rizmo: De drog igång lite när de kände för det..tro mig, det blir jobbigt efter mer än..ja, några sekunder :P
•pave paradise•
80 % skitnajs 20% ren misäär....
69 - Try it you'll like it
Var det någon här som såg Beirut och K'naan? Två av de bästa konserterna jag sett i hela mitt liv! :D Nu ska jag sova i en varm torr säng! Man blir lite stel av 8 dagar konstant festande i regn och lera! Men fan vad kul det var! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Kan bara skratta åt dom klena jävlarna som drog hem tidigare. Var sjukt kul iår(mitt första, bra start va) med några riktiga toppar som Tiesto(TOKÖS) Dizzie(TOKÖS) och reggae kvällen på fredagen var oxå nice. Lee Perry är sjuuuk=) UUNDSKYLD
HÅRDROCK, TUTTAR, SPRIT OCH CIGARETTER!
var det ingen här som såg talib och jean grae ?
SKU - SKU - SKULASON!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
shit vad häftiga och hårda ni är som stannade kvar, hade ni kanske ett tält, en sovsäck och åtminstone ett torrt plagg månne?
wil> Vi vet hur man överlever;)
Är allt blött och jävligt så åk in till stan, köp lite torra kläder och ett billigt tält eller nått. Inte fan ger man upp iaf! :p
Moderator
2007-07-10 12:41
wil, nej. jag byta ut alla tre. tält två gånger dessutom.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Sen när alla dom som fegade ur hade stuckit kunde man ju välja och vraka mellan tältplatser, kläderna kunde man ju torka i solen när den visade sig En polare gick runt hela festivalen utan stövlar eller regnkläder och hade ingen tanke på att åka hem.
SMÅLAND!
jag skulle köpa nya kläder i köpenhamn, men då visade det sig att mitt konto stod på minus på nåt jävla sätt. jag hade kunnat vara kvar men varför ska man stanna kvar när man mår fysiskt och psykiskt dåligt? bara för att man betalat för det, verkar ju dumt. jaja hade kul för det mesta iaf, och kommer tillbaka bättre förbered nästa år! blir nog inga mer 150 kronors-tält för mig haha
grymt jävla bra festival! fan lite lera va la inte så farligt.. kom bara sisådär 86 mm regn på hela veckan ju ;P sålänge man hade alkhol i kroppen så överlevde man =) sen var det äckligt bra livespelningar! sista dagen var jag helt uppe i det blå efter muse och basment jaxx! de var de bästa spelningarna jag nånsin sett!!
han såg ut som en som bodde vi vårat camp, vi kallade honom grottmongot :D
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
Bra jävla år trots skit väder, har man bara bra vänner blir allt soft! HÅRDROCK TUTTAR SPRIT Å CIGARETTER FFS!
Arrangör
2007-07-10 18:39
Riktigt grym iår! Lär väl inleda med att skryta med att vara den femte som anlände till festivalen =) http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=144031 Förra året var första gången jag var där, så var inte riktigt beredd på vädret, eller var väl inte beredd alls, hade inte ens stövlar med mej ;) Men kan iaf säga att jag hellre sitter i 40h och väntar på att få armband sittandes i ett par sjukt sköna uppblåsbara fåtöljer än att stå bland 10.000-tals andra människor i 4 timmar. Har funderat fram och tillbaka vilket av åren jag gillar bäst men kan inte direkt bestämma mej, då de 2 senaste åren har varit så totalt olika varann. Båda hade helt klart sin charm. Det enda jag saknade var min kamera som tyvärr gick sönder lagomt innan festivalen började :( Men får väl kolla igenom andras bilder efter sånt man känner igen! Grymt skönt att vara hemma förresten (kom hem 06.00 imorse).
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
underbara var: k'naan john legend dizzee rascal
Arrangör
2007-07-10 21:04
Bäst var Timbuktu, kom lite tidigt så hann se extranumret med k'naan, f'aan att jag missade det, har en känsla av att jag hade haft ett annat band som favorit från detta årets Roskilde, men nu kan jag iaf lyssna mer på k'naan :D
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Musikmässigt tycker jag att förra året är rätt överlägset i år, alltså baserat på spelningarna. 100mm regn var det.
•pave paradise•
Musiken föll mig bättre i smaken i år. Såg bra många fler grymma spelningar i år..
Franzo vilken jävla lirare.
SKU - SKU - SKULASON!
Bäst: LCD, The Who, Arcade Fire, Dúné, Anthony B, Timbuktu , gummistövlarna, gratisgräset från en kostymklädd tysk sista natten, kaffekossorna och Martins megafon. Ångrar som fan att jag missade: Björk , Cansei De Ser Sexy, Nikaido Kazumi, och definitivt Julee Cruise sista natten . Sämst: Regnet, att jag tappade min kamera första natten och att jag och min flickvän fick våra plånböcker och telefoner stulna . En annan sak: När Mika ställer in så ersätter dom honom med jävla Mustasch, men när han ställer in på Way Out West så ersätts han med Manu Chao. Det finns ingen gud.
http://www.toptensomething.blogg.se
VA?! Spelade manu chao? när då?
Din hojtlåda är tom.
Chonbo: Läs ordentligt.
•pave paradise•
lhabia jag kan säga PRECIS samma sak till dig men det gör jag inte pga att jag inte är efterbliven. skit ner dig!
Din hojtlåda är tom.
Chonbo: Men herregud.. "Spelade Manu Chao?" - Nej, då Way Out West inte tagit plats än. Vad är problemet? ..jesusfuckingchrist..
•pave paradise•
Arrangör
2007-07-11 14:13
Chonbo Undrar lite över hur du kan säga exakt samma sak när det bara var du som läste uppåtväggarna fel? ;)
lhabia men jösses! hur ska jag veta vad way out west är? är det en festival eller nåt?
Din hojtlåda är tom.
om du inte vet vad det är kanske du inte ska säga åt honom att skita ner sig...
Chonbo: Ny festival i Slottsskogen i Göteborg 11-12e Augusti.
•pave paradise•
Detta var nog det bästa roskilde som jag varit på. Lyckades se rätt bra med band, och alla hela spelningar som jag var på kickade ass! Blev ett riktigt härligt gäng på en 10pers som dansa genom Timbuk och Basement också, vilket toppade festivalen ordentligt. Jag blev dock lite irriterad över vissa whoaiter (inte du, legoland.. du var mest trevlig). Okey att komma förbi en för att hänga och så, men att komma förbi och bli mest "woow, är det du som är pajson, jag måste fota dig.. woow" känns liiite väl whoa-besatt för min smak. Ni bör nog fundera över erat medlemskap nästa gång ni ska logga in här. Jag gillar inte det där. Och... vi snackar ju inte ens på whoa, så då blir ju dealen en ännu mindre deal. Nosferatu jag "såg" beirut... hörde i alla fall, var helt smocksmock där, gick inte riktigt att ta sig in. Det lilla jag hörde lät rätt schysst i alla fall. Missa du det?
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
En sak till... Ngn som såg Klaxons?? När jag gick in på området stod det att dom ställt in, men icke.
Moderator
2007-07-11 22:37
haha just det du verkade lätt skakad efter det där. jag var nog mest frösen som fan när vi träffades först...och sen full. haha. uttråkad som fan och ringde runt till några andra i campet idag för att tja. man ringer ju polarna när man är uttråkad. bra år. trots allt jävligt bra år. kom vi fram till. det värsta är fan att komma hem. "regnade du bort?" fuck yeah att jag gjorde men jag gick fan på tiesto och dansade mer än du gjort i ditt liv. "var det mycket lera?" inte lika mycket som det var röj i astoria.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Haha, ja! Kom ju ngn sista natten också... den personen sa att dom brukar åka ner varje år och sno massa saker från folk, det är inte heller ok. En sak att sno solstolar, men att ta ngt annat är bara pissigt. För min del frågar alla om björk, det var typ den enda jag snacka om dagarna innan festivalen.. jag står mest tyst och säger försiktigt att jag missa't, lite jobbigt att påminnas om det.
Moderator
2007-07-11 23:30
aj fan vad kämpigt, jag överlevde typ tre låtar sen var jag övertygad om att jag itne var på festival utan att det var the day after tomorrow som var här så jag gick hem och försökte värma mig med vad sprit jag kunde hitta. det gick inte så bra... så jag sov i genomblöta kläder men eftersom det var så jävla kallt började dem värma mig. trodde jag skulle avliva på morgonen men fuckit, var riktigt down ett tag. packade ihop och gick till effektförvaringen. drack sprit och skrattade åt hur jälva dum jag var som gnällde. sno saker på söndag/måndag...det finns ju viss tolerans. är ditt camp helt kraj, inga ryggsäckar och ett en flaska sprit i det så är den donerad liksom... eller stolar. grejor är big nono. förstås igen lite på hur övergivet det är...
Aja, nu fortsätter musiksommaren för Red Cloud, Metallica imorgon, woooh!
•pave paradise•
Ah, tyckte fan synd om alla campare den kvällen. Själv gled jag in till en mjuk madrass och lassade tre sovsäckar över mig för att överleva, och då hade jag tagit av mig allt det blöta. Jävligt bra att du lämna in dina prylar, slapp du oroa för att bli av med't ju. Mja, dom snodde tydligen under hela festivalen.
pajson! "det blir ändring på det i år. i år ska det ses på spelningar, så det så!" jag sa ju att jag skulle fråga efter ditt facit efter festivalen, så hur gick det? :)
skriv kort, helst inte alls
Soulchild Det gick väldigt bra. Missade ju självklart en hel del, men det känns rätt så omöjligt att se EXAKT allt. I år blev det 9 hela spelningar och några ströspelningar. Hela spelningar: talib, stones throw, dizzee, bonde do role, buraka som sistema, digital mystikz o loefah o mc sgt pokes, alpha blondy, timbuken och basement jaxx. Halva spelningar: beastie boys, queens of the stone age, lee perry, fanfare ciocarlia, dj diplo, rhcp, beirut, arctic monkeys. Årets miss: BJÖRK!!! Kommentar: Samtliga hela spelningar var bra, sjukt pepp. Jag känner dock att det blev lite för lite rock och dylikt, men... å andra sidan känner jag inte att den genren locka mig speciellt mkt i år. Missat en hel del som jag velat se, men jag är ändå sjukt nöjd med årets festival, kombon av bra spelningar och camphäng blev perfekt. Jag har sett fler spelningar i år än vad jag gjort sammanlagt under alla mina tidigare roskildeår (04-06). Nå, hur gick det själv?
Blir så trist när det är dåligt väder, inte lika pepp att gå på en spelning själv. Annars kan man ju bara glida in med en bärs och hänga i solen.
pajson F21 hur var talib ?
SKU - SKU - SKULASON!
snyggt jobbat!
hur det gick själv? jo, jag njöt av solskenet och kall öl och varma sängar hemma i norrland ;-)
maran Bäst med talib var nog när han körde "made you look"-beatsen, men det tycker jag nog för att den låten är sjukt fet med nas. missade tyvärr lite i slutet, började frysa ihjäl under den spelningen.. men det jag såg gillades fint. soulchild du åkte aldrig!! damn u!! Men du fick ju lite festival med ölen och solen i alla fall, gött det med.
Jag tror jag såg 15 hela spelningar och kanske 15 halva..:)
•pave paradise•
Moderator
2007-07-12 16:34
spelningar jag var på. talib. tror jag var på hela. minnena är lite kraj, det blandas ihop rätt fort tyckte den var helt ok. som sagt made you look grejen var riktigt fett. jean grae var tung som fan igen. björk. höll på att avlida efter 4-5 låtar eller nått och gick. det jag såg var skitcoolt och skitbra. mando diao. för att tjejerna ville gå. stod utanför och lyssnade på rullstolsrampen. verkade vara rätt röjjigt där inne och det är ju raka enkla rocklåtar. dem har en del rutin och det märks. katatonia. såg ett par låtar. rätt roligt, inte alls min grej. headbanging är inte dött verkar detsom. Roky Erickson. Helt jälva jättebra igen. verkade som den drog över så att night of the vampire inte spelades (?) rusade i slutet mot beastie. men det var tokigt bra. riktigt jälva tokigt bra. inte som på hultsfred men fan. jag vill se roky var dag. Beastie Boys. skitkul att se dem, inget speciellt åt något håll klart dem har bra låtar. jammandet och sånt är lite trist och att ljudet krajjade var rätt pinsamt men det var kul som fan att se beastie. M.A.N.D.Y Patrick skitkul och bra, astoria är en fantastisk scen och dem höll huset gungande. kul som fan att se från avsatsen. Booka Shade. ungefär som ovan fast lite mer direct på nått sätt och danspartyt fortsatte. Lee Perry. oj vad jag knarkar för lite för lee perry. Clipse. skittråkiga. lever på sina beats. The Who. skitbra, tyvärr är dem inte alls coola längre men det var en fet show och filmerna i bakgrunden var häftiga. gamlingar rockar bäst verkar det som. Tiesto. tiesto är rätt töntig men fan vad han spelar. jävlar vad roligt det var. årets party. glowsticks överallt, snyggaste publiken på festivalen och riktigt skönt ös. RHCP. tog paus från tiesto, ångrar det bittert. skittråkigt. kul med trumpeten. knark kan vara kul när artister tar det, och bara jobbigt. detta var det senare. Muse. schysst spelning fast jag roade mig mest åt min kompis som var stimmfull som fan. Basement Jaxx. skitbra, bland det bästa jag sett på en så stor scen. bland det bästa jag sett överhuvudtaget. vilken jälva katalog av låtar dem har. sjukt nice. missar jag aldrig igen. Kennet Bager feat Julee Cruise. rätt häftigt, kul med nakenhet och sånt men detta var en transportsträcka mot justice. Justice. Var det inte lite kort? hultsfredspelningen var fetare och kändes längre och rörigare. men det var en skitbra avslutning, hela jälva campet i frontpiten och totalröjj.
snygg sammanställning lego!
håller med om att clipse tycks vara lite tråkiga live. de är skickliga rappare med skön stil men dels tycker jag deras låtval är lite märkliga, dels funkar det inte riktigt för mig att bara gå omkring och muttra "hell hath no fury, album of tha muthafuckin year" mellan varje låt....istället för att försöka få publiken att tagga igång mer.