där vi kan erbjuda större möjligheter. PS: Missa inte Buju Banton Scandinavien Tour. 11/7 – Köpenhamn, The Rock (Danmark) 12/7 – Västerås, Pluto (Sverige) 13/7 – Oslo, Rockfeller (Norge) 14/7 – Stockholm, Dieselverskstaden, Sickla (Sverige) 15/7 – Ilosaari Rock Festival (Finland) Bussresa för intresserade mellan Uppsala och spelningen i Sthlm; maila micke@uppsalareggaefestival.se för intresse. PS#2: Missa inte heller URF Warm Up med Alpha Blondy, 24/7, Munchenbryggeriet i Sthlm PS#3 Köp din blijett nu till den 6:e upplagan av URF, skandinaviens största reggaefestival... numera i 3 dagar. Ytterliggare artister + spelschema inom kort på hemsidan.