PUSS
http://Soldjah.blogg.se/
Messo Nu specifierade du inte vad du skulle smuggla, men tack ändå. Det är intressant att veta.
smugglar vad för nåt? öl in på campingen behöver du inte vara speciellt diskret för att smuggla in med tanke på att du får ta med dricka.. och röka är ju bara stoppa i fickorna.. även fast jag tycker det är jävligt onödigt att röka eftersom risken att åka dit är jävligt stor och dessutom finns ju risken att man äventyrar hela festivalens fortsättning. kan man inte låta bli att röka under en helg så kanske man borde tänka över sitt beroende?
Diskret ^^ Håller med Davvie, man riskerar hela festivalens framtid, bara dumt och onödigt..
Vaddå tänka över sitt beroende? På en festival där det dessutom spelas reggae är ju ganja en given ingrediens för många. Finns en hel del "feströkare" och vad är en festival om inte fest. Äventyra festivalen tror jag inte. URF har växt enormt och borde betyda en del för Uppsalas näring. Om festivalen förbjuds får väl arrangören flytta till Småland, där verkar det inte alls vara lika hemskt att folk röker gräs på festival. Där fortsätter man år efter år trots fylla, våldtäkter, slagsmål med mera. Mina resonemang är dock inget de oresonabla politikerna kan ta till sig så det är bara en spark i luften om man försöker övertyga dem. Folk som ska röka braja borde dock försöka hålla lite lägre profil när de lightar up.
Jag är pepp! Rök i smyg... Dom var galna på hultsfred, razzior på nätterna med hundar och grejer.
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
Bra, då ska jag ha med ganjarökelse och ge långnäsa om snuten kommer...
Puttovic P23 märks att du inte följt debatten här i uppsala som höll på i flera månader efter förra årets festival. just angående om festivalen skulle få fortsätta pga all cannabisrökning. och det var inte särksilt långt borta från att det inte skulle bli någon mer festival.
davvie, Jag följde den genom media i början när kritiken mot festivalen var som störst. Min poäng är hur som helst att dessa beslutsfattare känns som vilka som helst. Hot om det värsta och man får lite mer kontroll över "problemen". Denna metod förekommer överallt i samhället när oinsatta, ointresserade och oförstående beslutsfattare ska försöka stävja saker. I URF:s fall kanske man lyckas få några färre att prova på cannabis (något de lär prova på nån annan gång istället). Som vanligt lär den mest märkbara följden istället bli irritation, missförstånd, kränkningar, repression och bortkastade pengar - mer skada än vad man försöker reparera. Kanske var en nedläggning riktigt nära, men jag har svårt att tro det av ovan nämnda anledning. Mitt förtroende för politiker, myndigheter och andra maktlystna pajaser är lika med noll.
Nu har jag lust att klaga lite på jonks .. bussen avgår alltså från gbg kl 10.00 den 9:e . och campingen öppnar 18.00 samma dag .. vafan liksom.. man kommer få sitta utanför typ 2 timmar o luffa men det är gött
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Och hur kan du vara så säker på att det bara är tomma hot?
Har jag sagt att jag är säker? Jag spekulerar och antar - det är inte det samma som att vara säker på sin sak. De enda som sitter med svaren är de som hotat med att förbjuda festivalen.
Det är ju knappast rökarna som äventyrar festivalens framtid! Det är ju för fan polisen! Klart att folk röker på en reggaefestival! Inte ens värt att debattera. Rök på gott folk! Låt inte babylon trampa på er!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Hey hey hey hey... ...Sizzla Kalonji with the hotta fiyah!!
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
nån som vet om det pågående bygget utav en skateramp vid festival platsen kommer ligga inne på festival området? och kommer dom hinna bli klara med rampen?
Whoaträff för fan, eller vad säger ni?
Unweaving the rainbow.
sergej skräcksugen att skatea och gråta till reggae............kommer de blir brajja majjor??
vad fan är grejen med whoa-camp egentligen, djävla dumheter. bara töntar som hänger på whoa. JA, inklusive mig.
Intressepenisen hårdnar!
inga jävla skateboards.tack
ingen jävla Mellanrum på URF tack
Imperial Sounds ! roxxad av kury
bör man stressa för att fixa biljett eller är d lugnt och köpa där? menar..urf har väl aldrig blivit slutsålt eller ?
mike_red P27 Kör Sizzla på torsdan?
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
japp han kör på torsdagen
Ja, Sizzla kommer att avsluta torsdagen. Ett preliminärt spelschema kommer att släppas nästa vecka. Det kommer vara flera stora akter varje dag. . Det är festival 3 dagar.
hallå där! det här med camping avgift är det alltså nytt för iår? köper man det samtidigt som festivalbiljetten på ticnet.se? det här kan ju leda till att jag inte har råd. jag är nästan besviken... och ja jag har blivit bestulen på URF, men det är festival, shit happens...
Original Cassidy- fixar biffen och står för skandalerna. (A)- Det vet du!
alla som undrar om camping, läs det här:
campingURF
peace, love & unity
ja vill se ooklah the moc , men de verkar inte bli av :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nån som har spel schema för festivalen undrar vilken dag congos spelar`??????????????????
framåt stolta AIK
"Ett preliminärt spelschema kommer att släppas nästa vecka."
Ett preliminärt spelschema kommer släppas DENNA VECKA Vill inte avslöjja för mkt, men som det ser ut nu kommer Congos att spela på fredagen. (Jag kan ge er den, samt det som redan är ute, alltså Sizzla på torsdagen)
Mr Perfect kommer!!!!....fan va najs
// be the change you wanna see in the world
Jag hoppas verkligen att Watty är med på Congos-spelningen???
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Watty var egentligen aldrig en officiell medlem i Congos. Han togs in av Perry för Heart Of The Congos plattan
Äre värt att dra dit i år? kolla på artisterna och sen är det ju upp till dig själv.. hur ska någon annan än du själv veta om det är värt?
urf i år verkar bli en liiite för bra festival - för då måste man kolla på massa artister o band hela tiden. brukar ju inte va d man e på festival i huvudsak för...
Burn up the wicked and trodda Mount Zion...Haile Selassie is the Conquering Lion!!! ***BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR**
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
kommer det vara aktiviteter eller något sånt i år?
aktiviteter av vilket slag?
Typ plockepinn och stövelkastning.
Intressepenisen hårdnar!
det kommer att hända lite saker och ting på området ;)
när kommer nästa artistsläpp?
Mike_red: Jo, jag vet. Men trotts det har han ju hängt med en hel del på både skivor och spelningar. Så, kommer han med?
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
akta dej så du inte får kissa i en brajjamajja
Vet någon om det kommer gå en buss från Malmö i år också??
Någon som ska åka ensam och vill hooka i ett camp?
Unweaving the rainbow.
oh. urf it is!
www.silversystrar.se
Yeeeeah kolla festivalbussarna istället.
whoopzidoo
brukar de va röj på urf elle? jag o en kompis tänkte dra dit men ingen av oss som varit där förut
lätt den bästa festivalen i sverige
(=